We zijn via mail (op 7 sept) en via sms (op 6 sept) verwittigd van werken aan de zendmast.
Op 12 september volgde een sms dat de werken zouden starten op 13 september.
Vrijdag 20 september kregen we een sms dat de werken waren beëindigd en kregen we elk 1GB mobiel gratis internet, waarvoor eigenlijk dank. Mooi gebaar van Proximus toch?
Zou je denken.
Deze gratis GB was vrijdag ook zichtbaar in My Proximus.
Vandaag (22 sept) keek ik nog eens in MyProximus en die gratis GB was er niet (meer), niet op mijn nummer, niet op het nummer van mijn echtgenote. Ik dacht aan een tijdelijke storing.
MAAR: om 16:10 krijg ik een sms dat mijn extra GB al is opgebruikt!
DAT IS GEWOON ONMOGELIJK !!
We hebben ( t.t.z. vooral ik heb) het mobiele netwerk gebruikt.
Vanmiddag heb ik een speedtest gedaan op 5G (super!), vrijdag heb ik een app gedownload, Waze gebruikt en nog wat dingen zoals mobiele bankverrichtingen en ook één foto opgeladen. Dat is alles. Of mischien nog wat kleinigheden links en rechts. Ik ben geen grootverbruiker, geen gamer, …
Ter vergelijk, in mei-juni had ik aan mobiel dataverkeer ongeveer 2,5 GB (over de 2 maanden verspreid)
In maart had ik 1,26 GB verbruikt. In augustus 1.29 GB.
Ik noem deze periodes omdat dit net periodes waren van zwaar verbruik, zo was mijn mobiel verbruik in de hele maand juli maar 801 MB.
De PX medewerkers kunnen de cijfers nakijken op mijn facturen als zij dat willen.
Mijn vrouw heeft sinds vrijdag nog geen echt gebruik gemaakt van het mobiel netwerk (even gekeken of 5G beschikbaar was). Ik vind het dus logisch dat zij nog geen sms heeft gekregen dat die extra GB al is opgesoupeerd. Maar zoals hiervoor al gezegd is in MyProximus ook geen spoor meer van die extra GB op haar nummer. Zal zij die sms nog krijgen dan?
Kijk, het mag duidelijk zijn dat we geen echte behoefte hebben aan die extra GB, of we die nu krijgen of niet. Het gaat me om het principe. We hebben die GB toch gekregen om te gebruiken, niet waar? En die is een maand geldig. Waarom wordt die dan zomaar na 2 dagen terug genomen? Graag een verklaring hiervoor.
Oh, en aan een nietszeggend antwoord heb ik niets. Ik bedoel daarmee het standaard antwoord “omwille van privacy redenen kunnen we je detailverbruik niet nagaan” al dan niet in combinatie met “mogelijk is er een update geweest?” (klopt inderdaad, op 18 september via wifi, dus al veel eerder). Nogmaals, we zijn geen grootverbruikers van mobiele data!