Vraag

Proximus Webmail

  • 2 December 2021
  • 35 reacties
  • 502 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij het gebruik van Webmail krijg ik constant problemen.

Niet bereikbaar, niet verzonden kan de mail niet vinden.

Graag nieuwe applicaties testen voor het lanceren aub.

Dit is totaal onbetrouwbaar !


35 reacties

Reputatie 2
Badge

Problemen blijven voortduren. Telkens ik met met het knipprogramma schermafdrukken probeer te sturen via webmail afwisselend webtop error en overwachte fout.

Op den duur is dit met Proximus geen “onverwachte “ fout meer natuurlijk maar ik betaal voldoende voor een betere service .

Reputatie 5
Badge +2

@wimmer Voor de beide e-mailadressen onder uw klantennummer heb ik nazicht gevraagd door de juiste dienst.

Reputatie 2
Badge

Het blijft genieten met Proximus mail :

Ook na herhaalde pogingen krijg ik een mail niet verstuurd :

“Webtop error”

Reputatie 2
Badge

wanneer ik naar een mail zoek krijg ik onmiddellijk deze boodschap

“ langer geduurd” = < 1 sec dus

Reputatie 2
Badge

Mails die ik op een ander toestel GSM bvb verwijder blijven nu staan in webmail was vroeger niet.

Mails gelezen op de GSM blijven als ongelezen doorkomen.

Heeft dit allemaal al niet veel te lang geduurd ????

Reputatie 2
Badge

Het blijft genieten never a dull moment bij Proximus wanneer ik in mijn in box sommige mails ( niet allemaal) probeer te openen krijg ik onderstaande een aantal keren en plots ….. lukt het wel

 

 

Ik heb al jaren geleden, op aanraden van mijn pa dan nog,  overgestapt naar gmail en hotmail en dit laat ons zeggen voor de belangrijke mails en voor de rest gebruik ik nog skynet mail, dus voor mij is het probleem met skynet mail minder erg hierdoor, maar ik kan mij wel inbeelden wat voor een frustratie het moet zijn voor de klanten die hierdoor dagdagelijks in de miserie zitten!

Reputatie 2
Badge

Ik merk veel geknoei in een tunnel zonder licht. Zelf maak ik eerst mijn mails elders stuur ze dan naar mezelf en dan naar de geadresseerde. Een mooie tunnel waar we al maanden in zitten. Erg professioneel allemaal. Gelukkig kan Proximus wel rekeningen sturen

Het is ook belangrijk voor hen om hier te melden wat er allemaal werkt en wat niet.

wie zegt trouwens dat je u moet aanpassen, als ik bv een probleem ondervind en dat mag gelijk welk probleem zijn, dat ga ik automatisch op zoek om tijdelijk een oplossing/alternatief te vinden om zo te proberen mijn plan te trekken tot het probleem uiteindelijk opgelost wordt.

trouwens ik gebruik nu ook mijn mailclient ipv de webversie omdat ik er zo op die manier er geen problemen mee ondervind, wat niet wil zeggen dat omdat ik mij tijdelijk aanpas dat Proximus er dan niks meer voor moet doen om het op te lossen!

Ze hebben trouwens nog maar pas gemeld dat hun script altijd maar meer aangepast en altijd maar beter werkt en hopelijk zien we zo binnenkort het einde van de tunnel.
 

Reputatie 2
Badge

Waarom moet de klant zich aan passen ?

Dit lukt in alle mail programma's en werkt ook in de webmail voor Proximus die "verbeterde" 

maar je kunt het wel in het bericht plakken maar niet versturen dan.

en als je het eerst opslaat als jpg en dan in je bericht als bijlage meestuurt werkt dit ook niet.

dus niet links kopieren kiezen 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad het standaard knipprogramma kopieren en plakken

is dat met het snipping tool in windows dat je bedoelt en als bijlage meestuurt, ik heb het eens geprobeerd op twee manieren 

eens met snipping tool >  opslaan als jpg bestand en dan in het bericht versturen als bijlage

dan met snipping tool > kopieren > plakken in een bericht 

Reputatie 2
Badge

ik kan nog steeds geen schermafdruk vanuit het knippropramma meesturen in Webmail !

Reputatie 1

Ik denk dat het stilaan tijd wordt klacht in te dienen bij het BIPT/ Ombudsman voor Telecommunicatie en FOD Economie want dit wordt gewoonweg beschamend. De tarieven verhogen kunnen ze probleemloos, correcte service bieden daarentegen niet.

Bovendien misbruikt Proximus schaamteloos de switch naar glasvezel om je factuur geniepig zonder je medeweten te verhogen. Hoor van steeds meer mensen die de switch (verplicht bijna) opgelegd krijgen, dat Proximus ongevraagd je direct een ‘Fiber Booster’ aansmeert van 15 euro in maand. Terwijl ze beloven dat de switch je geen extra geld kost.

 

Bovendien is die ‘Fiber Boost’ complete onzin. Want hun reclame beloofd hogere snelheden. Welnu die zijn enkel van toepassing op game servers, streamingdiensten, televisieservers die jou TOELATEN om aan hoge snelheden te downloaden. In de praktijk echt merk je als gewone internetgebruiken NIETS van glasvezel snelheden, omdat de meeste server je niet toelaten tegen hogere snelheden te downloaden en soms zelfs wachtrijen hanteren.

En toch geeft Proximus je automatisch een ‘Boost’ naar de hoogste glasvezelsnelheid. Toeval of niet, merk intussen dat al een aantal (oudere) familieleden die de switch maakten hun factuur daarop steeds met die 15 euro/maand zagen stijgen. Dit is geen toeval meer … 

Ikzelf kreeg ook een extra betalende dienst aangesmeerd. Eentje die onder mijn oud abonnement gratis was, maar nu betalend. Zonder mij te verwittigen gaven ze me dus die betalende dienst bovenop. Eerlijk gezegd, waar is Proximus mee bezig, als je deze ‘onderhandse’ tactieken zelf moet ontdekken en hier via forum dan rechtgezet moet krijgen (want hun klantendienst is vaak onbereikbaar).

Maar 5 euro meer betalen voor hun ‘service’ ….Dan zijn ze er rap bij.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt (IM11790929)

Reputatie 2
Badge

dag goed begonnen:

“Uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe Webmail. Het is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen. Gelieve later opnieuw te proberen.”

Reputatie 2
Badge

dit blijft maar terugkomen

Reputatie 2
Badge

Er is ook bij elke actie een zwart bolletje met puntjes op de rand die blijven draaien , blijven draaien ,   blijven draaien ,  blijven draaien ,  blijven draaien ,  blijven draaien …

Geweldig toch en zo rustgevend die nieuwe webmail van Proximus. Bestaan er prijzen voor dit soort knoeiwerk ? Ik weet ZEKER dat jullie winnen !

Reputatie 2
Badge

we zijn ondertussen maanden verder.

Zo begint een Proximus dag met webmail : “Er is een onverwachte fout opgetreden”

En neen hoor dit is lang niet het enige probleem.

Moet ik echt betalen voor dit knoeiwerk ????

Reputatie 4
Badge +2

Nog een Webmail opmerking betreffende het selectie vakje: dit weekend werkte het selectie vakje zoals het hoort te werken(topic van weken) geleden Nu werkt het terug niet correct.

Er is meestal wel een ‘work around’ mogelijkheid om de Proximus webmail problemen te omzeilen.
Een aangeboden dienst moet correct werken en niet afhangen van de creativiteit van de gebruiker.

Reputatie 4
Badge +2

@wimmer  het ging niet om een bijlage,  gewoon een stukje tekst dat ik op een internet website gekopieerd had, en in Webmail wilde plakken.

Maar deze morgen zijn er hier eveneens rare dingen gebeurd: in concepten zag ik mijn concepten niet meer maar 18 keer dezelfde e-mail(oud en reeds verwijderd, die ik niet kon openen)! Uiteindelijk heb ik afgemeld en opnieuw gestart en alles was terug normaal.

 

Reputatie 2
Badge

Vanmorgen kan ik gewoon geen enkele mail versturen. Had het te maken met een bijlage?

Reputatie 4
Badge +2

@wimmer ik heb inderdaad ook voor dat kopiëren/plakken van tekst uit een internet website naar Webmail niet lukt.
In een Word document lukte dit dan wel. Van hieruit naar Webmail lukte evenmin.
Na het wijzigen van het lettertype in het Word document lukte het kopiëren dan weer wel.
Deze morgen opnieuw dezelfde tekst via de website gekopiëerd/geplakt in Webmail en deze keer lukte het wel. Begrijpe wie begrijpen kan!

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  na jouw antwoordje heb ik nog wat verder gezocht en gevonden dat er nu twee knoppen zijn om een afbeelding in te voegen. Ik heb steeds de eerste knop geprobeerd om een lokale afbeelding in te voegen.
1.”afbeelding invoegen” waarbij je de URL kan intoetsen of  plakken.
2.“lokale afbeelding invoegen” waarbij je de afbeelding lokaal kan zoeken.
Eens ingevoegd kan je de afbeelding echter niet meer aanpassen(? verkleinen/vergroten).

Zoals Wimmer opmerkt is het frequent saven van mails tijdens opmaak heel erg storend, vertragend en verwarrend. Ook wanneer dit samenvalt met verzenden. Je kan deze optie aanpassen op max. 5min, maar kan deze niet uitschakelen.

 

Reageer