Skip to main content

Kan sinds vandaag (2020-10-29) geen verbinding meer maken met de PROXIMUS Cloud server.

Is er een technisch probleem dat alle gebruikers treft of is er een specifiek probleem met de cloud toepassingen op mijn laptop en personal computers ?

Heb al getracht Cloud terug te installeren maar ook dat lukt niet...

Welke foutmelding krijg je precies? 

 


Krijg regelmatig volgende melding rechts onderaan de schermen van de toestellen waarop cloud geïnstalleerd is :

Cloud

Kan geen verbinding maken met configuratieserver.

Cloud


Maar werkt het dan soms wel of volledig niet?


Het werkt volledig niet.  Normaal als ik een pc of laptop opstart verschijnt quasi onmiddellijk het cloud dashboard.  Maar nu komt er geen dashboard en dus steeds de melding zoals hierboven beschreven.


Sinds vandaag (29-10-2020) ook hetzelfde probleem met Proximus Cloud.

 


Wim,

Ja dit is exact  dezelfde melding  en probleem.

 

Eddie

 


Probleem blijft bestaan.  Krijg bij opstarten geen automatische verbinding met cloud en dus ook geen cloud dashboard op mijn bureaublad.


Zelfde probleem sinds gisteren. De “helpdesk” is ronduit om van te janken. Sinds gisteren probeer ik dit probleem op te lossen, heb ik minstens 10 keer mijn Cookie-voorkeuren moeten opslaan, stuurt Proximus mij zelf naar een onbeveiligde pagina, vind je nergens geen mogelijkheid om met een mens te PRATEN, en als ik dan na talloze pogingen hier uitkom, enkel en alleen omdat ik een eindeloze koppigheid bezit….dan springt in de helft van mijn eerste zin een doodleuk pop-upscherm aan of ik een enquete wil invullen, waardoor ik die eerst moet wegklikken vooraleer ik verder kan typen. Dit is ronduit beschamend. Mijn tijd is ook geld waard….


Zelfde probleem sinds gisteren. De “helpdesk” is ronduit om van te janken. Sinds gisteren probeer ik dit probleem op te lossen, heb ik minstens 10 keer mijn Cookie-voorkeuren moeten opslaan, stuurt Proximus mij zelf naar een onbeveiligde pagina, vind je nergens geen mogelijkheid om met een mens te PRATEN, en als ik dan na talloze pogingen hier uitkom, enkel en alleen omdat ik een eindeloze koppigheid bezit….dan springt in de helft van mijn eerste zin een doodleuk pop-upscherm aan of ik een enquete wil invullen, waardoor ik die eerst moet wegklikken vooraleer ik verder kan typen. Dit is ronduit beschamend. Mijn tijd is ook geld waard….

@Martin 
 

Ook hier en : https://nl.forum.proximus.be/internet-10/cloud-technische-problemen-46896?postid=644767#post644767 blijft het toch onopgelost blijkbaar…

De enige workaround so far om nog ‘iets’ te hebben is alleszins de jouwe :  

  

Martin schreef:

probeer eens door in je browser een privé pagina te openen als het dan lukt

als je browser open staat druk deze toets combinatie in

CTRL + SHIFT + N dan zou een privé pagina moeten openen en surf dan eens naar proximuscloud.be 

als deze combinatie geen privé pagina opent probeer dan deze combinatie

CTRL + SHIFT + P


In een privé pagina kan ik de cloud manueel wel benaderen. Maar er is geen synchronisatie meer met de pc’s thuis. En dat is nu de hele clou in het verhaal van online backkup.

Het zou al veel frustratie besparen mocht Proximus meer dan de meest obvious vragen op zijn FAQ zetten. Of ergens de de website een melding maken van storingen betreft dit probleem gezien het al enkele jaren bovenkomt. Of ons hier tenminste een oplossing aanbieden. Of… of…. PROXIMUS? Iemand? Halloooo !!!!! ( we kunnen er maar beter mee lachen zeker...)


ik heb zelfde probleem op PC: de melding is :  “cloud kan geen verbinding maken met configuratieserver”

vermoed dat probleem begonnen is na windows update:

October 29, 2020—KB4580364 (OS Builds 19041.610 and 19042.610) Preview/

October 29, 2020-KB4580419 Cumulative Update Preview for .NET Framework 3.5 and 4.8 for Windows 10, version 2004, Windows Server, version 2004, Windows 10, version 20H2, and Windows Server, version 20H2

We kunnen dus niet syncroniseren.

Web access werkt is mogelijk.


Hier ook al 2 dagen problemen. Het syncroniseren lukt niet. Een aantal maanden geleden ook al problemen gehad met de cloud waardoor ik meer dan een maand enkel via de website aan mijn documenten kon. Heel vervelend als je zo moet werken!


En nu? … zie geen reactie van Proximus


FYI: dit was het laatste antwoord van Pro⌘ → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/cloud-error-51783?postid=667986#post667986


vandaag waarschijnlijk na windows update KB4579311 en Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 20H2

werkt de cloud terug.


hier ook iemand die meldt dat het terug werkt → cloud-windows


vandaag waarschijnlijk na windows update KB4579311 en Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 20H2

werkt de cloud terug.

Wat werkt er terug? 
De Cloud desktop app (het dashboard) of het bekijken van je Cloud (de website) ?
De website werkt altijd al wel een beetje...


de website versie werkt bij mij zonder probleem.( maar heeft natuurlijk alle mogelijk heden om te synchroniseren)


de website versie werkt bij mij zonder probleem.( maar heeft natuurlijk alle mogelijk heden om te synchroniseren)

Er zijn allicht nog andere Prox apps die werken... niet opsommen aub.
Maar niemand bevestigt dat de Cloud desktop app (het dashboard) op Windows terug werkt!!!
En nogmaals: de app en de site hebben totaal andere functies.


toch wel er zijn er wel die bevestigen dat de cloud desktop app werkt 


Er zijn allicht nog andere Prox apps die werken... niet opsommen aub

Wat bedoel je daar nu weer mee ik som toch geen ander apps op het gaat hier toch over cloud 


De cloud app... 

Ik had vroeger aangehaald dat de app niet meer werkte na een windows update en nu werkt hij terug na uitvoeren van laatste Windows update    verklaart misschien waarom de app wel blijft werken als er geen updates worden uitgevoerd.... Sorry maar ik heb toch  de indruk dat  het probleem nog niet bekeken is. Maar het heeft zichzelf opgelost dusvoor mij is alles u weer OK met de cloudapp

 


De cloud app... 

Ik had vroeger aangehaald dat de app niet meer werkte na een windows update en nu werkt hij terug na uitvoeren van laatste Windows update    verklaart misschien waarom de app wel blijft werken als er geen updates worden uitgevoerd.... Sorry maar ik heb toch  de indruk dat  het probleem nog niet bekeken is. Maar het heeft zichzelf opgelost dusvoor mij is alles u weer OK met de cloudapp

 

Ja, we blijven maar ploeteren, en van Prox horen we niets!


Er zijn allicht nog andere Prox apps die werken... niet opsommen aub

Wat bedoel je daar nu weer mee ik som toch geen ander apps op het gaat hier toch over cloud 

Probeer mschn ook ns de app op je PC te installeren.


ik heb eigenlijk besloten om het niet meer te gebruiken de app heb ik er afgezwierd, gezien de voorgeschiedenis waar er regelmatig problemen waren met die proximus cloud, verlies van data niet meer synchroniseren en ga zo maar verder….


Reageer