Als je het hebt over de firewall hoog van je bbox zet deze eens terug op default waarde.
Begrijp het niet verkeerd.
Ik zie geen meerwaarde waarom ik de bbox moet resetten, om dan weer alle regels opnieuw in te stellen, allerlei instellingen en de namen van de apparaten … .
Had de bbox nu een optie om de instellingen te exporteren, zou dat niet zo erg zijn om te resetten.
Maar vooral waarom ik dat geen meerwaarde vind : de bbox functioneert toch ? de lijn om vanuit kantoor te kunnen verbinding maken naar min laptop, reageert correct: activeren, dan werkt rdp, deactiveren dan werkt het niet.
en ook andere lijnen werken correct.
Zou het nu echt toch een storing kunnen zijn aan de bbox? hmm
nee ik bedoel niet resetten ik bedoel dat je ipv de firewall in de bbox hoog te zetten deze even op medium zetten om te checken of het dan wel weer werkt.
dus door in te loggen op de bbox interface zelf > http://192.168.1.1
als User met User wachtwoord dat op sticker van uw Bbox staat.
Ik heb de firewall op zelfs op laag gezet, is dat niet beter?
Maar zal het proberen … . kan geen kwaad.
ik laat de mijne op medium staan omdat ik ik vroeger ook problemen gehad heb met potforwarding, maar je kunt beide als test eens proberen medium of laag
Ik weet dat hier een tijd geleden ook iemand ivm met RDP en portforwarding gezegd heeft dat na
software update op zijn bbox3 naar 8c.235A, het niet meer werkte voor poort 80 en 443 die hij getest had!
IK heb de firewall van bbox op medium gezet, maar het probleem blijft.
Op laag reeds uitgetest, maar ook niets.
Betreft de software update naar 8c.235A,, ik ga ervanuit dat alle bbox 3 dit ondergaan hebbeb? Weet je ongeveer wanneer dat gebeurd is?
Dan is de kans groter dat het toch een wijziging in beleid is van proximus.
Vandaar ook mijn vraag:
Heeft proximus iets gewijzigd zodat het niet meer mogelijk is om via 4G een RDP verbinding tot stand te brengen?
Alvorens ik stappen moet gaan doen op de bbox die de instellingen doen resetten, wil ik toch wel weten of proximus al het antwoord heeft.. hmm .
Van iemand van proximus zelf, kun je pas morgen een antwoord verwachten, als ze hier terug langskomen op het forum.
Je mag ook niet vergeten dat 4G verkeer eerst passeert door de firewalls van Proximus en pas nadien via de firewall op jouw B-Box 3. Wanneer dit niet geblokkeerd werd. Anders lukt het inderdaad niet. Enkel Proximus kan dit beantwoorden.Een andere optie zou Teamviewer kunnen zijn. Zie hier hoe dit te doen met een iPhone: https://community.teamviewer.com/t5/Mobile/TeamViewer-on-iPhone-not-connecting-over-mobile-data-on-the-T/td-p/5868
om te testen kan je toch ook proberen met bv een laptop op een ander netwerk om te zien of het dan wel lukt zodat je weet of het iets te maken heeft dat je over 4G werkt.
@Martin : Die test had hij al gedaan via Wi-fi. Zie hier: de rdp app werkt , want als ik wifi aandoe, en dan lokaal verbinding maak, met mijnlaptop, geraak ik erop zonder issue. Teamviewer is een alternatief wanneer hij dit ook wil doen via 4G in plaats van via WiFi.
Ok, ik had de TS zijn uitleg eerst eens opnieuw moeten gelezen hebben, was ik ondertussen al vergeten!
Dank u om mee te denken aan alternatieven, maar ben niet echt geïnteresseerd in teamviewer.
Heb reeds chrome remote desktop op mijn gsm, werkt.
Maar ik gebruikt vooral de 4G als test dat mijjn RDP poort niet door iedereen toegankelijk is, want lees hier en daar dat de bbox plots niet meer naar behoren werkt… .
Het is niet dat ik via 4G regelmatig toegang wil hebben, maar omdat het ooit werkte en nu niet, wil ik weten hoe dat komt.
Kan een Proximus medewerker reageren? of dien ik toch maar via de support kanalen deze vraag te stellen?
Ik vermoed dat u best wacht op de reactie van een Px-medewerker op dit publieke forum (met ondersteuning van de technische backend)
Op het internet zie ik berichten met betrekking tot gelijkaardige poblemen (chrome remote desktop & IPhone) bv. Verizon & T-mobile USA
In één van die posts wordt de oorzaak gelegd bij Apple en het gebruik van IPv6
https://www.reddit.com/r/tmobile/comments/6m12bf/using_chrome_remote_desktop_on_lte/
"The app no longer works on mobile devices on pure IPv6 mobile networks
Ja aangezien het inderdaad am op ander socials gemeld werd zal er inderdaad niet veel anders opzitten dan het onderzoek afwachten van de betrokken specialisten bij Proximus.
M_016
je hebt het over gekende problemen betreft Chrome remote en iPhone.
echter , heb ik geen problemen met Chrome Remote Desktop op mijn iPhone.
Het gaat om het vetgedrukte .…
Heeft proximus iets gewijzigd zodat het niet meer mogelijk is om via 4G een RDP verbinding tot stand te brengen?
zie detail in mijn eerste bericht.
dus over de RDP van Microsoft.
Niet vergeten dat er in de coronaperiode veel proximus medewerkers van thuis uit werken en dat ze dit ook gemeld hebben dat dit wel voor wat vertraging zou zorgen, dus denk ik dat we wat gedulde zullen moeten hebben om een antwoord te krijgen wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn, maar het kan wel zijn dat ze de vraag al doorgespeeld hebben aan hun technische specialisten, enfin ik ben ook zeer benieuwd wat de reden zou kunnen zijn.
Hmm, ze WERKEN toch van thuis..? nu 4 dagen verder en onderwerp staat al 6 dagen online .. hmm.
ja en in het weekend ga je zeker geen antwoord moeten verwachten aangezien de mensen van prox zelf, pas maandag terug langskomen.
Wat soms helpt is de naam van een community manager te vermelden dit doe je door @ gevolgd door de gebruikersnaam.
toch niet in het weekend
‘t zou gemakkelijker zijn als je die zou kunnen kiezen uit een lijst en ook met aanduiding van hun grootste specialiteit want de één is bv meer gericht op facturatie enz….
Neen, dat niet maar wanneer ik dit niet doen komt er geen antwoord. Neem mijn topic over de forum problemen na 7 dagen nog geen antwoord. Daar ben ik het volkomen met jouw eens dat de specialisatie zichtbaar zou moeten zijn.
ik vraag mij dit dikwijls af als hier regelmatig de vraag komt wie moet ik daar best voor aanspreken en dan zie ik wel dat bepaalde personen meer antwoorden op gepaalde specifieke problemen dan anderen, dus daarom zou het inderdaad beter zijn om t weten wie je best aanspreekt met @
De community manager is meer wanneer een andere moderator niet direct antwoord of om het gewoon kenbaar te maken dat er nog niet geantwoord werd. Het werkt ook niet altijd. Voor de andere moderators is het een heel stuk moeilijker.
ik denk ook niet dat ze echt voorstander zijn om bvb iemand in privé aan te spreken, normaal gezien moeten de mensen die per dag actief zijn zelf uitvissen welke vragen dienen beantwoord te worden en voor wie ze meer specifiek bedoeld zijn.