Skip to main content

Ik zou graag de SIP-ALG uitschakelen op mijn router. Ik kreeg van Proximus instructies hoe ik naar de settings geraak maar om meer uitleg te krijgen waar ik deze setting kan uitschakelen moet ik blijkbaar betalen? Weet iemand hoe dit moet? Ik werd geadviseerd om dit uit te schakelen omdat dit mogelijks de reden is waarom Voice Chat in bepaalde apps niet werkt. 

Iemand advies over hoe ik dit moet doen? Ik vind deze setting niet direct terug bij de router settings. 

Alvast bedankt!

surf naar http://192.168.1.1  en login als User met userwachtwoord dat je terugvindt op een sticker van je modem 


Dankjewel voor je antwoord, Martin. Deze informatie ontving ik reeds van Proximus 😉 Het zijn de volgende stappen waarbij ik hulp nodig heb. Waar vind ik die setting precies? Onder welk ‘menu’ en welke benaming wordt er gebruikt? Is dat SIP-ALG? Ik ben helemaal niet technisch opgeleid en door te zoeken vind ik niet direct iets terug waar ik deze setting kan uitschakelen. Verder advies? 


volgens mij moet je het hier ergens zoeken → Welcome Page

maar ik heb er zelf geen ervaring mee, mss kan een proximus medewerker je verder helpen .

NB: sommige menu’s kun je alleen maar met een admin of expert wachtwoord maar die geven prox niet vrij.


Ter info:

Bbox 3: Belangrijke instellingen voor VoIP provider - Userbase

Wat is SIP ALG? - VOIPZeker

 

Uiteraard dient u niet bij te betalen, maar Proximus levert - althans voor residentiële klanten - geen ondersteuning voor niet “out of the box”-oplossingen/vragen


dank u,  ik was net ook aan het zoeken op www.userbase.be 


Dankjewel! Het betalen waarover ik het had is voor ondersteuning die meer ‘gespecialiseerd’ is, althans dat is de uitleg die ik gisteren van de Proximus medewerker kreeg. Ik bekijk alvast de links die jullie stuurden en bedankt voor de tips ;-)

 


graag gedaan 


Nog als bijkomende info:

Voorbeeld van een Bbox3v+ SIP Voip instellingen
 
Een voorbeeld om een alarmcentrale te laten bellen via de Bbox naar mijn gsm.
Surf naar bbox3 webinterface http://192.168.1.1
Als login User vul je daar het wachtwoord in (staat op een  sticker van de Bbox3)
Klik op  Telefoon settings (Telephone: op het tandwiel icoontje klikken)
Line1:
Enable: ON
Telephon No: (In dit geval het gsm nummer dat moet opgebeld worden).
username: (in dit geval van internetcalls.com)
password:  (in dit geval van internetcalls.com)
Voip Over Internet: ON
Domain: sip.internetcalls.com
Transport:UDP.
Outbond Proxyserver: sip.internetcalls.com
Outbond Proxy Port:5060
sla je gegevens op door op OK te klikken.
Als alles goed ingevuld is zal je telefoonlijn 1 en 2 automatisch geactiveerd worden.
Moest het toch niet direct werken probeer dan toch eens  door eerst de Bbox te herstarten.
 


Reageer