Beantwoord

poortmapping b box 3 catan


hallo, vroeger kon ik spel hosten, nu met nieuwe aansluiting , mislukt telkens de port forwardng test. en kan ik niet meer hosten. Het gaat over het spel Catan, de poort daarvan is 20931, ik heb al moedeloos geprobeerd, altijd iets met ofwel interne ofwel externe poort,

icon

Beste antwoord door Martin 30 May 2020, 17:58

Bekijk origineel

32 reacties

@karma heb je een andere bbox tov vroeger

na invoeren van de portfowarding regel heb je dan de bbox al eens herstart (= 5sec stroom onderbreken)

je hebt toch ook geen poorten nodig die bij default gesloten zijn die je kunt open zetten indien vandoen.

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

hoe test je de hosting vanuit je eigen lan netwerk want niet alle bbox’en laten dit toe, dan moet je testen via een ander netwerk of via het mobiel netwerk

Reputatie 6
Badge +3

Toch wel dit hangt ook af of je de firewall op high hebt gezet. Je moet zowel bij external port start en exrternal port stop poort 20931 en doe dit ook voor internal poort bij protocol moet er TCP-UDP staan en bij internal host 192.168.1.0 of het vaste IP adres van jouw PC. Indien je ook nog over een beveilingssuite beschikt op jouw PC dan moet je daar ook de poort 20931 openzetten.

Als het vroeger werkte is mijn vermoeden dat het niet de bbox firewall en de beveiligingssuite van de pc zal zijn, aangezien het alleen da aansluiting is die vernieuwd is, zou wel een ander type bbox kunnen zijn dan vroeger natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed toch dat het over een nieuwe bbox gaat want anders zou je niet opnieuw de portforwarding moeten doen. Dan blijft deze configuratie immers behouden. Of het moet over een Technicolor bbox3 gaan. Dat was de reden waarom ik het postte over de firewall en portforwarding instellingen.

De portforwarding zal TS inderdaad wel op de zelfde manier gedaan hebben en de firewall die blijven normaal de zelfde als default of het nu een technicolor of om een sagemcom gaat, dit bedoelde ik.

Maar begrijp niet goed waarom je zegt : bij internal host 192.168.1.0

Reputatie 6
Badge +3

Ok,  daarin heb je volkomen gelijk in dat het standaard niet op high staat. Indien je geen vast IP adres gegeven hebt aan jouw PC kan je dit openzetten voor alle lokaal verbonden apparaten. Dat was de reden waarom ik dit vermelde. Indien jouw PC een vast IP adres heeft dan vervang je dit natuurlijk door dat.

ik dacht nochtans dat dit niet werkte met  192.168.1.0 

Reputatie 6
Badge +3

Dat werkt wel bij portforwarding dan wordt in de firewall sectie 192.168.1.0/24 aangemaakt. Ik heb getest op mijn sagemcom bbox3 hardware version 2.1.

 

dat is dan een beetje te vergelijken met DMZ

Reputatie 6
Badge +3

Het is hetzelfde principe maar in dit geval open je enkel de poorten die je zo hebt ingesteld. Terwijl de DMZ host je alle poorten openzet voor heel jouw lokaal netwerk wat hetzelfde is als de firewall volledig uitschakelen.

ja ik dacht dat in het subnet 192.168.1.0/255.255.255.0 het adres niet 192.168.1.1 niet mocht toegekend worden maar dan voor port forwarding wel als ik het goed begrijp.

Reputatie 6
Badge +3

De IP DHCP pool start vanaf 192.168.1.2. Maar je kan het natuurlijk overrulen door zelf een statisch IP adres van 192.168.1.1 in te stellen. Je kan ook de default gateway IP adres aanpassen: My modem,DHCP en ook de IP pool. Wanneer je gaat kijken in de firewall rules dan zie je dat in deze standaard regels ook 192.168.1.0/24 wordt gebruikt. Normaal gezien worden deze zoals reeds gezegd overgenomen van port forwarding.

natuurlijk in de praktijk ga je wel je de server/service die bv op een pc draait een ip adres geven .

hallo, vroeger kon ik spel hosten, nu met nieuwe aansluiting , mislukt telkens de port forwardng test. en kan ik niet meer hosten. Het gaat over het spel Catan, de poort daarvan is 20931, ik heb al moedeloos geprobeerd, altijd iets met ofwel interne ofwel externe poort,

vroeger had ik ook een bbox 3, ik ben overgeschakled naar scarlet, en kreeg een andere, nu ben ik opnieuw bij proximus, en heb weer een bbox 3 zoals vroeger.   en wat moet er staan bij inloggen? user , dacht ik, en welk paswoord?

een dat ik zelf gekozen had?

je vindt dit User wachtwoord op een sticker van je bbox3 zelf terug 

dus  gewoon surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox3 staat)

hallo, vroeger kon ik spel hosten, nu met nieuwe aansluiting , mislukt telkens de port forwardng test. en kan ik niet meer hosten. Het gaat over het spel Catan, de poort daarvan is 20931, ik heb al moedeloos geprobeerd, altijd iets met ofwel interne ofwel externe poort,

 

ik kan nog steeds niet hosten, na meer dan 100 keer geprobeerd te hebben. krijg telkens failed

in portforwarding staat voor interne host 10.1.1.2 maar dat is niet in ip range van de bbox dus als je host aangesloten is op de bbox moet die in de range 192.168.1.2 tem 192.168.1.63

dus al je host het ip adres  192.168.1.60 heeft moet je daar dit ip adres invoeren voor interne host.

als ik dat ip invoer krijg ik dit

ik heb het ip van mijn karma pc geprobeerd

 

voor alle zekerheid het Is toch op Karma-PC met ip adres 192.168.1.60 dat catan draait?

ook eend de bbox 5 sec stroomloos zetten kan soms wonderen doen na het invoeren van een portforwarding regel.

Reputatie 6
Badge +3

Indien je de poorten wil openzetten voor al jouw apparaten dan kan je bij internal host 192.168.1.0 invullen en opslaan. Let wel op wanneer je geen reservatie hebt gedaan voor het IP adres van jouw PC kan het zijn dat een ander apparaat dit ook kan overnemen en dan lukt de portforwarding niet meer.

@karma  als het nog altijd niet moeste werken zoals boven gesuggereerd werd, geef dan in je pc zijn netwerkkaart instellingen eens een vast IP adres bv 192.168.1.200

(in pv automatisch / DHCP ) als gateway 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0

en  voor internal host 192.168.1.200 in de portforwarding regel en probeer dan eens zo.

hallo  Martin,

 moet ik de netwerkkaart instellingen een vast ip adres geven, is dat iets dat ik moet doen via configuratie scherm, of moet ik gewoon 192.168.1.200, in de internal host invullen, ? dat heb ik geprobeerd, en kreeg external port must be succesive numbers, en external port, this external port data is already assign.

 

hallo, ik had dus al eerder geprobeerd de modem uit te zetten , en terug geprobeerd maar dat lukte niet. nu probeer ik een netwerk in te stellen, maar daar gebeurd ook niet veel zelfs na langer dan 90 sec.

 

Het is altijd best in portforwarding om met een vast IP adres te werken maar je moet het niet noodzakelijk doen door het netwerk ip adres op je pc zelf in te stellen je kunt een Ip adres ook reserveren
    ( dat lager ligt dan 192.168.1.64 bvb 192.168.1.50 dus die binnen de internet dhcp adrespoel
    valt van de  bbox )
via de bbox zijn interface onder de DHCP TAB 

Maar als je het via de pc wilt instellen zie dan hier hoe het moet bv. als je het adres 192.168.1.200 wilt gebruiken buiten de DCHP adres poel die je bbox zijn DHCP uitdeelt.

https://www.windows10help.nl/ipadreswijzigen/index.html

als je dit gedaan hebt moet je dit zelfde ip adres voor local host ook in je portforwarding regel invoeren 

Reageer