Vraag

pwned

  • 7 April 2021
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Bij nazicht op de website benikerbij.be kreeg ik deze melding

Aangezien dit volledig in het Engels is en ik geen computerfreak ben weet ik niet wat ik moet doen of welk risico ik loop

Hierbij een print screen

Graag jullie advies

Alvast bedankt

Hilde

 


4 reacties

je zet eigenlijk nu ook al je mailadres op een openbaar forum wat iedereen kan lezen, dat doe je best ook niet.

Ze leggen in feite uit dat je sterke paswoorden moet gebruiken en dat je die opslaat in een database die je kunt raadplegen met één paswoord en dat er voor de veiligheid best tweewegsverificatie gebruikt (via code gestuurd naar je smartphone) , maar dat zijn zaken die al lang aangeraden worden.
Dus eigenlijk kun je best je wachtwoord(en) veranderen .

meer uitleg op verschillende sites kun je hier vinden → wat+moet+ik+doen+als+ik+pwned+ben

Hoe kan ik dan contact opnemen met het forum? Ik ben niet zo bedreven in de computerwereld.

Mag ik nog vragen welk paswoord ik moet wijzigen? Paswoord om in te loggen op computer of het skynet paswoord? En zo ja, hoe kan ik het skynet paswoord wijzigen?

Alvast bedankt 

Hilde

je hebt al contact opgenomen met het forum aangezien je hier al twee berichten gepost hebt 

Het is eigenlijk altijd aangeraden van tijd tot tijd je paswoorden te veranderen 

deze van je skynet mail adres kun je veranderen als volgt→ Wachtwoord van je mailbox | Proximus

Beste Martin, ik bedoelde dat als ik advies wou van het forum, waarvoor dank, ik moest inloggen en dat jullie dan mijn mailadres zien…?

Uiteindelijk toch moeten bellen naar proximus want via de link kwam ik ook niet verder dan ik al voorheen gekomen was. Misschien omdat mijn echtgenoot beheerder is? Het is nu gewijzigd maar kan dat op die manier toch niet regelmatig doen? in ieder geval bedankt voor je hulp en je heel snelle respons

Bedankt

Hilde

Reageer