Na de bestelling en ontvangst van mijn eerste gratis wifi Booster kreeg ik al na enkele dagen een bericht dat deze niet ‘ok’ zou zijn wegens technische problemen die zich onregelmatig zouden kunnen voordoen - ik had dit echter gedurende die enkele dagen nog niet ondervonden. Daardoor werd er mij een nieuwe opgestuurd en mocht ik de oude naar een recyclagepark brengen (wat ik natuurlijk nog niet heb gedaan ).
Na opnieuw een succesvolle installatie ontdekte ik echter een fundamenteel verschil tussen beide toestellen het 1e (‘not ok’) toestel biedt namelijk de mogelijkheid om binnen ‘Networking’ te kiezen tussen DHCP en Static IP, wat het 2e toestel echter niet meer aanbiedt. In de veronderstelling dat het 2e toestel dan toch recenter zou zijn dan het 1e, merk ik bovendien op dat het copyright jaar net andersom laat uitschijnen …
Ik vind het sowieso erg jammer dat het met de nieuwste toestellen niet meer mogelijk zou zijn om voor een vast ip-adres te kiezen. Via mijn kinderen verneem ik trouwens dat er zich regelmatig verbindingsproblemen voordoen met het 2e toestel. Zou dit een gevolg kunnen zijn van dat switchen van ip-adres?
Ook zou ik graag van iemand met kennis van zaken willen horen of het werken met ‘ONE SSID’ te verkiezen is boven 2 aparte SSIDs. Ik merk namelijk dat bij ‘ONE SSID’ de Booster zijn 2.4 WiFi netwerk dan configureert als ‘repeater’ en het 2.5 WiFi netwerk als ‘station’. Een slechte zaak dus voor toestellen die enkel 2.4 aankunnen, niet?