Beste,
We hebben in onze woonkamer een bbox3, dat internet wordt door een “devolo magic 2 wifi” naar de bovenverdieping gebracht en opnieuw uitgezonden (onder dezelefde naam als onze 5.0 GHz-wifi waardoor ons wifinetwerk uitgebreid word). Eerder hadden we ook een probleem met de decoder die op de bovenverdieping aan de “devolo magic 2 wifi” verbonden (
)is maar dat probleem is al heel lang weg (waarschijnlijk door een update van een apparaat). Wat nu ook al heel lang een probleem is, en nu nog altijd is: is dat de wifi regelmatig ongeveer een minuut weg valt. Dit betekend dat de proximus-tv stil staat, het lampje van de “devolo magic 2 wifi” boven verdieping en woonkamer rood wordt en dat je in games ook stil staat. Dat gebeurt met momenten, sommige dagen is dit heel vaak en is de wifi niet bruikbaar voor games. Mijn ping is altijd zeer redelijk, als de wifi weer stil staat word die maar een klein beetje verhoogt, en staat er een wifi symbool met een uitroepteken bij. Het wegvallen van de wifi is zeer irritant, zeker als je thuiswerkt op een computer. Het wegvallen van onze wifi is heel vaak op de “devolo magic 2 wifi” maar ook regelmatig bij de 5.0 Ghz en de 2.4Ghz wifi. Resetten van de “devolo magic 2 wifi” heb ik al gedaan. De modem heb ik enkel opnieuw opgestart aangezien de wifi met het thuiswerken voor ons heel belangrijk is.