ik heb een nieuwe laptop gekocht met windows 11. Ik zou graag mijn skynet email raadplegen via het mail programma van Windows 11.
Ik heb volgende instelling ingevuld, maar er wordt niet gesynchroniseerd en ik kan ook geen emails versturen.
Weet iemand hier iets voor?
Beste antwoord door Mutlie
Ik dacht toch dat Windows Mail intelligent genoeg zou zijn om de gegevens zelf in te vullen, afgaande op je gebruikersnaam en wachtwoord. Maar ik gebruik het niet dus …
De servers noemen blijkbaar proximus en niet skynet, en de uitgaande server heeft poort 5878 , niet 587.
Ik dacht toch dat Windows Mail intelligent genoeg zou zijn om de gegevens zelf in te vullen, afgaande op je gebruikersnaam en wachtwoord. Maar ik gebruik het niet dus …
De servers noemen blijkbaar proximus en niet skynet, en de uitgaande server heeft poort 5878 , niet 587.
PX geeft in zijn uitleg (zie hiervoor) de servernamen met proximus, niet skynet zoals in de openingspost Als ik verder kijk naar de openingspost staat er poort 5878 ipv 587.
Het poortnummer is gecorrigeerd, maar volgens de richtlijnen van Proximus noemt de server in- en uitgaand niet skynet maar proximus. Lees mijn bericht (2e post) nog maar eens. als je de link volgt in mijn post, en de boxjes aantikt zie je wat ik kopieerde
Op het Fr-forum wordt soms (door moderatoren) voorgesteld gebruik te maken van “relay.gmb.proximus.be” (i.p.v. relay.proximus.be)
Het gebruik van proximus of skynet in de serverinstellingen geeft in principe geen probleem
Zelf maak ik reeds enige tijd geen gebruik meer van windows mail omwille van de “onbetrouwbaarheid” in combinatie met Proximus/Skynet
Concreet is na het herhaaldelijk schrappen en opnieuw aanmaken van de het windows mail account synchronisatie blijkbaar wel “traag” mogelijk (ook voor mails ouder dan 3 maand), maar zelf slaagde ik er enige tijd geleden bv (weer) niet meer in nog mails via windows mail te verzenden (blijven gewoon in het postvak out staan en komen niet in de map “verzonden”)
Ter info:
Met thunderbird en bluemail heb ik geen gelijkaardige problemen met Proximus/Skynet adressen vastgesteld (= werkt perfect in en out)
het probleem dat je krijgt als je die naam verandert in @proximus ipv @skynet dat het niet meer werkt en zelf na verwijderen van het mailaccount en opnieuw aanmaken in MAIL werkt het ook niet meer.
Ook om deze reden werk ik met Thunderbird ipv met Windows MAIL, waarmee ik geen problemen ondervind.
Volgens mij is het normaal dat bij het instellen van het mailaccount “Require SSL for outgoing email niet aangevinkt wordt conform aan wat proximus ook opgeeft = relay.proximus.be:587:0 maar dan tegenstrijdig is met wat zij aangeven als SSL vereisen voor uitgaande e-mail: vink deze optie aan!
Maar soit als ik een skynet mailaccount aanmaak in het windows mailprogramma werkt nu alles zonder dat ik zelf enige instelling zelf moet invoeren of aanpassen.
Maar ik blijf voor alle zekerheid toch verder Thunderbird gebruiken 😊
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.