Vraag

Problemen met mail bij overgang van Windows Live Mail naar Windows10 mail

  • 18 November 2021
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Heb een oude laptop waarop ik werkte met Windows Live Mail. Daar had ik heel wat persoonlijke opslagmappen aangemaakt. Ik heb nu een nieuwe laptop aangekocht waarop ik moet werken met Windows 10 Mail. Het lukt mij niet om mijn opslagmappen met mijn oude mails die ik wil bewaren daarin, over te zetten naar de nieuwe mail. Ik las ergens dat ik bij de instellingen de IMAP server dien in te brengen ipv de POP server… Klopt dit ? En zo ja, is dat dan op mijn oude laptop ? Op de nieuwe ? Of op allebei ? Kan iemand mij helpen ? 


5 reacties

als je oude laptop met IMAP werkte dan wordt alles gesynchroniseerd met de mail server dus dit wil zeggen dat je in op je nieuwe laptop (ook met de IMAP instelling) alle mappen zult kunnen zien die je op de oude laptop staan had aangezien die ook op de server staan, en als je op de oude laptop met pop werkte staan die niet op de mailserver maar op je laptop.

 

Dag Martin,

Dank voor je reactie !

Mijn oude laptop werkte niet met IMAP maar met POP (dus mijn mappen staan op de laptop als ik het goed begrepen heb). Hoe kan ik dan deze overzetten naar mijn nieuwe laptop (die ik voorlopig ook op POP moet laten staan vermits ik anders mijn oudere mails niet meer zie). Trouwens, nieuwe mappen maken op mijn nieuwe laptop, lukt ook niet: ik krijg immers geen “+” teken om mappen aan te maken...

(dus mijn mappen staan op de laptop als ik het goed begrepen heb).

je zou kunnen proberen door deze mappen aan te maken via je webmail →  http://webmail.proximus.be en de mails er in kopieren dan staan ze al op de proximus mail server 

Maar ik moet je eerst verwittigen dat het voor het moment niet zeker is of dit gaat lukken want verschillenden hebben problemen met proximus mail sedert de nieuwe interface er gekomen is. (dit kan je hier op het forum vaststellen in de verschillende berichten hieromtrent), je kunt natuurlijk proberen, maar zoals gezegd het kan zijn dat je in de problemen geraakt. Proximus forummedewerkers kunnen mss meer details geven omtrent hoe ver het staat met het debuggen van hun Proximus mail?

Dan zou je als bovenstaande gelukt is op je nieuwe pc kunnen met IMAP werken, maar dan weer een maar, hier hebben er al gemeld dat ze ook daarmee problemen onder vonden hebben bij het overschakelen van POP naar IMAP.

Dus het is niet zeker dat je het allemaal gaat lukken voor dit moment, aangezien er aan de proximus mail nog gesleuteld wordt!

moest het wel lukken om naar IMAP over te schakelen op je nieuwe laptop , zou je dit ook dan best doen met de oude laptop want als je met deze nog mail zou openen met POP zullen je mails in je postvak IN verdwijnen op de proximus server aangezien die op je oude pc bewaard worden.

Maar eens je beide in IMAP zou gekregen hebben dan verloopt alles synchroon op beide laptops en mailserver.

EDIT: Proximus forummedewerkers kunnen mss meer details geven omtrent hoe ver het staat met het debuggen van hun Proximus mail?

zie antwoord Prox medewerker → https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/email-proximus-54738?postid=692286#post692286
&
ivm synchronisatie → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/skynet-mappen-worden-niet-gesynchroniseerd-54748?postid=692292#post692292

Dan zal ik het zo eens proberen. Zal in ieder geval heel arbeidsintensief worden…

Ook ik heb vrij veel problemen met de webmail sinds de nieuwe interface.

Indien gewenst hou ik je op de hoogte ? Er kan dus wel enige tijd over gaan...

@DirkDG Iemand was er hier ook in geslaagd om op zijn laptop (bij u is dat dan de oude laptop) van POP3 om te schakelen naar IMAP zodanig dat dan de mappen en mails van de laptop via IMAP instelling gesynchroniseerd staan op de server en dan op je nieuwe laptop kan je het proximus account als IMAP aanmaken zodat ook alles naar je nieuwe laptop gesynchroniseerd wordt, zo zou je het ook kunnen doen.

Reageer