Vraag

probleem verbinding e-mail

  • 31 August 2022
  • 29 reacties
  • 1479 Bekeken

Telkens ik Mozilla Thunderbird open om mijn e-mails te raadplegen, bij het verzenden of tijdens het gebruik, krijg ik de melding dat er een probleem is met de IMAP server, zie bijlage. Er is een melding dat het maximum aantal verbindingen is overschreden, maar er is slechts één computer actief.

Wat kan de oorzaak zijn

 


29 reacties

Zal dan mss meer afhankelijk zijn van in welke regio je zit.

Niet onmogelijk, maar ...
Soms merk ik dat websites mijn locaties proberen “raden” (ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen) en dat geeft ook zeer dikwijls heel onverwachte resultaten, soms al eens in het andere uiteinde (ruim gezien dan) van het land 😎 Afwisselend maw
Dat kan niet anders  dan afhankelijk zijn van de server (niet mail) waar ik op dat moment actief mee verbonden ben.

Reputatie 7
Badge +4

FYI e.g.

Unable to connect to IMAP - Exceeded Maximum Number of Connections | Thunderbird Support Forum | Mozilla Support

Connections need to close and sometimes the server is not exactly as quick to recognise connection has been dropped.

= er is blijkbaar een communicatie/interactieprobleem met één/meerdere Proximus mailservers

 

FIX: Too many simultaneous connections Outlook error (windowsreport.com)

→ eventueel wijzigen van de server timeout waarde indien mogelijk?

TBI: Het heel duidelijk dat het te wijten is aan een time out van de PX mailserver maar de mogelijke instellingen heb ik al geprobeerd en levert niks op, alleen enige keren opnieuw de mail opvragen helpt bij mij.

Reageer