Beantwoord

probleem email @rsca.com

  • 16 July 2023
  • 12 reacties
  • 277 Bekeken

Reputatie 2
Badge

beste

ik bezit al heel lang een email adres van proximus met extensie xxxx@rsca.com

nu is het tegenwoordig niet meer mogelijk mails te sturen naar gmail adressen

ik krijg de volgende foutmelding :

The following message to <xxxxxxxx@gmail.com> was undeliverable. The reason for the problem: 5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the\n5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must\n5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,\n5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [rsca.com] did not pass\n5.7.26 with ip: [195.238.22.113]. The sender should visit\n5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for\n5.7.26 instructions on setting up authentication. n17-20020a056402061100b0051ddbdeef98si12206986edv.121 - gsmtp'

 

alvast bedankt om dit na te kijken… ik heb ook de indruk dat andere berichten soms niet toekomen, maar daar heb ik niet echt bewijs van

mvg

het goddelijk monster

icon

Beste antwoord door het goddelijk monster 21 August 2023, 11:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 2
Badge

geachte,

 

graag feedback

 

mvg

het goddelijk monster

Reputatie 7
Badge +4

Reacties van Proximus medewerkers (moderatoren) kunnen soms wel enige tijd op zich laten wachten 

Ik ga ervan uit dat bovenstaande te maken heeft met onderstaande bericht ip het Fr-forum waarvoor ik niet direct een equivalent Proximus bericht op het Nl forum terugvind

Le saviez-vous ? Authentification des mailbox pour les anciennes adresses e-mail | Proximus Forum

=

Proximus maakt authentificatie uiterlijk op 31/12/23 verplicht voor oude e-mailadressen vanaf dan kunnen er nog enkel berichten ontvangen maar niet meer verstuurd worden

Bij Gmail zelf is dit blijkbaar (reeds) van toepassing

 

Ik vermoed dat u mogelijks zelf hiervoor “authentificatie” zult moeten activeren in de betrokken mailapplicatie i

Om uw Proximus mail in te stellen, moet u de volgende instellingen gebruiken12:

  • Inkomende mailserver: imap.proximus.be
  • Uitgaande mailserver: relay.proximus.be
  • Gebruikersnaam: uw e-mailadres bij Proximus
  • Wachtwoord: uw wachtwoord bij Proximus
  • Beveiliging: SSL of STARTTLS
  • Poort: 993 voor inkomende mail en 587 voor uitgaande mail
  • Authentificatie: Ja voor uitgaande mail

 

tenzij Proximus voor de mailapplicaties zoals rca.com, compaq.net, … eventueel nog zelf nog de gepaste aanpassingen dient door te voeren

in een ander bericht hier op het forum was er ook sprake van :

“extra authenticatie die nu gevraagd wordt door de server van Proximus…
Meer informatie is terug te vinden op de website van Proximus:
Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus

Reputatie 5
Badge +2

@het goddelijk monster Heb je de tips die hierboven staan reeds geprobeerd? En werkt het nog steeds niet?

Reputatie 2
Badge

 

beste

ik gebruik thunderbird en ik vermoed dat authenticatie gewoon aanstaat

 

 

als ik mails verstuur via webmail naar xxxx@gmail.com krijg ik trouwens dezelfde foutmeldingen, dus ik vermoed dat er inderdaad nog er bij proximis nog iets moet gebeuren met deze domeinen

alvast bedankt

mvg

Reputatie 2
Badge

graag feedback

 

mvg

het goddelijk monster

Reputatie 2
Badge

geachte 

 

is het mogelijk feedback te krijgen op mijn probleem?

 

dank u

 

mvg

het goddelijk monster

Reputatie 2
Badge

geachte

 

kleine update … ik heb reactie gekregen van de DNS master van proximus……..

 

‘t probleem is blijkbaar dat er nog geen SPF record voor de domeinnaam "rsca.com" bestaat

De SPF record geeft de uitsturende mailservers van Proximus toestemming om emails @rsca.com te verzenden, en dit zou de problemen met het verzenden naar Gmail adressen moeten oplossen.

 

Proximus kan de SPF record echter niet aanmaken, omdat de domeinnaam niet meer door Proximus beheerd wordt.

 

ik heb nu poging gedaan om de actuele beheerder te contacteren met de vraag van de SPF record toe te voegen. 

 

mvg

het goddelijk monster

Reputatie 2
Badge

geachte 

 

kleine update, via een omweg zit ik ondertussen in anderlecht (off all places)… we komen dichter

 

mvg

het goddelijk monster

 

 

Reputatie 2
Badge

geachte 

 

kleine update :

Hi  het goddelijk monster

Thank you for contacting DNS Made Easy. I have located the account in which the domain in question is located, and it is managed by a 3rd party managed service provider by the name of PCSAMU IT Consulting

 

heb poging gedaan om PCSAMU IT Consulting te contacteren blijkbaar kunnen zij de DNS settings van rsca.com wijzigen, maar voorlopig geen reactie gekregen uit anderlecht, dus probleem geraakt voorlopig niet opgelost

 

mocht ik iets vernemen laat ik het zeker weten

 

mvg

het goddelijk monster

 

 

Reputatie 2
Badge

geachte dames & heren

 

goed nieuws, ik kreeg zonet reactie van PCSAMU IT Consulting

 

Hello James,

I just made the spf, it should work now.

 

Best regards,
Didier Desmet

PCSAMU

PCSAMU

 

ik heb het meteen getest en het werkt inderdaad, het is terug mogelijk met het @rsca.com adres mails te sturen naar gmail adressen

 

de aanhouder wint nog maar eens😉

 

nog een fijne week

 

mvg

het goddelijk monster

 

@het goddelijk monster 

In ieder geval bedankt om ons hiervan over gans de lijn op de hoogte te houden.