Skip to main content

Van de ene dag op de andere hebben op onze smartphones en tablet (allen Samsung) geen of weinig wifi-verbinding. Dit is meestal ‘s avonds of ‘s morgens. Nochtans werken onze laptops perfect via wifi.

De verbinding met de slimme thermostaat van de verwarming is perfect. Het is precies sedert de aanschaf van 1 nieuwe smartphone Samsung A15 dat het in de soep draait….

Nochtans is de bbox3 slechts op een paar meter verwijderd van de tablet en toch valt de verbinding weg. En vooraleer het verkeerd begrepen wordt : wij zien bovenaan in het scherm toch verbinding met wifi maar krijgen geen verbinding.

Wij hebben wel een 15-tal netwerken in de onmiddellijke buurt want wonen in dichtbevolkte straat.

Iemand tips?

Het gebeurt na de aanschaf van de A15?
Dan zou ik die eens uitschakelen en kijken of wifi nog wegvalt om die oorzaak uit te sluiten.
Ik vermoed wel dat de A15  niet de oorzaak is.
Is op je modem OneSSID ingeschakeld, dan zou ik die eens uitschakelen.
Daarna zal je mogelijk opnieuw elk apparaat moeten verbinden.

OneSSID uitschakelen:
Surf naar de interface van de modem http://192.168.1.1 en log in als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van de modem staat. Klik dan op de OneSSID banner en dan op “OK”.
(terug inschakelen gaat ook zo)


Het gebeurt na de aanschaf van de A15?
Dan zou ik die eens uitschakelen en kijken of wifi nog wegvalt om die oorzaak uit te sluiten.
Ik vermoed wel dat de A15  niet de oorzaak is.
Is op je modem OneSSID ingeschakeld, dan zou ik die eens uitschakelen.
Daarna zal je mogelijk opnieuw elk apparaat moeten verbinden.

OneSSID uitschakelen:
Surf naar de interface van de modem http://192.168.1.1 en log in als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van de modem staat. Klik dan op de OneSSID banner en dan op “OK”.
(terug inschakelen gaat ook zo)

Mutlie, de wifi valt in feite niet weg, hij is nog steeds zichtbaar bovenaan smartphones. Wel af en toe met uitroepteken, maar ondertussen werken de laptops (draadloos) wel probleemlos op internet.


Verkeerd uitgedrukt, vervang in de zin  “wifi nog wegvalt” door “de verbinding nog wegvalt ” 😎
Heb je het al geprobeerd?


Dat je laptops werken kan zijn omdat zij bvb op wifi-5.0 werken en je smartphones bv op wifi-2.4?
Met (gratis) app wifiMan die je bvb op een smartphone installeert kun je ook meer info krijgen ivm met je wifi netwerk signaalsterkte, wifiband enz...en kan je bvb ook zien op welk wifi kanaal je werkt en of het gestoord wordt door naburige wifisignalen eventueel.


Reageer