Vraag

probleem verbinding e-mail

  • 31 August 2022
  • 29 reacties
  • 1466 Bekeken

Telkens ik Mozilla Thunderbird open om mijn e-mails te raadplegen, bij het verzenden of tijdens het gebruik, krijg ik de melding dat er een probleem is met de IMAP server, zie bijlage. Er is een melding dat het maximum aantal verbindingen is overschreden, maar er is slechts één computer actief.

Wat kan de oorzaak zijn

 


29 reacties

staan uw instellingen voor imap goed → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

Hier hetzelfde probleem. Sleept al maanden aan. Thunderbird uitzetten en opnieuw opstarten helpt soms.

Hier ondervind ik met thunderbird af en toe eens het probleem dat hij de mails op de prox server niet kan ophalen maar na een tijd zonder iets zelf te doen lukt dit dan vazelf.

NB: als de Prox medewerkers hier de draad opnemen kunnen ze ook altijd eens natrekken of alle goed ingesteld staat.

Reputatie 7
Badge +3

@GeorgesL 

Kan je nog wel mails verzenden en ontvangen via de webmail van Proximus? 

Webmail | Proximus

 

Geert

Ik gebruik de webmail van Proximus nooit.

Georges

Reputatie 7
Badge +3

@GeorgesL 

 

zo kan je uittesten of je via de webmail nog wel mails kan verzenden en ontvangen.

 

Geert

Is er voor dit probleem al een oplossing ? Heb dit probleem sinds vorige week heb het aantal verbindingen in Thunderbird al verhoogd naar 1000  dit heeft niet geholpen . Instellingen ook al nagekeken en alles staat goed , kan mails versturen en ontvangen maar niet zoals het hoort , telkens met heel veel vertraging , ook als de pc s’ morgens wordt opgestart en dan bij het open van de mail is deze melding het eerst wat ik zien en dan kan het tot 20min duren voor ik mails binnenkrijg of kan versturen .

Mvg 

Sabrina 

Telkens ik Mozilla Thunderbird open om mijn e-mails te raadplegen, bij het verzenden of tijdens het gebruik, krijg ik de melding dat er een probleem is met de IMAP server, zie bijlage. Er is een melding dat het maximum aantal verbindingen is overschreden, maar er is slechts één computer actief.

Wat kan de oorzaak zijn

In afwachting van een reactie van  iemand van PX: 

Ter info: Ik had ook die foutmelding die thunderbird aangeeft maar ik heb dan geprobeerd met het aantal verbindingen die default op 5 staat in de uitgebreide account settings van thunderbird te verminderen, maar dat gaf geen oplossing, het probleem zat ergens bij PX. Voor het ogenblik heb ik nu geen problemen meer. 

Reputatie 5
Badge +2

@Sabke67Bart65 Zou je eens kunnen testen via de webmail van proximus of je mailadres hier wel goed werkt?

@Michael V 

 

Via webmail van Proximus werkt alles redelijk normaal , behalve dat ik in mijn prullenmand twee ongelezen berichten heb staan die ik niet kan zien , dit probleem heb ik in het weekend ook in de inbox gehad , alle berichten gelezen en toch zou er nog één ongelezen mail staan , dit is in de inbox sinds gisteren weg , maar in de prullenmand blijft dit .

 

Reputatie 5
Badge +2

@Sabke67Bart65 Ah dat is al goed nieuws dat het via de webmail wel werkt. Ik kan alleen verder navragen voor de problemen in verband met het mailprogramma.

Hier ook opnieuw hetzelfde probleem. Lange tijd terug OK geweest maar nu terug regelmatig dezelfde melding (kan geen verbinding maken enz.). Zeer vervelend.

Inderdaad GeorgesL zeer vervelend ,  hoe heeft u dit (voorlopig) opgelost gekregen ? 

Ik los dit voorlopig op door de melding (kan geen verbinding maken enz.) weg te doen en opnieuw te proberen de mail binnen te halen. Meestal lukt het na een of 2 pogingen om de mail binnen te halen.

BTW volgens mij is die niet enkel een Thunderbird probleem. Ik heb een gelijkaardig probleem met Eudora ttz ophaling mails soms wel soms niet … 

Hier identiek hetzelfde probleem sleept inderdaad al maanden aan. lijkt mij dat er iets gewijzigd is langs de serverkant… Kan dit nagekeken worden?

Hier identiek hetzelfde probleem sleept inderdaad al maanden aan. lijkt mij dat er iets gewijzigd is langs de serverkant… Kan dit nagekeken worden?

Zou misschien we kunnen , ik weet dat ik sinds vorig jaar geen afwezigheidbericht via Proximus mail kan aanmaken omdat ik Thunderbird gebruik.

Reputatie 5

Hier ook al een tijd hetzelfde probleem.  Met een Belgacom en een skynet adres. Worden wel niet veel gebruikt maar telkens een foutmelding bij zoeken naar nieuwe berichten. Ook in Thunderbird.

FWIW hier alleszins geen enkel probleem met Thunderbird. Geen foutmeldingen, mails worden opgehaald. Mogelijk hang ik op een andere server?
Misschien eens volledig heropstarten?
 

@Mutlie ik had ook al gedacht dat het iets met servers te maken had want bv. mijn pa werkt ook met thunderbird en voor zijn Belgacom.net mail krijgt hij foutmeldingen maar dan voor zijn skynet.be mail zijn er dan geen problemen of foutmeldingen!

Reputatie 2
Badge

Hier ook hetzelfde steeds deze mededeling. Ook op windows live mail zelfde probleem. Ander programma MAIL op windows geeft dan weer geen problemen. Maar MAIL gebruik ik nooit is onhandig als je gewoon bent met windows live mial of thunderbird te werken.

 

Reputatie 2
Badge

Het probleem ligt hem bij proximus want gmail geeft geen enkel probleem. Hier ook mensen die problemen ondervinden. https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=216922

Ik heb het net getest via Thunderbird een mail gezonden via mijn skynet adres aan mijn skynet adres.
Die komt onmiddellijk binnen op mijn skynet adres via thunderbird!

Ook in webmail trouwens, maar verschijnt daar niet in “verzonden”.
Het ligt dus niet aan Proximus mail (in zijn geheel bedoel ik) maar één of meer specifieke servers waar jullie mee verbonden zijn. Probeer eens van server te veranderen

 

@Mutlie

Hoe doe je dit dan juist om van server te veranderen? 

of bedoel je @proximus ipv @skynet, als het dit is wat je bedoelt dan helpt dit niet want reeds bij mijn pa geprobeerd.

Ik heb geen @proximus mailadres.

Wij hangen allemaal aan een (mail) servers waarvan er meerdere verspreid zijn over het land (en de wereld?). Die zijn niet altijd 100% gesynchroniseerd omwille van redenen die mijn petje te boven gaan.
Zo kan het dus gebeuren dat je over 2 pc’s beschikt  (of pc en smartphone)  en de mails in de inbox niet geheel gelijk zijn, terwijl beide toch pas ververst en dus “up to date” zijn. Die hangen dan elk apart aan een andere server. Stel nu dat er één daarvan ontregeld is of …


Als je de verbinding verbreekt moet je PC opnieuw verbinding maken, dan zou het wel eens kunnen (!) dat je met een andere server verbonden wordt. Of dat noodzakelijk betekent dat je de B-Box stroomloos zet (of reset?) of gewoon de PC uitschakelt weet ik eigenlijk ook niet.
Heropstarten heb ik ik in dit topic al een paar dagen geleden voorgesteld.

Ik ben geen specialist hé maar kwaad kan het zeker niet

 

 

Edit :
deels bevestiging dat er meerdere mailservers actief zijn:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/01/mailverkeer-proximus-hapert-de-mails-komen-niet-tijdig-binnen/

Reageer