Beantwoord

Plots geen ethernet meer

  • 25 January 2021
  • 3 reacties
  • 1605 Bekeken

Goeieavond

Deze namiddag rond 3.15u viel plots de ethernet verbinding weg.
Mijn desktop is verbonden via powerline adapters met de bbox 3.

Wat ik al heb geprobeerd:
Hard reset van de router
Kabel van powerline adapter in een andere poort op de router gestoken
Statisch IP-adres gebruikt
Verschillende commands via cmd (ipflush etc.)
Drivers van mijn ethernet apparaat verwijderd & opnieuw geïnstalleerd
En waarschijnlijk nog een paar dingen die ik al terug vergeten ben.

Als ik kijk op de 192.168.1.1 pagina zie ik dat hij geen goed IP adres wil toewijzen aan mijn desktop (hij geeft een IP adres beginnend met 169.254)
Windows zelf geeft de melding ‘Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie’, default gateway is ook niet ingevuld (als ik deze bekijk via cmd ipconfig /all)
Als ik kijk in de eventviewer geeft hij de volgende omschrijving: Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres xxxxxxxxxxx *(weet niet als ik dit hier mag posten)*. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.

Wifi zelf werkt wel (daardoor kan ik dit posten), maar is niet echt bruikbaar door de slechte verbinding.

Iemand die mij kan helpen?

Bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 25 January 2021, 18:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

@Yaron kun je de powerlines gewoon eens uit het stopcontact verwijderen en dan terug plaatsen.

of als je kan de pc eens direct verbinden met een vorlopige UTP netwerkkabel aan de bbox zodat je direct weet of het iets te maken heeft met de plc’s, al is de kans groot.

anders de PLC’s eens resetten → Je PLC-adapters resetten | Proximus

Bedankt Martin! Door ze te resetten werken ze terug

Graag gedaan.