Beantwoord

skynet email in windows 11 mail openen

  • 18 September 2022
  • 10 reacties
  • 5173 Bekeken

ik heb een nieuwe laptop gekocht met windows 11.  Ik zou graag mijn skynet email raadplegen via het mail programma van  Windows 11.  

Ik heb volgende instelling ingevuld,  maar er wordt niet gesynchroniseerd en ik kan ook geen emails versturen.   

Weet iemand hier iets voor?

icon

Beste antwoord door Mutlie 18 September 2022, 20:12

Bekijk origineel

10 reacties

Ik dacht toch dat Windows Mail intelligent genoeg zou zijn om de gegevens zelf in te vullen, afgaande op je gebruikersnaam en wachtwoord. Maar ik gebruik het niet dus …

De servers noemen blijkbaar proximus en niet skynet,  en de uitgaande server heeft poort 5878 , niet 587.

 

Zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

 

Dit zou moeten werken

@Mutlie bij heeft WMAIL inderdaad alles zelf ingevuld.

@Rudy V dus in je settings gewoon skynet vervangen door proximus en 5878 moet 587 zijn

PX geeft in zijn uitleg (zie hiervoor) de servernamen met proximus, niet skynet zoals in de openingspost
Als ik verder kijk naar de openingspost staat er poort 5878 ipv 587.

Beste,

 

Als ik mijn account probeer toe te voegen via ‘ander account’  ,  krijg ik de melding dat de instelling niet gevonden zijn.

 

Als ik mijn account probeer toe te voegen via ‘geavanceerde configaratie’  ,  optie ‘internet e-mail’  en dan volgende instelling ingeef:

krijg ik de melding dat mijn account is geconfigureerd.

Toch, als ik Windows mail wil synchroniseren,  krijg ik geen berichten binnen.   De emails blijven ook zitten in map ‘postvak uit’ .  

Het poortnummer is gecorrigeerd, maar volgens de richtlijnen van Proximus noemt de server in- en uitgaand niet skynet maar proximus. Lees mijn bericht (2e post) nog maar eens.
als je de link volgt in mijn post, en de boxjes aantikt zie je wat ik kopieerde

TS zal problemen ondervinden om die @proximus in te voeren waarschijnlijk zoals hier nog gemeld werd! 

Reputatie 7
Badge +4

Op het Fr-forum wordt soms (door moderatoren) voorgesteld gebruik te maken van “relay.gmb.proximus.be” (i.p.v. relay.proximus.be)

Het gebruik van proximus of skynet in de serverinstellingen geeft in principe geen probleem

 

Zelf maak ik reeds enige tijd geen gebruik meer van windows mail omwille van de “onbetrouwbaarheid” in combinatie met Proximus/Skynet

Concreet is na het herhaaldelijk schrappen en opnieuw aanmaken van de het windows mail account synchronisatie blijkbaar wel “traag” mogelijk (ook voor mails ouder dan 3 maand), maar zelf slaagde ik er enige tijd geleden bv (weer) niet meer in nog mails via windows mail te verzenden (blijven gewoon in het postvak out staan en komen niet in de map “verzonden”)

Ter info:

Met thunderbird en bluemail heb ik geen gelijkaardige problemen met Proximus/Skynet adressen vastgesteld (= werkt perfect in en out)

het probleem dat je krijgt als je die naam verandert in @proximus ipv @skynet dat het niet meer werkt en zelf na verwijderen van het mailaccount en opnieuw aanmaken in MAIL werkt het ook niet meer.

Ook om deze reden werk ik met Thunderbird ipv met Windows MAIL, waarmee ik geen problemen ondervind.

nog eens een ander account aangemaakt met Windows Mail en alles wordt automatisch ingevuld alleen deze hier heb ik zelf moeten aanvinken.

 

Volgens mij is het normaal dat bij het instellen van het mailaccount “Require SSL for outgoing  email niet aangevinkt wordt conform aan wat proximus ook opgeeft = relay.proximus.be:587:0 maar dan tegenstrijdig is met wat zij aangeven als SSL vereisen voor uitgaande e-mail: vink deze optie aan!

Maar soit als ik een skynet mailaccount aanmaak in het windows mailprogramma werkt nu alles zonder dat ik zelf enige instelling zelf moet invoeren of aanpassen.

Maar ik blijf voor alle zekerheid toch verder Thunderbird gebruiken 😊

Reageer