Skip to main content
Vraag

Problemen met EasySwitch overstap naar Mobile Vikings

Ik ben vorig jaar via het Belfius Beats Pack klant geworden bij Proximus. Nu de prijs is verhoogd naar 100 euro en aangezien ik de tv diensten toch nooit gebruik, heb ik een overstap aangevraagd naar Mobile Vikings via EasySwitch voor zowel mijn internet als gsm-nummer.

Het gsm-nummer is probleemloos overgezet, maar voor internet krijg ik een foutmelding bij Mobile Vikings: "probeer het later opnieuw." Na contact met Mobile Vikings blijkt dat hun backoffice zegt dat er nog iets in het systeem bij Proximus vastzit, waardoor de overstap momenteel niet uitgevoerd kan worden.

Ik heb wel al een opzegbrief van Proximus ontvangen met referentienummer R00000031609745389-1 waarin staat dat mijn pack wordt opgezegd (logisch), maar daarin staat ook dat mijn internetabonnement behouden blijft, maar tegelijk staat er dat “huur internetbox” opgezegd is, wat ik erg vreemd vind!

Mijn bezorgdheid is dat ik zonder internet kom te zitten, terwijl EasySwitch er net is om dit soort problemen te voorkomen. Het is me ook niet duidelijk wat ik nu al moet terugsturen. Ik kan moeilijk mijn modem terugsturen als ik nog klant ben voor internet lijkt me.

15 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen  Dag Chris, volgens het systeem hier wacht men op de terugsturing van  je Internetbox + ?

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen  Je weet nog niet wanneer je in dienst komt bij Mobile vikings?

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen  Ik laat het order nakijken en laat je nog feedback.

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi Luc,

Ik kom niet in dienst bij Mobile Vikings (voor vast internet, gsm is wel in orde), mijn aanvraag voor internet bij mobile vikings is mislukt. Ze zeggen dat het ook niet gaat lukken tot het bij jullie opgeklaard is.

Ik heb een kwartier geleden (10:59) weer een mail van jullie gekregen, waar precies hetzelfde in staat als in de vorige mail.

Ik zou de Internetbox moeten terugsturen, maar mijn internetabbonement zelf is niet opgezegd. Dat lijkt me gewoon een fout van jullie kant.

Lijkt me ook vreemd dat ik mijn internetbox zou moeten terugsturen voordat ik ergens anders internet kan krijgen via EasySwitch.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen  Dit van de Internetbox heb ik aangepast. De escalatie is in behandeling en zal spoedig in orde zijn. Zodra er nieuws is laten we het weten.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen  Dag Chris, het order is geannuleerd zou je willen vragen aan MV dat ze het order opnieuw lanceren voor het internet( mobile zat al bij hun dacht ik)

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Hey Luc, bedankt voor je snelle acties.

Helaas zeggen ze nu bij MV dat er problemen zijn omdat ik in een nieuwe fusiegemeente woon en dat ze niet kunnen zeggen hoelang het gaat duren voordat het in orde komt.

Kun je me overschakelen naar een Internet Light Fiber terwijl ik hier op wacht en de tv opzeggen? Of moet ik daarvoor bellen/langs de Proximuswinkel?

En kan ik dan ook een accurate lijst krijgen van wat ik allemaal terug moet sturen? Ik veronderstel de wifi booster en de tv-box?

Martin
  • 32943 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen aangezien het al 16u30 is zal er hier maar pas maandag iemand van de PX moderatoren terug reageren.
Bellen kun je natuurlijk wel nog altijd doen dit tot 22u op het gratis nummer 0800 22 800. 

Edit: ik zie nu dat Luc.M toch nog gereageerd heeft.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 januari 2025

@chris.loyen  Dag Chris. Ik heb het order gelanceerd. De vaste lijn heb ik laten staan. Als je wil zal ik dit maandag opzeggen moest dit nodig zijn. Groetjes

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Hey Luc,

Die telefoonlijn wist ik zelfs niet van, die mag ook weg ja.

Met vriendelijke groeten,

Chris

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3185 reacties
  • 27 januari 2025

@chris.loyen 

boodschap is doorgegeven aan Luc

groetjes

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

Hoi,

Ik krijg weer een mail van jullie voor het opzeggen van de telefoonlijn.
Hier valt me op dat het facturatieadres op Steegstraat 46 3620 Lanaken staat. Dit is het oude adres van mijn ouders (huis is al jaren verkocht) hier woon ik al decennia niet meer.
Het facturatieadres is gewoon het installatieadres.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 30 januari 2025

@chris.loyen  Dag, ja ik heb zonet de opzeg gedaan. Ik zal het facturatie adres aanpassen. Dank je wel

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 6 februari 2025

De problemen bij Mobile Vikings blijven aanhouden, ze kunnen mij nog altijd niet installeren.

Kunnen jullie mijn abonnement aanpassen naar Internet Maxi Fiber in de tussentijd?

Alvast bedankt!

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2079 reacties
  • 7 februari 2025

@chris.loyen Ik heb het voor u aangepast via order R000000110000X0UC1.U gaat nog een mailtje ontvangen van de wijziging.Groetjes,Joel

Reageer