Vraag

plc adapters werken niet meer...

  • 13 November 2020
  • 6 reacties
  • 716 Bekeken

Beste,

ik ben nog in het bezit van 2 oudere “Belgacom devolo adapters” in combinatie met de bbox 3. Deze hebben gewerkt maar een week geleden kwam het beeld schokkerig en in blokjes door...Ik heb router,  bbox en plc’s gerest...echter de plc’s zenden geen signaal meer door nadat ik deze heb gereset volgens jullie instructievideo (beide huisjes geven echter groen licht, dus zouden moeten werken...). Ik bekijk voorlopig tv met ethernet kabel rechtstreeks aangesloten op router...Is er een mogelijkheid om deze plc adapters te laten testen in een proxiums center? of iets dergelijks…

mvg,

Frederik VH.

 

 


6 reacties

heb je die gereset terwijl ze in de zelfde ruimte staan van de bbox 

plc-adapter-resetten

of zijn het er met een wifi extender 

plc-adapter-wi-fi-extender-resetten

Hoi Martin, zoals je op de foto kan zien zijn het zonder wifi extenders. Ik heb ze gereset in dezelfde ruimte, zelfs op hetzelfde circuit.. (zoals in de instructievideo).

ja als je dan in die zelfde toestand , over die plc adapters geen internet verbinding kunt maken met bvb je laptop aangesloten aan de  tweede adapter via utp, als de eerste plc verbonden is met de bbox via utp, dan zal wel één van beide defect zijn

Ik vond het vreemd, omdat ik vóór de reset van de plc adapters nog wel communicatie had tussen de 2 adapters (er kwam beeld door, weliswaar schokkerig...). Na de reset kreeg ik helemaal niets meer. Daarom dat ik het wil laten testen in bvb een proximus center of iets dergelijks? ik weet niet of dit kan. grtjs

Geen idee of ze dit doen in een prox shop mss afwachten wat de Prox forummedewerkers hierover zeggen maandag als ze terug langskomen.

NB: je kunt natuurlijk altijd een afspraak maken met een shop

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html

Reputatie 7
Badge +3

@frederik_03 

vermits de reset procedures niets meer uithalen vermoed ik dat de toestellen defect zullen zijn. 

Aangezien de toestellen nog afstammen van het Belgacom tijdperk vermoed ik dat de garantie verstreken zal zijn. Je kan hiervoor dan het best contact opnemen met onze klantendienst op het gratis nummer 080022800 (optie 3) of langsgaan in één van onze winkels.

 

Geert

Reageer