Vraag

Plots traag internet via powerline

  • 19 September 2020
  • 7 reacties
  • 314 Bekeken

Goeiemorgen

 

Sinds dinsdag of woensdag heb ik zeer traag internet op mijn vaste pc via powerline.
Voor zover ik weet heb ik helemaal niets veranderd aan de instellingen van mijn pc. Ik krijg momenteel een down van ±4mbps terwijl mijn upload ‘normaal’ gebleven is: 32,95mbps.

Wat ik al heb geprobeerd: een soft en hard reset van de router en mijn ethernetkabel van poort veranderd van mijn router.

Kan iemand mij helpen? Want dit is helemaal niet werkbaar, zeker met thuiswerk. Ik heb nieuwe powerline adapters gekocht (1gbps ipv de 100mbps die ik nu heb) in de hoop dat die zouden helpen en deze zouden vandaag moeten binnenkomen.

En ohja, ik zit op ongeveer 300gb van mijn 3tb dus zit zeker nog niet over mijn limiet. Wifi op andere apparaten geeft geen probleem qua snelheid.

Bedankt


7 reacties

@Yaron Ja dan wijst dit inderdaad in de richting van je PLC’s heb je die al eens uit het stopcontact getrokken of gereset. 
Heb je ze mss nu via een verleng stekkerdoos gevoed of in ander stopcontact gestoken of heb je ergens een lader in een stopcontact dichtbij gestoken.

Heb je soms de mogelijkheid om de speedtest te doen met een laptop/pc die je direct verbindt met een utp kabel aan je bbox.

je zou ook je powerlines eens dichtbij elkaar kunnen zetten in de zelfde kamer bvb waar je bbox staat en dan een speedtest doen met een laptop/pc verbonden aan de plc met utp kabel om te zien of je dan via je plc’s een hogere snelheid haalt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Best eens uw PC rechtstreeks aansluiten op uw BBox met ethernet/utp-kabel om te zien welke snelheid u op deze wijze haalt

Deze zou groter dan of minstens gelijk moeten zijn aan de in onderstaande link vermelde minimaal gegarandeerde snelheid (bij voorkeur als nieuwe klant)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

 

Op deze wijze kunt u uitvissen of het probleem eventueel lokaal of bij Proximus zit (geen Px-medewerkers op dit publieke forum voor maandag normalerwijze)

 

ja als zijn wifi snelheid in orde gebleven is zal de lijnsnelheid» proximus.internetsnelheid  zal wel nog in orde zijn, het wijst allemaal richting PLC’s of de PC zelf en niet richting Proximus, daarom best ook eens met een ander apparaat testen als het kan en uiteraard best altijd eerst meten via utp kabel rechtstreeks verbonden aan de bbox, met deze PC en indien ook lage snelheid dan ook met een ander pc of laptop zodat je kan de PC ook buiten verdenking kunt stellen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin daar hebt u inderdaad een punt 

Nu nog de resultaten afwachten :slight_smile:

Net mijn nieuwe adapters gekregen en geïnstalleerd.
Probleem van traag internet is opgelost (90mbps), maar ik krijg constante ruis door mijn speakers (zelfs al op andere stopcontacten geprobeerd en het probleem blijft), dus die gaan terug.

Nu ga ik mijn oude terug installeren in de hoop dat ik toch ietwat een normale snelheid terugkrijg.

welke adapters ware die nieuwe, interessant voor andere forumleden die dit ooit zullen lezen.

Reageer