Vraag

"Previous authentication no longer valid"

  • 2 October 2021
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Hallo,

ik heb een laptop met Debian en deze verliest de verbinding met de wifi regelmatig, maar enkel in het weekend als ik bij mijn vriendin ben.

De log zegt ‘reason=2 "Previous authentication no longer valid"’

Dit probleem doet zich nooit voor als ik thuis ben (FritzBox), en ook nooit op het werk(Telenet). Maar dus wel om de 20 a 60 minuten hier op deze bbox3 van Proximus. Heeft er iemand een idee?

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@cobbaut 

Zijn er nog andere toestellen die hun verbinding verliezen bij jou vriendin of is het enkel jou laptop die dat heeft?

 

Geert

Merci voor de reactie!

Nee, niet dat ik weet. Toen ze de vorige modem had (enkele maanden geleden) dan vielen de twee Windows laptops er wel eens af, maar de nieuwe modem had dat opgelost.

We hebben de modem herstart, en dan ben ik twee uur zonder problemen online geweest (we zijn zeker omdat de radio1 mp3 stream bleef spelen).

Ik kan pas zaterdag terug testen, eerder ben ik daar niet. Ik zal een reminder in mijn agenda zetten, zodat hier zaterdagavond zeker een bericht komt van mij.

Excuus late reactie.

 

Na een reboot van de modem ben ik meer dan een uur online kunnen blijven (twee weken geleden).

Ik ben hier vandaag terug en zowel mijn laptop als haar iPhone verliezen regelmatig even de verbinding met de wifi. (Dit gebeurt nooit in Antwerpen, enkel hier.)

mss beter eens de bbox resetten = 20 sec resetknopje ingedrukt blijven houden.

of anders mss eens probeeren door One SSID te deactiveren op je bbox of dit beterschap geeft:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

NB: als je reset doet van bbox zal One ssid terug actief komen te staan.

Prox forummedewerkers komen pas maandag teru langs.

One SSID staat uit. Ik beloof wederom een update… morgen of binnen drie weken :)

Reageer