Skip to main content

Ik wil graag poort 80 (http) en 443 (https) forwarden naar een lokaal server. Echter zijn deze poorten geblokkeerd. Met oplossingen in verschillende posts op het forum, heeft het niet geholpen.

 

Mijn instellingen:

  1. In mijn router, 2 port mapping regels toegevoegd, beide regels verwijzen naar een fixed intern ip adres. Zowel UDP en TCP van poort 80 naar 81 en 443 naar 444. (Met andere woorden, als ik poort 80 op mijn publiek adres bezoekt, zal dat op poort 81 uit moeten komen op de server en hetzelfde met 443 naar 444).
  2. In mijn router de firewall level staat op medium. (volgens uitleg zal deze alle request vanuit wan moeten blokkeren behalve de gedefinieerde regels in port mapping, dmz en remote access). 
  3. Remote access staat uit om zeker te zijn dat 443 niet wordt gebruikt door de router.
  4. In mijn proximus de Network ports configuration op advanced mode gezet (3 dagen geleden)

 

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

  1. Intern lokaal de services achter deze poorten (op 81 en 444) getest. Beide werken.
  2. Gisteren mijn router uitgezet voor 20 minuten en weer aangezet.
  3. De server in dmz gezet

 

Ik ben nu einde raad. Ik weet niet of blokkeren van poort 80 en 443 door de router komt of op proximus netwerk niveau. 

En je bent zeker dat je de poorten in Myproximus open gezet hebt.

  • Wil je poorten 23, 80, 443, 992, 8023, 8080, 8443 gebruiken? Dan moet je ze openen in MyProximus:
  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

    Bekijk je producten
  2. Klik op je internet abonnement.
  3. Scrol tot Configuratie netwerkpoorten.
  4. Kies Geavanceerd modus en bevestig.
  5. Schakel je b-box 3/3V+ 6 minuten uit en dan weer in via de aan-uitknop achteraan op het toestel.
  • Anders eens de bbox »→ resetten en opnieuw beginnen.

Ja, zie punt 4 van mijn post onder “Mijn instellingen”.

 

Reset heb ik nog niet geprobeerd, alleen een restart.


Ik heb de BBOX 3+ factory reset gegeven. Alles opnieuw ingesteld. Maar het werkt nog steeds niet. 

Gaat er iets mis op netwerk niveau waardoor de poort niet open staat?

 

 


Poort is open met bovenstaande instelling als ik via 5g mijn domein naam bezoekt. Echter als ik via de wifi van BBOX naar mijn domein gaat, dan is het niet bereikbaar. Iemand enig idee waarom?


NAT LOOPBACK is maar mogelijk voor de volgende Bboxen:

- Internet Box
- Internet Box+
- b-box 3 Technicolor


Reageer