Ik ben vorig jaar via het Belfius Beats Pack klant geworden bij Proximus. Nu de prijs is verhoogd naar 100 euro en aangezien ik de tv diensten toch nooit gebruik, heb ik een overstap aangevraagd naar Mobile Vikings via EasySwitch voor zowel mijn internet als gsm-nummer.
Het gsm-nummer is probleemloos overgezet, maar voor internet krijg ik een foutmelding bij Mobile Vikings: "probeer het later opnieuw." Na contact met Mobile Vikings blijkt dat hun backoffice zegt dat er nog iets in het systeem bij Proximus vastzit, waardoor de overstap momenteel niet uitgevoerd kan worden.
Ik heb wel al een opzegbrief van Proximus ontvangen met referentienummer R00000031609745389-1 waarin staat dat mijn pack wordt opgezegd (logisch), maar daarin staat ook dat mijn internetabonnement behouden blijft, maar tegelijk staat er dat “huur internetbox” opgezegd is, wat ik erg vreemd vind!
Mijn bezorgdheid is dat ik zonder internet kom te zitten, terwijl EasySwitch er net is om dit soort problemen te voorkomen. Het is me ook niet duidelijk wat ik nu al moet terugsturen. Ik kan moeilijk mijn modem terugsturen als ik nog klant ben voor internet lijkt me.