Vraag

Probleem Outlook2007: 'Kan de berichtkoppen niet bijwerken'

  • 18 January 2022
  • 10 reacties
  • 373 Bekeken

  • Apprentice
  • 6 reacties

Systeem: Windows 10, Outlook2007, IMAP

Sinds deze morgen blijven items die ik heb verwijderd en dus als doorgestreept staan, staan in mijn Inbox. Bij wisselen tussen mappen zouden deze moeten verdwijnen, maar ik krijg de melding  'Kan de berichtkoppen niet bijwerken'.
Er werd voorheen niets gewijzigd van instellingen ivm Outlook.
Als detailmelding komt:
    Een IMAP-opdracht is mislukt.
    Protocol:    IMAP
    Server:    imap.skynet.be
    Poort:    993

Om er zeker van te zijn waar het probleem kan zitten, heb ik Outlook2007 nieuw geïnstalleerd op een tweede laptop, en mijn account daar ook aangemaakt. Ik krijg daar echter dezelfde melding.

Het lijkt of de berichten niet gewist geraken van de server.
Wijzigingen in poortnummers en type versleutelde verbinding helpt niet.

Is er iets fout bij de mailserver?

 


This topic has been closed for comments

10 reacties

Er zijn inderdaad bekende algemene fouten met (web)Mail van Proximus.

Kun je ze ook niet wissen via → Webmail.Proximus.be

In Webmail kan ik ze zonder problemen wissen, maar in Outlook blijven ze staan.

 

Is een een synchronisatie probleem tussen mailserver en uw mailclient.

Best  afwachten tot er iemand van het proximus forumteam hier morgen reageert om je met dit probleem eventueel verder te helpen zoals hier bvb → prullenbak | Proximus Forum

 

Ok, Thx!

Probleem Outlook2007 ‘Kan de berichtkoppen niet bijwerken’.
Iemand een idee?

het kan te maken hebben met de algemene proximus (web) Mail problemen die er zijn.

Kan je wel nog alles uitvoeren met http://webmail.proximus.be  

Mss kunnen de Prox forummedewerkers meer info geven of er hiervoor al een oplossing bestaat?

Reputatie 7
Badge +5

@jve 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak!

@DaisyS

Systeem: Windows10 en Windows7, Outlook2007, skynet account met IMAP.

Hierbij nogmaals een overzicht van wat vastgesteld werd:

  • Probleem is deze week begonnen, er werd daarvoor niets aan de instellingen van Outlook 2007 gewijzigd .
  • Behandelen van de mails met de webapplicatie of via mobiel lukt wel.
  • Eenmaal een bericht in het Inbox-venster van Outlook komt, is het niet meer weg te krijgen. Bij wissen wordt het bericht doorgehaald, bij wisselen tussen mappen (om het bericht definitief te verwijderen) komt de melding:
    'Kan de berichtkoppen niet bijwerken'.
    Als detailmelding komt:
        ‘Een IMAP-opdracht is mislukt.
        Protocol:    IMAP
        Server:    imap.skynet.be
        Poort:    993’
  • Het lijkt of de berichten niet gewist geraken van de server.
    Wijzigingen in poortnummers en type versleutelde verbinding helpt niet.
  • Outlook2007 werd nieuw geïnstalleerd op een Windows7 station, maar ook hier krijg ik dezelfde problemen.
     

@DaisyS 

Goedemorgen Daisy,

Sedert deze morgen is alles in Outlook2007 terug in orde.

Werd er inderdaad een probleem vastgesteld? Hopelijk blijft het ok!

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@jve Er zijn inderdaad sommige mailboxen die hier problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen samen met onze leverancier. 

Moest je opnieuw problemen ondervinden mag je dit zeker melden en laten we je mailbox controleren.