Vraag

Probleem wifi b-box4 / internet box

  • 28 March 2022
  • 17 reacties
  • 1715 Bekeken

Ik heb sinds enkele dagen geen Wifi meer op mijn b-box 4 / internetbox nadat ik mijn SSID en wachtwoord heb gewijzigd via de cloud-interface van de nieuwe modem. Heb de instellingen gealigneerd, modem herstart en ook een fabrieksherstel gedaan nadat niets hielp.

Daarna heb ik geprobeerd de wifi via het knopje op de modem aan proberen te zetten, lukt ook niet.

Ik heb heel even wifi, voor een 20-tal seconden, waarna het lampje van de wifi van zelf uitgaat.
In de cloud interface ben je ook redelijk beperkt in het geen wat je kan zien/aanpassen.

Alle toestellen die met UTP verbonden zijn werken wel perfect.

Vermoed dat het eerder een software gerelateerd probleem is aangezien het een nieuwe modem is.


17 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Nielsdb78  Ben blij dat het opgelost is nu.

@GullerM nevermind. Vandaag opgelost met een advanced reboot in de maintenance tab van myproximus. Gisteren exact hetzelfde gedaan maar heeft toen niet gewerkt. Nu wel. :)

@GullerM Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn SSID’s die op myproximus gepersonaliseerd zijn en niet doorkomen op de Internet box +. Daar zendt hij idd nog de standaard SSID uit en heb ook die hidden netwerk. Niet alleen de gepersonaliseerde SSID’s komen niet door. Ook gebruik(te) ik ook andere subnets en DHCP ranges maar die komen ook niet door. Het ziet er naar uit dat de cloud pagina van myproximus de gegevens niet op mijn internet box plus krijg.   Ik heb ondertussen de default SSID op mijn access points als extra SSID geconfigureerd maar dat is een workaround. Ik wil graag controle over mijn DHCP ranges met reservaties en eigen SSID’s willen benoemen.

 

Ik heb inmiddels hetzelfde probleem, alles werkt wel maar in de app van my Proximus is smart wifi service tijdelijk niet beschikbaar. Ik vind het zeer irrirtant. Ik kan mijn wifi snelheid niet testen, kan de toestellen die gecondcteerd zijn niet zien. Of wifi wachtwoord delen. Hoe kan dit opgelost worden? 

 

heropstarten of resetten helpt niet ?

Hier ook problemen met nieuwe internetbox. 
Gisteren geïnstalleerd, broadband werkt maar wifi niet.

Hang sinds gisteren aan de telefoon met proximus maar niemand die mij verder kan helpen 😡

@HadewychT  Daarstraks waren de velden van SSID en password greyed out, maar nu staat er ondertussen wel een SSID en password op de webportal ingevuld. Op de app nog steeds niet, maar ik heb nu dus wel mijn SSID en paswoord van de wifi kunnen achterhalen en kunnen verbinden bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Sofie W Dat is inderdaad geen fijne ervaring.

Heb je dit al geprobeerd via de website ipv via de app ? Kan je dit eens testen ?

Je vindt je gegevens terug onder Producten --> Internet --> Geavanceerde instellingen van de modem --> WiFi

Je kan ook bellen naar 0800/22800 (vanop je GSM) --> optie 2 (andere nummer ) --> optie 4 ( technisch probleem ) --> optie 2 ( Wi-Fi gegevens ).

@Martin  Nee dus… al 8 keer met Proximus aan de lijn gehangen. Naar de winkel geweest. Techniekers doen niets. En al 3 keer dat de lijn onderbroken wordt. Van amateurisme gesproken 

 

Kan je die dan niet terugvinden op myproximus,  zie ook wat @GullerM hierboven gepost heeft.

Kan iemand mij zeggen hoe jullie uberhaubt het SSID en paswoord van de internetbox hebben verkregen. Geen SMS gehad, my proximus app geeft een fout en de klantendienst hoort het donderen in Keulen, want moet op de sticker staan van de internetbox (die sticker is uiteraard niet meer aanwezig)

@GullerM bedankt om deze info door te sturen.

@Martin Klopt dat is em, ik heb nu wel terug wifi op de modem maar weet niet waardoor het komt. (Heb heel veel in één keer aangepast. Maar het is de standaard SSID dat nu uitgezonden word maar in de cloud is mijn gepersonaliseerde SSID + wachtwoord zichtbaar 😅

Cloud interface v/d modem
Zichtbare SSID
Overzicht in InSSIDer

Als je een beetje snapt hoe wifi werkt kan je zien dat “HIDDEN 8C….” (groen) de 2.4GHz frequentie is dat niet zichtbaar is en mijn toestellen alleen met de 5Ghz verbinding kunnen maken. En dat Proximus-Home-3F10 op de 5GHz 2x uitgezonden word, 1x zichtbaar en 1x niet zichtbaar. mss dat de labo best even meekijkt 😁

@GullerM het gaat waarschijnlijk om deze Internet Box dan 

→ Fast 5359 Proximus HGW4 | Cable Gateway | Support Sagemcom

FAST 5359 PROXIMUS HGW4

DSL Gateways

Reference

253884546 / 253892915 / 253897613 / 253897564

  • Certificate

UE-2021-1409_Fast 5359 Proximus HGW4_253892915_20210319.pdf153.71 KB

UE-2021-1465_Fast 5359 Proximus HGW4_253897564_20210510.pdf153.84 KB

@GullerM sorry,  ik wist zelf niet dat de bbox4 (internet box genoemd) al verdeeld werd ! daarom dat ik dacht dat het over de bbox3 ging . Bedankt voor de info trouwens, zo leren we weer wat bij.

De GUI is niet beschikbaar (geen user-password) bij de bbox 4 + de Gateway-IP is 192.168.129.1

Alles gebeurd via de cloud-interface via myProximus -> Producten -> Internet -> Geavanceerde instellingen. De bbox 4 neemt alle instellingen over via de cloud incl. De wifi-instellingen. 

probeer eens door eerst “One SSID” te deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 

En voer dan eens een harde reset uit van je bbox3:

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

 

Reageer