heb je de bbox al eens herstart door zijn spanning 10 seconden te onderbreken of zelfs eens proberen om de bbox te resetten = 20sec het resetknopje ingedrukt houden en dan pas loslaten.
Hallo,
ik denk dat je met 2 problemen gelijktijdig geconfronteerd wordt.
Heb hetzelfde in het verleden meegemaakt.
PLC Adapters : Ik weet dat je géén verlengkabel mag gebruiken om je adapter aan te sluiten ; De adapter dient steeds rechtstreeks in het wand- of vloercontact geplaatst !
Ik denk dat het iets met aardingsproblemen te maken heeft.
Ik hoop dat deze tip je zal helpen.
TV blijft hangen en beeldscherm wordt soms in blokjes weergegeven.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en met de hulp van een technicus van Proximus kunnen oplossen.
Wanneer je het internet signaal vanaf de router , via kabel (ethernet) naar een bureelruimte brengt en daar een ethernet splitter plaatst om je PC te verbinden (ethernet zou sneller werken) , zal je blokjes en screenfreezes krijgen telkens je PC in screensavermode gaat !
2 oplossingen mogelijk :
- Screensaver mode op je PC uitschakelen of op oneindig zetten !
- PC enkel met internet verbinden via WIFI (ethernet kabel PC loskoppelen van Ethernet splitter) !
Sukses
Johannes
het is inderdaad aangeraden geaarde topcontacten te gebruiken en zeker als je weet dat die nu ook meetelt in de signaaloverdracht, maar zelf met geaarde topcontacten kun je toch nog soms problemen hebben k heb het zelf meegemaakt en daarom gebruik ik er geen meer en sinsdien nooit problemen met decoder en beeld gehad (ik weet het is niet altijd evident om kabel te kunnen trekken)
Met switchen moet je inderdaad opletten daarom dat ik het hier vaak aanhaal die moeten trouwen igmp snooping ondersteunen en zelf met sommige switchen die het ondersteunen kun je het nog voor hebben!
Maar beeld in blokjes kan ook door PLC’s veroorzaakt worden of stroomadapter om toestellen te voeden of op te laden dikwijls door ze in een ander stopcontact te steken en best ook niet te dicht waar je tv en decoder staat enz…
Het is dikwijls niet zo eenvoudig om de reden te vinden zelf door bvb de bbox om te ruilen zijn er die van dergelijke blokjes in beeld verlost waren maar spijtig genoeg zal dit zeker niet altijd de oplossing zijn en is het veelal heel wat zoekwerk tot je de echte reden vindt ...
Hallo,
- reset van bbox heb ik nog niet uitgevoerd, wel al eens alles uitgeschakeld, bbox op een andere plaats gezet en alles terug aangesloten en opgestart.
- Alle PLC adapters zitten rechtstreeks in de stopcontacten.
- De PLC adapters aan de TV beneden is reeds vervangen door een wifi bridge, dit door een technieker die langskwam om mijn oude TV-decoder te vervangen.
Daarna inderdaad minder last gehad van onderbreking en blokjesbeeld op de TV, maar ondertussen dijkt dit probleem opnieuw op. - ik heb nergens anders een switch of een splitter tussen mijn bbox en de andere toestellen, uitgezonderd de wifi bridge bij de TV.
Ik zie wel dat de PLC Adapter, verbonden aan de Bbox, een nieuwer type is (proximus), terwijl de andere 3 PLC Adapters een ouder type zijn (Belgacom).
moest je een lange utp kabel hebben dan zou je de decoder waar je problemen op hebt eens kunnen rechtstreeks verbinden met de bbox dan zou je direct weten of het aan de PLC’ s ligt
dat is niet direct een optie.
Als ik de wifibridge die momenteel aan de TV op het gelijkvloers is aangesloten (aangezien via PLC constant hapering en uitval TV veroorzaakte, in een van de kamers plaats ipv de een oude PLC is internet connectie veel stabieler en heb ik veel hogere speedtest resultaten.
Kan ik via Proximus mijn oude PLC adapters inruilen voor de recentste, dan heb ik zowel aan de bbox3 als in de verschillende kamers dezelfde adapter (en dus dezelfde snelheid) ?
Of kan ik nog een wifibridge aankopen ter vervanging van die PLC adapters ?
nee PLC’s en wifibridge wordt niet meer gecommercialiseerd door proximus de vervanger hiervoor is de Wifi booster
in sommige packs zit die inbegrepen bvb flex packs met vaste telefonie
zie → Wi-Fi Booster | Proximus