Beantwoord

Skynet emailadres in outlook 365/2016

  • 6 January 2019
  • 32 reacties
  • 20648 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties
Sedert jaren gebruik ik een @skynet.be emailadres in Outlook.
Op een nieuwe pc met Outlook 365/2016 kan ik geen verbinding meer maken met mijn skynet e-mailadres, omdat die Outlook alles automatisch zelf wil instellen.
Iemand een idee op welke manier ik dat zelf kan instellen?
icon

Beste antwoord door miriamed 16 July 2019, 11:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Ik kan de door mij gevolgde werkwijze niet meer reconstrueren, omdat ik het bewuste certificaat al geïnstalleerd heb en de fout zich niet meer voordoet.
Voor wie nog een skynet e-mailadres moet aanmaken in Outlook vermeld ik nog eens de gegevens die je nodig hebt:

IMAP (inkomende E-mail)
• Server: imap.proximus.be
• Poort: 993
• Versleuteling: SSL/TLS

SMTP (uitgaande E-mail)
• Server: relay.proximus.be
• Poort: 587
• Versleuteling: STARTTLS

POP (inkomende E-mail)
• Server: pop.proximus.be
• Poort: 995
• Versleuteling: SSL/TLS

PS: Je gebruikt je skynet e-mailadres maar NIET meer het paswoord dat je destijds van Belgacom Skynet ontvangen hebt, wel het paswoord van je Proximus account.

Hiermee ben je tenminste al zeker dat jouw gegevens juist zijn.
De fout met het certificaat heb ik gemeld aan zowel Proximus als Microsoft, in de hoop dat iemand daar iets zal aan doen.


helaas bij mij werkt het niet, geen verzending mogelijk met die instellingen
Reputatie 7
Badge +4
Deze foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
* IMAP-gegevens die niet kloppen (kan je controleren in bovenstaande links)
* anti-virusprogramma dat foutieve zaken tegenhoudt
* Instellingen in windows register.

Als je deze ingeeft in google vind je er al veel (Engelstalige) info over terug. Of we kunnen je ook laten contacteren door Spear IT, wat mijn collega's via de telefoon al voorstelden. Dit is een IT-dienst waar we mee samenwerken en die u telefonisch kunnen helpen bij die instellingen. Dit kost 35€ als ze het kunnen oplossen (gratis indien geen oplossing)
Bedankt voor het antwoord.
- De IMAP gegevens heb ik de afgelopen dagen 10-tallen keren opnieuw ingegeven via die links
- het anti-virus programma is de standaard in windows 10. Daar zouden de instructies van proximus toch op voorzien moeten zijn.
Dit lijkt me geen ernstige dienstverlening van Proximus na 20 klant te zijn geweest. Ik heb alvast een klacht ingediend bij de ombudsdienst telecommunicatie en wacht af hoe zij zullen reageren.
Reputatie 7
Badge +4
Kan iemand uitleggen hoe uiteindelijk een skynet emailadres in Outlook 365 kan ingesteld worden? Ik heb sinds vrijdag een nieuwe computer. Ik heb al op 1001 manieren geprobeerd via de instructies op de support-pagina en het forum zonder succes. Telefonisch weten ze bij proximus geen raad met mijn vraag (hun advies was een betalende informaticus van proximus te laten komen!) en op chat geen antwoord.
Lukt het wel via de webmail? https://www.proximus.be/login/webmail
ja, webmail is nooit een probleem geweest.
Het is in orde gekomen door de windows firewall even uit te zetten. Bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben blij te horen dat je het dan toch hebt kunnen oplossen met onze tips.