Vraag

Proximus en gmail

  • 15 January 2022
  • 6 reacties
  • 989 Bekeken

Ik heb onlangs gmail geprobeerd op mijn laptop. Nu komen mijn mails van Proximus (skynet) ook automatisch in  mijn mailbox van gmail. Blijkbaar heb ik daar ergens een connectie gemaakt om te synchroniseren. De mails komen even in mijn Proximus box terecht en daarna gaan ze naar gmail. Ook de bestaande mails zijn allemaal overgezet. Mijn map van Proximus is dus leeg. Hoe kan ik dit terugzetten. Dus terug aparte map voor mijn gmail mails en een aparte voor mijn Proximus mails?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Frank Balduck Er staat geen doorschakeling van je skynetmailbox naar een gmail actief. Als je je mail dus toch in je gmail ontvangt zal dit normaalgezien daar ingesteld staan. Hier vind je daar info over terug. 

Je kan je skynetmail ook altijd bekijken door te surfen naar webmail.proximus.be

Je wacht dan best af tot een Proximus forummedewerker maandag terug langskomt om je evetueel hierbij verder te kunnen helpen, want er zijn gekende algemene problemen met Proximus (web)Mail waar engineering al een tijd mee bezig is om dit te kunnen oplossen.

Daarom best indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Het enige dat ik kan is uitloggen van alle accounts. Maar ik vrees dat ik dan ook mijn gmail zal kwijt zijn en dat wil ik nu ook niet. Ik wil ze enkel gescheiden hebben.

En ik wil ook zeker zijn dat mijn skynetmails terug in mijn mailbox van Proximus komen.

Bedoel je dat je dit (skynet/proximus) account niet kunt  verwijderen via de settings van  https://mail.google.com/  ?

Klopt, maar ik kan deze niet verwijderen.

je hebt mss in gmail een extra account (proximus/skynet ) toegevoegd zoals hier aangegeven → Een extra e-mail account toevoegen aan Gmail 

Reageer