Skip to main content

@proximus 

login pagina:

het valt mij op dat zeker de laatste dagen systematisch een franstalige login-pagina getoond wordt (ik wis mijn cache/cookies systematisch) en ja dit was enige tijd terug niet het geval (afwisseling nl/fr)

->: kan het probleem eens bekeken en opgelost worden?

webmail  toepassing:

ik heb de indruk dat sinds de aanpassingen enige weken terug het betrokken programma:

frequent merkelijk trager reageert bij kiezen en openen van een specifieke mail

toch vrij regelmatig  “een server connectie fout” gegeven wordt wanneer de titels van e-mail berichten binnengehaald worden (=retry nodig)

het sorteren en verwijderen van een reeks van e-mails gisteren een quasi hopeloze zaak was (en een oplossing via thunderbird (imap) als een fluitje van een cent verliep)

→ kan het probleem (belasting/bezetting servers?) eens bekeken en verholpen worden?

 

Dag @M_016 , ik laat dit nakijken, via welke browsers heb je dit getest?


ik gebruik meestal Edge en soms Firefox, telkens laatste versies 

thanks


dat is inderdaad het geval de laatste tijd en je moet dan wel even op NL klikken 

erna mag ik dan terug naar webmail.proximus.be surfen moet dan blijft dit in het NL bij mij.


Ik heb dit bij mij net getest en bij mij staat dit ook in het NL (in firefox en in internet explorer).


@Martin & @Charlotte.D

ik vrees dat zuks geen oplossing biedt (vermits cache/cookies/geschiedenis) systematisch gewist worden

ik vermoed dat ik ondertussen de oplossing voor het 1e punt wel gevonden heb:

wijzig https://www.proximus.be/login/webmail

in https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html

in de favorieten …

 


“vermits cache/cookies/geschiedenis) systematisch gewist worden” heb je dat dan zelf zo ingesteld in je browser.

want ik heb nu al een paar keer geprobeerd in Edge en het blijft in het NL  of ik nu uitlog of inlog het blijft in het NL. ik surf dan wel via http://webmail.proximus.be 

Als ik surf via https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html dan is uiteraard altijd in het NL dat het opstart , daar heb ik ook nooit dat probleem gehad wel gebeurt het soms als ik surf naar via http://webmail.proximus.be  dat het in het FR opstart maar dat is ook maar sporadisch dat dat dan eens gebeurd.

 


“vermits cache/cookies/geschiedenis) systematisch gewist worden” heb je dat dan zelf zo ingesteld in je browser.

uiteraard @Martin (ik ben allergisch aan “cookies & Co” :innocent:)


ik doe dit enkel als er problemen zijn.


@proximus

een bijkomend element ter info:

zelfs als ik expliciet kies voor

https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html

kom ik bij log out terug op

https://www.proximus.be/login/webmail

= systematisch franstalige webpagina (in edge en infirefox en op 2 verschillende Windows 10 laptops)

 

 


@M_016  Ik heb je feedback doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.


Normaal gezien worden taalinstellingen en andere voorkeuren opgeslagen in cookies. De eerste taal is FR. Dus kan het zijn wanneer er geen cookies toegelaten zijn dat de standaard taal op Frans komt te staan.Maar er moet ook iets anders aan de hand zijn. Mijn cookies zijn toegelaten en het valt ook nog voor bij mij dat het in het Frans staat.


heeft inderdaad niks met de cookies te maken want bij staan die als toegelaten.


@Px

geen “backend feedback” & geen vooruitzichten tot op heden?


@M_016  Nog geen feedback ontvangen , ik stuur het nogmaals door naar de betrokken dienst.


Kunnen julie nog eens testen of het probleem nog steeds te reproduceren is? Volgens de betrokken, diensten zou het moeten opgelost zijn.


@Proximus & @ SamuelD

login pagina:

het valt mij op dat zeker de laatste dagen systematisch een franstalige login-pagina getoond wordt

opgelost/verholpen

webmail  toepassing:

ik heb de indruk dat sinds de aanpassingen enige weken terug het betrokken programma:

frequent merkelijk trager reageert bij kiezen en openen van een specifieke mail

toch vrij regelmatig  “een server connectie fout” gegeven wordt wanneer de titels van e-mail berichten binnengehaald worden (=retry nodig)

verbetering gedetecteerd  (geen server connectie fouten meer, maar soms/regelmatig nog vertraging bij openen of wissen van e-mails)

probleem mag wat mij betreft gesloten worden


Sinds vanmiddag weer webmail probleem

geen reactie na ingave login & password in edge & firefox of teveel mislukte pogingen met correct passwword

geen probleem toegang via bv. thunderbird


TUI: ‘t zal toch niet algemeen zijn want anders zou ik er ook last van gehad hebben


@Martin bv.

Proximus webmail inloggen | Proximus Forum

waarschijnlijk weer één of andere server


Inderdaad daarom dat het ook niet voor iedereen een probleem vormt, valt wel nog voor !!


Probleem vandaag 10h47 nog altijd niet opgelost

in edge: lukt niet

in firefox 1-maal gelukt


Er is nog maar één melding gekomen dat het werkte dus mss wel een ander probleem bij deze klant!


Maandag jl & vandaag opnieuw opgebeld geweest door een Proximus-medewerker

Blijkbaar zou de enige oplossing erin bestaan het mailbox paswoord te wijzigen

Concreet ga ik dit (voorlopig) niet doen vermits

a) er geen enkel probleem is met login & paswoord via alternatieven zoals bv. thunderbird en

b) het probleem “geen reactie webmail na ingeven van login & paswoord” ondertussen minder voorkomt (maar nog niet volledig verdwenen is)

Wat mij betreft op dit ogenblik geen verdere actie van Proximus gevraagd hieromtrent

 


@M_016 Er waren nog klanten die dit ondervonden. Ook ikzelf heb het voorgehad dat er geen reactie kwam als ik op de inlogknop klikte. Het is in onderzoek. 


Blijkbaar geen Proximus webmail vandaag 15/12/20 (tot op heden) mogelijk = “technische fout”

Via Thunderbird met dezelfde login & paswoord geen probleem evenwel


Reageer