Goedenavond,
Ik heb een vraag over mijn internetverbinding hier geleverd door Proximus.
Mijn hobby is alles wat met het weer te maken heeft. Hiervoor heb ik een eigen website www.weerstationzoersel.be. Hier thuis staat er een IP camera, die via port forwarding op mijn site terecht komt. Nu is het echter zo, dat er ook timelapse filmpjes gemaakt worden. Deze worden gemaakt via mijn Windows computer die 24/24, 7/7 dagen aanstaat. Via een Wget programma, worden deze plaatjes opgeladen naar https://www.weerstationzoersel.be/weather2/index.php?p=99&lang=nl.
Sinds 23 april laden deze plaatjes niet meer op. Na dit grondig onderzocht te hebben, kom ik tot de constatatie dat er niets mis is met het wget programma, alsook niet met de computer. Er lijkt iets mis te zijn via de internetverbinding van Proximus gezien dit programma wel terug perfect oplaadt via Telenet (getest bij een vriend). De internetverbinding blokkeert precies de toegang tot de FTP server, gezien het wel een bestand oplaadt, maar deze bevat 0 kb (niets dus).
Het programma heeft dus ook perfect toegang tot de server. Hoe weet ik nu zeker dat dit aan Proximus zou kunnen liggen? Wel, via mijn 4G verbinding heb ik hetzelfde geprobeerd, en mijn computer verbonden. Ook hier werkte het opladen niet, terwijl dit via een 4G verbinding van Telenet wel werkte. Dit programma werkte overigens sinds 2016 perfect met de internetverbinding van Proximus.
Wat kan ik bij deze case het beste doen? Sindsdien heb ik mijn modem al wel eens gereboot, maar het werkte nog steeds niet. Zijn er sinds 23 april updates gebeurd aan de internetverbinding van Telenet?
Groetjes,
Niels Spaenjers