Vraag

PLC geen internet over Wifi internet

  • 6 February 2020
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Hallo,

Heb twee nieuwe PLC in gebruik genomen.

Ze zijn met elkaar verbonden en kan op de B-Box 2 , settings en dergelijk veranderen en lezen.

Maar krijg geen internet.

Als ik de wifi op de pc aanzet heb ik wel internet via deze B-Box 2.

Meermaals gereset en andere porten op de box geprobeerd geen internet.

Dus via kabel over PLC geen internet.

Moet er een setting veranderen in de B-Box 2?


9 reacties

Heb je de plc’s hun wifi settings geconfigureerd  via de WPS functie .

Als je nog een bbox2 hebt is het ook het moment denk ik om je bbox2 te laten vervangen door een recentere type namelijk bbox3.

bbox2 heb je al eens gereset volgens ik begrijp 

welke PLC’s heb je 

Edit: sorry mijn vraag over WPS om de instellingen te doen op je plc’s zal waarschijnlijk in orde zijn, zie nu pas dat je probleem enkel over internet via netwerkkabel gaat

  • kun je de pc verbinden met een netwerkkabel direct aan de bbox om te zien of het dan wel werkt

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741

Heb geen enkele kabel die zo lang is. Zal pc eens verzetten om te kijken maar vraagt wat tijd.

Bezit geen laptop.

Nog een info werken uitsluitend op mac. 

De wifi is van de BBox 2, deze werkt perfect.

Maar ik verzend en ontvang grote bestanden, dit kan sneller via kabel. Daarom de plc er moet in de kamer anders ongeveer 40m Kabel op de plinten getrokken worden, vinden we niet mooie.

kan je met je utp kabel niet weg door verticaal omhoog te gaan naar de zolder en dan terug naar verticaal naar beneden (indien dit eventueel kan beter wegstopt worden) utp kabel mag zelfs tot 100 m lang zijn ! enfin ik uiteraard de situate niet of je dit proper kunt wegstoppen op die manier.

In ieder geval niks gaat boven een UTP kabel, zelf PLC geven zeker niet hun theoretische waarden die de fabrikant opgeeft, kan serieus afwijken.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.tp-link.com/nl-be/support/faq/392/?utm_medium=select-local

Over welke PLC (merk/type) praten we (ik begrijp dat ze onderling verbonden zijn maar er geen internetconnectie is)

→ ik stel me de vraag of de installatie/configuratie volledig/correct voltooid werd

 

Internetconnectie enkel via wifi.

Daarom dat ik ook graag eens wou weten of het direct werkt rechtstreeks aan de decoder verbonden om al te weten in welke richting er moet gezocht worden, vooraleer we eerst gans de boel afbreken en het voorstel met utp kabel zou nog veel beter zijn, dit heb ik trouwens ook zo opgelost hoe minder draadloos hoe beter “less is more” :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Om beide PLC adapters te configureren sluit je 1 met een UTP kabel aan op jouw B-Box 2 en plaats je de andere PLC in dezelfde ruimte.Je moet ook kijken naar de LED lampjes. Om Wi-Fi te hebben moet er inderdaad nog voldoende signaal zijn indien je jouw huidige draadloos signaal wil versturen of wanneer je een totaal nieuwe Wi-Fi wil opzetten moeten er al internet connectie zijn tussen beide PLC adapters anders gaat het niet lukken. 

‘t gaat hier niet over de wifi verbinding ofwel interpreteer ik het helemaal verkeerd dat kan natuurlijk ook :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je de topic titel leest: PLC geen internet over Wifi internet en ook in de openingspost spreekt hij over Wi-Fi. Vandaar dat ik hierover sprak.

Heb het wat verkeerd geïnterpreteerd heb mij laten misleiden 

door de regel : Dus via kabel over PLC geen internet.

Maar plc’s testen door ze eerst in de zelfde kamer dicht bijeen te zetten is inderdaad het eerste wat je moet doen vooraleer ze in verschillende kamers te zetten.

wat trouwens ook altijd op de proximus pagina’s te lezen stond voor de installatie van plc’s

Maar nu zijn die natuurlijk niet meer te verkrijgen bij Proximus.

bvb ook als je reeds 2 plc’ geconfigureerd hebt en er ene wilt bijzetten moet je deze ook eerst best voor alle zekerheid in een zelfde kamer zetten van één van de reeds geconfigureerde vroegere plc’s 

Reageer