Beantwoord

port forwarding

  • 25 April 2020
  • 7 reacties
  • 1640 Bekeken

ik heb een minecraft server gemaakt die ik forward naar het internet op poort 25565. De portforwarding was gelukt maar toen ik de server nog eens online wou gooien staat er dat er al een andere server op aan het runnen is. Is er een manier om die te sluiten? Ik heb de modem al meermaals gereset zelfs naar fabrieksinstellingen en mijn computer al meermaals heropgestart. Als ik de portforward check doet hij alles prima tot dat ik hem online wil gooien dan zegt hij dat de poort bezet is.

 

icon

Beste antwoord door Martin 25 April 2020, 09:48

Bekijk origineel

7 reacties

heb je in je bbox alleen maar een portforwarding regel staan voor deze computer waar je mincraft server opstaat.

werk je met een vast Ip adres voor deze computer.

 

heb je in je bbox alleen maar een portforwarding regel staan voor deze computer waar je mincraft server opstaat.

werk je met een vast Ip adres voor deze computer.

 

ja er staat alleen de regel voor de minecraft server met een vast ip op mijn computer

Dit is de error die ik krijg:

[13:25:08 WARN]: **** FAILED TO BIND TO PORT!
[13:25:08 WARN]: The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: bind
[13:25:08 WARN]: Perhaps a server is already running on that port?

mss kan je hier al wat tussen vinden

> klik hier

Reputatie 6
Badge +3

Om te beginnen moet jouw PC al een vast IP adres hebben, anders kan het zijn dat een ander apparaat of PC dat IP adres heeft gekregen. Je kan dit instellen op jouw bbox: my modem,DHCP,static IP adres daar moet je het MAC adres van je netwerkkaart van jouw pc koppelen aan het IP adres 192.168.1.6 en op add static IP address te klikken en vervolgens op ok om op te slaan.. Om het MAC adres te verkrijgen open je opdrachtpromp door de windows toets samen ingedrukt te houden met r typ na open: cmd en druk op enter. Typ vervolgens IPCONFIG /ALL en enter het MAC adres kan je terugvinden na PHYSICAL address.

Of gewoon zoals ik het doe, door de pc waar de minecraft server op draait een vast ip adres te geven buiten de bbox zijn DHCP zone bvb 192.168.1.128 of 129 of 130 en zo verder …..dan hoef je deze setting eventueel later ook niet meer in te voeren na een eventuele nodige rest later of soms door het pushen vanuit proximus van software.

hallo, weer, elk jaar probeer k nog eens een poort te forwarden.

vroeger ging dat wel op mijn bbox 3, nu lukt me dat niet

mij ip 91.179.160.158

 

Reageer