Beantwoord

PLC wifi reset niet

  • 10 August 2020
  • 16 reacties
  • 160 Bekeken

Al vele jaren gebruik ik een plc extender aan de modem met 1 lichtje en boven eentje met 4 lichtjes voor een tweede decoder en voor versterking van het wifi netwerk.

Na installatie van een nieuwe modem (dus een nieuw netwerk), lijkt de wifi niet meer versterkt te worden boven.

Ik heb alles gereset (zoals beschreven in de filmpjes). Alle lampjes branden correct, ook dat van het wifi signaal.

Als ik met mijn gsm vlakbij de plc adapter boven ga staan, heb ik slechts 1 blokje wifi.

Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door Martin 11 August 2020, 09:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Indien een hersynchronisatie van beide PLC dicht bij de BBox en beide PLC in elkaars buurt net helpt, eventueel nakijken in hoeverre de uitschakeling van One SSID op uw Bbox gaan oplossing kan bieden

 

OneSSID = 1 SSID voor Ă©n WiFi 2.4 Ă©n WiFi 5.0

Uitschakelen/inschakelen via Bbox LAN IP 192.168.1.1 als user met uw userpaswoord op uw Bbox

banner OneSSID aanklikken enable → disable (en vice versa)

en vervolgens PLC’s opnieuw synchroniseren

 

Eigenlijk zou juist het feit dat je de PLC dicht bij de bbox zet voor het probleem kunnen zorgen bij One SSID anders bij One SSID actief het synchroniseren uitvoeren terwijl je op de plaats staan waar je ze gebruikt om te zien of dit beter werkt, anders inderdaad gewoon werken met One SSID gedeactiveerd, ik heb dit ook moeten doen wegens problemen.

 

 

Beide reeds geprobeerd.

Als ik het goed begrijp werkt het ook niet met “one SSID “ gedeactiveerd als je de reset en de synchronisatie uitvoert terwijl ze eerst dicht bij de bbox opgesteld staan?

Nee werkt niet, maar alle lichtjes branden correct.

het lijkt er precies op dat je wifi extender dan defect is want je decoder werk nog normaal heb je ook met een ander toestel maar weinig wifi ontvangst.

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel op uw GSM het WiFi netwerk vergeten en opnieuw toevoegen met het WiFi paswoord (in principe na synchronisatie PLCs het WiFi paswoord voorhanden op uw Bbox)

Vermits het een nieuwe Bbox betreft vermoed ik WiFi van het type “home-xxxx”, correct?

Als het met een ander toestel ook niet op wifi werkt via extender zal het ook niks met zijn gsm te maken hebben.

Aan de bbox zal het ook niet liggen want aangezien alle aanduidingen leds op PLC ext in orde zijn zelfs met ook met One SSID uit werkt het niet.

Ligt niet aan de gsm (verschillende toestellen geprobeerd).

Het lijkt of het nieuwe wifi netwerk niet helemaal geconfigureerd geraakt op de plc. Enkel zwak wifi signaal van beneden. Met het oude wifi netwerk geen problemen gehad met de plc’s.

@brend72 wat bedoel je met nieuwe wifi netwerk bedoel je daarmee smart wifi /slimme wifi wat gelijk is aan OneSSID actief op je bbox, als je op de bbox OneSSID gedeactiveerd hebt, dan zit je weer in je oude wifi netwerk zoals vroeger en zou het ook weer moeten werken als vroeger.

je zou de bbox eens kunnen resetten en dan OneSSID terug deactiveren daarna als die terug zou actief gekomen zijn door de reset en zien of het dan lukt na reset en synchronisatie van PLC adapter/wifi extender

bbox resetten door verzonken reset knopje achteraan de bbox ingedrukt te houden gedurende 20 sec ttz tot alle leds vooraan doven uitgenomen de power led en dan knopje loslaten. 

Nieuwe wifi = nieuwe modem en nieuwe bbox

Dus resetten van bbox heeft weinig zin denk ik???

Reputatie 7
Badge +4

Kan je die reset eerst even uitvoeren en na de rest de One SSID deactiveren en dan even opnieuw testen?

Bedoel je de reset van de bbox?

Inderdaad (wil niet zeggen omdat die nieuw is dat er niks kan verkeerd lopen in de bbox)

Yes! Gelukt! Dankjewel voor de hulp 😃

Het resetten van de bbox: dat was de oplossing.

Daarna alles terug gereset en ja, daar is de wifi boven.
(one SSID is niet geactiveerd)

Blij te horen dat het terug in orde gekomen is zo