Beantwoord

probleem devolo magic 2

  • 12 December 2020
  • 11 reacties
  • 912 Bekeken

Beste,

 

We hebben in onze woonkamer een bbox3, dat internet wordt door een “devolo magic 2 wifi” naar de bovenverdieping gebracht en opnieuw uitgezonden (onder dezelefde naam als onze 5.0 GHz-wifi waardoor ons wifinetwerk uitgebreid word). Eerder hadden we ook een probleem met de decoder die op de bovenverdieping aan de “devolo magic 2 wifi” verbonden (

)is maar dat probleem is al heel lang weg (waarschijnlijk door een update van een apparaat). Wat nu ook al heel lang een probleem is, en nu nog altijd is: is dat de wifi regelmatig ongeveer een minuut weg valt. Dit betekend dat de proximus-tv stil staat, het lampje van de “devolo magic 2 wifi” boven verdieping en woonkamer rood wordt en dat je in games ook stil staat. Dat gebeurt met momenten, sommige dagen is dit heel vaak en is de wifi niet bruikbaar voor games. Mijn ping is altijd zeer redelijk, als de wifi weer stil staat word die maar een klein beetje verhoogt, en staat er een wifi symbool met een uitroepteken bij. Het wegvallen van de wifi is zeer irritant, zeker als je thuiswerkt op een computer. Het wegvallen van onze wifi is heel vaak op de “devolo magic 2 wifi” maar ook regelmatig bij de 5.0 Ghz en de 2.4Ghz wifi. Resetten van de “devolo magic 2 wifi” heb ik al gedaan. De modem heb ik enkel opnieuw opgestart aangezien de wifi met het thuiswerken voor ons heel belangrijk is.

icon

Beste antwoord door Martin 30 August 2021, 16:27

Bekijk origineel

11 reacties

het eerste wat je moet in het oog houden/uitvissen is of je wifi ook wegvalt via de bbox, een probleem dat hier de laatste tijd door veel klanten gemeld wordt.

proximus medewerkers kunnen ook maandag, je lijn eens testen op eventuele fouten, als ze hier terug langskomen op het forum.

Bedankt voor de snelle reactie, komende tijd zullen we de wifi van de bbox in het oog houden.

Onze lijn mag zeker getest worden.😀

Reputatie 7
Badge +5

@JORIS_9846 Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan kunnen we je lijn eens testen.

Het profiel is ondertussen aangevuld 😁.

Eerder zij ik “Mijn ping is altijd zeer redelijk, als de wifi weer stil staat word die maar een klein beetje verhoogt”, dat klopt niet echt want de ping wordt wel een stuk hoger als de wifi stil staat.

Voorbije dagen heb ik de wifi van de wifi-kast getest, die wifi valt ook meermaals per dag weg (maar niet perse op hetzelfde moment als de wifi-versterker). Het vreemde is dat als er internet is dan is die redelijk, maar als het internet weg valt dan is er helemaal niks.😥

pas maandag gaan ze je lijn eens kunnen testen want in het weekend komen ze hier niet langs van Proximus!

Reputatie 7
Badge +5

@JORIS_9846 Ik zie dat het al even geleden is dat je je modem hebt herstart. Kan je de stappen eens volgen in deze link

Gedaan.

Reputatie 7
Badge +5

@JORIS_9846 Is er nu een verschil?

Na een lange tijd met soms wat ergernissen aan de wifi heb ik de volgende conclusie getrokken: De wifi van de router is goed. Maar de wifi van de devolo magic valt vaak voor rond 1à2 minuten weg (of soms ook wel veel langer). Ik denk dat dit komt door dat wij misschien een verouder elektriciteit netwerk hebben… Weten jullie toevallig een oplossing? Het is zonde want de wifi-versterker was handig en heeft ons 150 euro gekost, maar ik denk dat we dan naar een wifi-bridge moeten overschakelen??

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat dit komt door dat wij misschien een verouderd elektriciteit netwerk hebben

Dat kan zeker een invloed hebben (en ook de aanwezigheid van storingsbronnen zoals bv. motoren e.d), zeker voor de “performante” CPL (zoals Devolo Magic types die hoge snelheden ondersteunen)

Is de laatst beschikbare firmware geïnstalleerd bv. ?

Downloads | devolo Magic 2 LAN | devolo AG

Minder performante CPL zoals dLAN, WiFi-repeaters of Proximus boosters kunnen dan een mogelijke oplossing bieden indien ethernet/utp-kabel om één of de andere reden niet mogelijk is

Na een lange tijd met soms wat ergernissen aan de wifi heb ik de volgende conclusie getrokken: De wifi van de router is goed. Maar de wifi van de devolo magic valt vaak voor rond 1à2 minuten weg (of soms ook wel veel langer). Ik denk dat dit komt door dat wij misschien een verouder elektriciteit netwerk hebben… Weten jullie toevallig een oplossing? Het is zonde want de wifi-versterker was handig en heeft ons 150 euro gekost, maar ik denk dat we dan naar een wifi-bridge moeten overschakelen??

soms door gewoon in een ander stopcontact te steken en de PLC’s altijd direct in een stopcontact inpluggen en niet via een verlengkabel met een stekkerdoos.

Als je spreekt over verouder en je bedoelt dat er zelf nog stipcontacten zijn zonder aardingspin dan is dit ook een nadeel en ga je ook vlugger problemen ondervinden.
Als het door storingen op het net is zal dit dikwijls het geval zijn rond ongeveer een zelfde uur en meestal ‘s avonds.

Reageer