Beantwoord

regelmatig is proximus mail niet bereikbaar -


op mijn iMac krijg ik op apple mail regelmatig een melding dat de verbinding is verbroken. in detail s vind ik dan: “Time-out van de verbindingen met de server 'imap.proximus.be' via de standaardpoorten.”

Instellingen zijn niet veranderd en enkele minuten later werkt alles weer.  
Dit is echter zeer vervelend wanneer er dringende email moeten worden verzonden. 
Kan de werver verbinden worden gestabiliseerd.  Ik het dit probleem nooit met gmail, iCloud of outlook.be - dus is het probleem aan de proximus zijde.

icon

Beste antwoord door Rudi_Theuns 4 June 2023, 08:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Ter info: pas maandag komt iemand van Proximus zelf hier terug langs.

Waarschijnlijk heb je het probleem dan niet indien je via de webversie werkt 

→ Webmail | Proximus

Dat proximus niet in weekends reageert- geen probleem.

Maar het continue antwoord dat ik krijg bij helpdesk : “gebruik dan de web-versie”  is een digitale middeleeuwse oplossing.

De verbindingen moeten bijna foutloos werken als men IMAP gebruikt, en dit op een dit jaar  geïmplementeerde server.

Uiteraard,  ik gebruik ook de webversie niet, alleen om bvb bij problemen te testen of het via de webversie wel goed werkt, maar het is voor Proximus ook interessant om te weten of het probleem zich al dan niet ook voordoet via de webversie, zodat ze nog meer weten in welke richting de oplossing moet verder gezocht worden.

NB: in afwachting van een reactie van iemand van Proximus, best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen maandag.  

Hallo proximus ,  enige input.  Vandaag weer dit niet bereikbaar probleem, enkel op mail app niet op browser versie.

 

Louter  ter info:
Nu zal er niet meer gereageerd worden, pas maandag komen de prox forummedewerkers (moderators) terug langs op het forum.

Kan iemand van Proximus reageren aub  ? 

Met dank

 

Reputatie 1

@Rudi_Theuns  Dag mijnheer Theuns, wat u meemaakt met IMAP als transport protocol heb ik tot in den treure moeten ervaren. Eind vorig jaar heb ik mijn configuratie terug naar POP gezet en sindsdien heb ik de door u opgemerkte problemen niet meer.

Er zijn wél andere dingen die niet werken, zoals e-mails die at random niet aankomen of onrechtmatig in de SPAM-map terechtkomen. Voor cruciale en profesioneel belangrijke e-mails ben ik naar een andere provider overgestapt. Jammer, doch sinds Proximus een andere leverancier/constructeur voor haar e-mailplatform heeft aangtrokken (dat moet rond de jaarwisseling geweest zijn) waren de problemen niet te overzien. Na enkele maanden is dat verbeterd doch ik krijg nog steeds meldingen van mensen/bedrijven die mij iets stuurden en geen reactie kregen of vice versa. <zucht>

Proximus,  waar blijft uw input ?   Ook vandaag weer regelmatige geen verbinding. Webmail werkt wel. Maar dat mag geen argument zijn im problemen niet heads on aan te pakken.  Dank u 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Rudi_Theuns Mijn excuses  dat we niet eerder op je post reageerden. Het feit dat je geen problemen ondervindt als je je mail rechtstreeks via webmail raadpleegt wijst erop dat er met je mailbox op zich geen probleem. Ik ga wel laten nakijken waarom je de time out telkens krijgt in je mailprogramma. Kan je me daarvoor wel zoveel mogelijk informatie bezorgen ? Via welk mailprogramma ondervind je deze problemen ? Enkel op deze PC, of heb je dit probleem ook op andere toestellen ? Via wifi of lan ? Heb je op dat ogenblik ook problemen met je ‘gewone’ internet ? 

@HadewychT Het probleem is echt met mail Versie 16.0 (3696.120.41.1.1) van apple macOS Monterey versie 12.5.1 (21G83) en dit via lan kabel op een fiber 1Gb lijn (speedtest ping 2ms down 915 Mbps up 92.9 Mbps jitter 0%) .  Op de iPad en iPhone duurt het laden van nieuwe mails van proximus vrij lang maar geen foutmeldingen.  En zoals ik reeds heb gemeld doet dit probleem zich niet voor bij andere mail providers (gmail, iCloud of outlook.be) met dezelfde toestellen. 
Bedankt voor de hulp 

Reputatie 7
Badge +4

@Rudi_Theuns Ik heb ticket IM11984210 aangemaakt om dit voor je te laten nakijken. 

Beste is er al een actie op ticket iM11984210 ? 

Ik kan nergens input of out put hiervan vinden.

Met dank. 

 

Vandaag weer serieuze verbindings problemen.

 

Reputatie 2
Badge

hopeloos..   ook 45min aan de lijn geweest en geen oplossing

dienstverlening versus prijs van internet     : niet in verhouding…

Guy

Reputatie 7
Badge +5

@guy_przytula Ik heb op een aantal van je posts al een antwoord gegeven.

Beste proximus.

8 maanden geleden gerapporteerd, nog steeds geen antwoord of oplossing.

Ik heb de laatste weken via verschillende wegen (chat / telefoon) hulp gezocht en niet gekregen voor dit probleem. Gingen telkens ticket maken, maar nooit enige feedback of nog beter en oplossing ontvangen 
Nogmaals. - dit probleem is enkel op mail app op Mac - ook met laatste OS - Ventura 13.3.1 

Ander providers. Gmail / Apple hebben totaal geen probleem.  Ook op ander toestellen iPhone of op webmail geen probleem.  Ik denk dat de time out op proximus server iets te kort staat. 

 

Probleem is vanzelf verdwenen. 
Vermoedelijk een stille update an netwerk / server door proximus.