Vraag

Slecht wifi -> wifi signaal is gebrekkig

  • 8 December 2021
  • 15 reacties
  • 401 Bekeken

Beste

Ik weet echt niet wat er aan de hand is maar dit is de eerste keer sinds dat ik bij proximus ben dat mijn wifi connectie af en toe gewoon uitschakelt en opniew verbind. Zou u eens willen controleren of alles in orde is bij mijn internet hier thuis?

(PS: na het aanmaak van mijn vorige topic werd het vele erger en moest ik ook mijn wachtwoord veranderen van mijn MyProximus account wat ik eerder eigenlijk nooit had meegemaakt)

mvg


15 reacties

In afwachting dat een Proximus forummedewerker eens je lijn test op fouten geef ik je dit reeds mee 

→ 10 tips om je wifi en internet te verbeteren | Proximus

Wat bedoel je met wifi die uitschakelt is dit op een bepaald toestel of op alle toetellen.

Mss best ook eens de bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Als dit niks verhelpt mss dan eens je One ssid (smart wifi ) uitzetten om te zien of dit helpt.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

 

In afwachting dat een Proximus forummedewerker eens je lijn test op fouten geef ik je dit reeds mee 

→ 10 tips om je wifi en internet te verbeteren | Proximus

Wat bedoel je met wifi die uitschakelt is dit op een bepaald toestel of op alle toetellen.

Mss best ook eens de bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Als dit niks verhelpt mss dan eens je One ssid (smart wifi ) uitzetten om te zien of dit helpt.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Ik heb alle tips toegapast en nogsteeds is de wifi verbinding in dezelfde staat

Dan best ook afwachten tot de prox forummedewerkers morgen je lijn eens testen.

Heb je ook problemen als je bv je laptop/pc rechtstreeks verbindt met de bbox over een netwerkkabel?

Is het de wifi op één bepaald toestel dat wegvalt en is het met dat toestel in geval je rechtstreeks wifi verbinding maakt met de bbox, dus niet via wifi versterker (repeater), wifi bridge of booster?

Dan best ook afwachten tot de prox forummedewerkers morgen je lijn eens testen.

Heb je ook problemen als je bv je laptop/pc rechtstreeks verbindt met de bbox over een netwerkkabel?

Is het de wifi op één bepaald toestel dat wegvalt en is het met dat toestel in geval je rechtstreeks wifi verbinding maakt met de bbox, dus niet via wifi versterker (repeater), wifi bridge of booster?

Dit gebeurt op mijn laptop en ik maak een wireless verbinding.

En dit rechtstreeks met de wifi van de bbox er staan geen andere wifi bronnen zoals repeaters waar je laptop wifi verbinding kan mee maken en op andere toestellen valt je wifi niet uit zoals bv op je smartphone / tablet enz..

En dit rechtstreeks met de wifi van de bbox er staan geen andere wifi bronnen zoals repeaters waar je laptop wifi verbinding kan mee maken en op andere toestellen valt je wifi niet uit zoals bv op je smartphone / tablet enz..

Nee dit gebeurt enkel op mijn laptop en mijn laptop maakt geen verbinding met wifiversterkers enz.

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn normalerwijze pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum en reacties kunnen enige tijd uitblijven (uren / 1 à 2 werkdagen)

Blijven de LEDS DSL en internet van de bbox continu blauw?

Eventueel een “hard reset” van de Bbox in een poging het probleem te verhelpen

De standaardinstellingen van het wifi-netwerk herstellen | Proximus

  1. Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de b-box 3 (tussen de blauwe DSL-poort en de zwarte USB-poort). Om deze te kunnen indrukken, heb je een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen. Zet de modem aan en houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.
    Resetknop op de achterkant van een b-box 3
  2. De controlelampjes aan de voorkant van de modem gaan uit en vervolgens terug aan. Dit betekent dat je modem gereset is.

 

Wat is de bezetting van de WiFi kanalen in uw buurt (storingen door andere netwerken en/of apparatuur in de 2.4 band)?

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

MetaGeek | inSSIDer - Defeat Slow Wi-Fi

En dit rechtstreeks met de wifi van de bbox er staan geen andere wifi bronnen zoals repeaters waar je laptop wifi verbinding kan mee maken en op andere toestellen valt je wifi niet uit zoals bv op je smartphone / tablet enz..

Nee dit gebeurt enkel op mijn laptop en mijn laptop maakt geen verbinding met wifiversterkers enz.

ja en aangezien je reeds de bbox gereset hebt, en het alleen op je laptop gebeurt dan zou je het toch in de richting van je laptop laptop moeten zoeken, je zou bvb kunnen proberen van je laptop op wifi-5.0-xxxx te verbinden ipv van op wifi-2.4-xxxx (door eerst One ssid uit te zetten zoals ik reeds bechreven heb, dan kun je zo gemakkelijk kiezen tussen beiden)  en kan je ook de wifi-kanalen op 2.4 eens op kanaal 5 en eens op kanaal 11 zetten om te zien of het dan nog voorvalt (als je niet op wifi-5.0-xxxx zou kunnen werken/kiezen op je laptop) maar als je op wifi 5.0 kunt werken is het best van altijd op 5.0 te werken met je laptop.

Mijn laptop bv heeft ook geen verbinding met wifi als ik na een tijd niet meer gewerkt hebt ermee, dat heeft iets te maken met de spaarstand voor minder energie verbruik)

En dit rechtstreeks met de wifi van de bbox er staan geen andere wifi bronnen zoals repeaters waar je laptop wifi verbinding kan mee maken en op andere toestellen valt je wifi niet uit zoals bv op je smartphone / tablet enz..

Nee dit gebeurt enkel op mijn laptop en mijn laptop maakt geen verbinding met wifiversterkers enz.

ja en aangezien je reeds de bbox gereset hebt, en het alleen op je laptop gebeurt dan zou je het toch in de richting van je laptop laptop moeten zoeken, je zou bvb kunnen proberen van je laptop op wifi-5.0-xxxx te verbinden ipv van op wifi-2.4-xxxx (door eerst One ssid uit te zetten zoals ik reeds bechreven heb, dan kun je zo gemakkelijk kiezen tussen beiden)  en kan je ook de wifi-kanalen op 2.4 eens op kanaal 5 en eens op kanaal 11 zetten om te zien of het dan nog voorvalt (als je niet op wifi-5.0-xxxx zou kunnen werken/kiezen op je laptop) maar als je op wifi 5.0 kunt werken is het best van altijd op 5.0 te werken met je laptop.

Mijn laptop bv heeft ook geen verbinding met wifi als ik na een tijd niet meer gewerkt hebt ermee, dat heeft iets te maken met de spaarstand voor minder energie verbruik)

Mijn wifi 5.0 werkt ook niet wanneer ik oneSSID uitschakel

Wat bedoel je met werkt ook niet, kun WiFi-50-xxxx kiezen in de lijst met ontvangen WiFi signalen en als je daarop inlogt heb je dan WiFi verbinding of totaal niks?

Wat bedoel je met werkt ook niet, kun WiFi-50-xxxx kiezen in de lijst met ontvangen WiFi signalen en als je daarop inlogt heb je dan WiFi verbinding of totaal niks?

Als ik op wifi 5.0 klik en de wachtwoord invoer zegt het dat ik geen verbinding kan maken.

Er zit max 20cm tussen de bbox en mijn laptop.

Mijn laptop: Asus ROG STRIX SCAR 17 G733QS

Die laptop ondersteunt inderdaad 5.0

maar je krijgt geen foutmelding bij het inloggen dus het inloggen is in orde?

met de WiFi analyzer app die je in de Microsoft store vindt kun je ook de  WiFi 5.0 zien die binne komt en ook de signaalsterkte waarmee die binnen komt

Reputatie 7
Badge +3

@HasimOzturk 

Je mag je klantnummer even toevoegen op je profiel aub, dan meten we je aansluiting eens uit.

 

Groeten 

Geert

@HasimOzturk

Je mag je klantnummer even toevoegen op je profiel aub, dan meten we je aansluiting eens uit.

 

Groeten 

Geert

Ik heb het erop gezet. Ik heb nog een vraagje voor jullie ik heb de volgende ontvangen, maar er heeft niemand nog gebeld of mij iets laten weten, is er een probleem bij proximus deze dagen want ik heb het gevraagd aan een vriend die ook een proximusklant is en zijn wifi is ook slecht.

Onze beste experten staan tot je dienst!

 

 

Hallo Hasim,

 

 

Je bent al een tijdje klant bij Proximus en je bent belangrijk voor ons!

Heb je een vraag of heb je hulp nodig? Wij zijn hier om je te helpen:

 

 

 

1. Klik op de knop hieronder.
2. Vervolledig je gegevens.
3. Een expert belt je binnen 2 dagen op.

Reputatie 7
Badge +3

@HasimOzturk 

De metingen die ik gedaan heb geven een goed resultaat. Je lijn is zeker in orde.

Ik heb vanop afstand de one SSID uitgeschakeld, deze stond nog actief.

Normaal zou de WiFi 5.0 nu beschikbaar moeten zijn.

 

Geert

Reageer