Skip to main content

sinds woensdag 21/07/21 heb ik last van enorme ping spikes.

normaal gezien heb ik gemiddeld 30ms en nu gaat het van 50-400.

heb de modem al eens gereset.

ook als ik ookla speedtest doe duurt het lang voordat hij een server vindt. en normaal gezien is dit ook niet het geval.

kan iemand mij helpen?

Microsoft Windows [Version 10.0.19042.1110]
(c) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\leide>tracert oldschool2.runescape.com

Tracing route to l3uklo11-bond0-1.jagex.com [81.31.201.141]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     2 ms     4 ms  mymodem m192.168.1.1]
  2    55 ms    40 ms    39 ms  10.24.193.77
  3     *       18 ms    16 ms  lg-11-200.msr91gen5.isp.belgacom.be s91.183.242.147]
  4    62 ms    48 ms    59 ms  ae-76-100.ibrstr6.isp.proximus.be e91.183.242.146]
  5    24 ms    24 ms    22 ms  et-0-0-27.edge3.Brussels1.Level3.net s212.3.232.41]
  6     *        *       56 ms  ae-2-3202.ear2.Frankfurt1.Level3.net 4.69.163.82]
  7    23 ms    24 ms    24 ms  62.67.38.74
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    43 ms    44 ms    41 ms  81.31.201.141

Trace complete.

C:\Users\leide>

 

heb ook eens traceroute gedaan en dit is wat ik krijg.


waarom zit de 10.24.193.77 ip adres tussen de traceroute? en wat is een bogon ?

 


en als je een site dichterbij pingt heb je dan ook nog pingspikes


heb ook eens andere sites geprobeerd en hetzelfde probleem. ook zit dat bogon ip adres er telkens tussen.


C:\Users\leide>tracert google.com

Tracing route to google.com [172.217.17.78]
over a maximum of 30 hops:

  1     3 ms     2 ms     2 ms  mymodem m192.168.1.1]
  2    38 ms    24 ms    23 ms  10.24.193.77
  3     *        *        *     Request timed out.
  4   210 ms   241 ms   347 ms  ae-76-100.ibrstr6.isp.proximus.be a91.183.242.146]
  5   517 ms   515 ms   550 ms  ae-2-1000.ibrstr5.isp.proximus.be m91.183.246.116]
  6   208 ms   206 ms   211 ms  122.245-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be  91.183.245.122]
  7    20 ms    18 ms    19 ms  108.170.241.193
  8    38 ms    38 ms    38 ms  108.170.236.139
  9    64 ms    65 ms    68 ms  ams16s30-in-f78.1e100.net /172.217.17.78]

Trace complete.

C:\Users\leide>tracert streamz.be

Tracing route to streamz.be U23.5.164.82]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     2 ms     4 ms  mymodem a192.168.1.1]
  2    40 ms    39 ms    38 ms  10.24.193.77
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    21 ms    19 ms    18 ms  ae-76-100.ibrstr6.isp.proximus.be 91.183.242.146]
  5    21 ms    18 ms    18 ms  ae-2-1000.ibrstr5.isp.proximus.be .91.183.246.116]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9   108 ms    20 ms    22 ms  10.246.112.94
 10    21 ms    24 ms    34 ms  ae5.r02.ams03.ien.netarch.akamai.com *23.197.69.196]
 11   101 ms    98 ms    98 ms  ae13.r01.ams01.icn.netarch.akamai.com  23.197.69.36]
 12   114 ms   107 ms   108 ms  ae3.r01.ams02.ien.netarch.akamai.com 623.210.56.35]
 13   104 ms    75 ms    72 ms  ae5.amsix-ams8.netarch.akamai.com 223.210.56.131]
 14     *       54 ms    67 ms  a23-5-164-82.deploy.static.akamaitechnologies.com .23.5.164.82]

Trace complete.


eens bij mij geprobeerd

>oldschool2.runescape.com

Tracing route to l3uklo11-bond0-1.jagex.com [81.31.201.141]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     2 ms     2 ms  mymodem m192.168.1.1]
  2    10 ms    11 ms    10 ms  10.34.1.32
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    13 ms    11 ms    11 ms  ae-60-100.ibrstr5.isp.proximus.be 91.183.241.168]
  5    14 ms    13 ms    13 ms  et-1-0-22.edge3.Brussels1.Level3.net 1213.242.124.25]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    22 ms    21 ms    21 ms  62.67.38.74
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    27 ms    27 ms    27 ms  81.31.201.141


Ook even de test gedaan.

Tracing route to l3uklo11-bond0-1.jagex.com [81.31.201.141]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms     1 ms  mymodem m192.168.1.1]
  2     8 ms     8 ms     8 ms  10.24.193.73
  3     9 ms     9 ms     9 ms  lg-11-200.msr91gen5.isp.belgacom.be r91.183.242.147]
  4    11 ms    10 ms    10 ms  ae-76-100.ibrstr6.isp.proximus.be -91.183.242.146]
  5    20 ms    11 ms    13 ms  et-0-0-27.edge3.Brussels1.Level3.net 212.3.232.41]
  6     *        *       20 ms  ae-2-3202.ear2.Frankfurt1.Level3.net Â4.69.163.82]
  7    21 ms    20 ms    20 ms  62.67.38.74
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    27 ms    27 ms    27 ms  81.31.201.141

Trace complete.


Heb je dit al even doorlezen?
 


Het gaat daar ook om enorme ping spikes.
De hypothese is dat het iets te maken heeft met de B-BOX3V+ in combinatie met de Android decoder (V7). Het zou in onderzoek zijn, maar we horen al een poosje niets meer terug van Proximus.

Geen idee of de zaken gelinkt zijn. Ik lees tegenwoordig wel meer en meer vage klachten op Proximus internet en stabiliteit. Zelf ervaar ik er ook meer en meer. En het feit dat de B-Box 3V+ soms loeiheet kan worden als die te lang aanstaat of teveel verkeer te verwerken heeft (of andere reden die ik niet ken). Doet mij vermoeden dat er eventueel meer aan de hand is.


maar omtrent deze spikes zijn toch ook meldingen geweest door andere proximus klanten die geen V7 hebben!

@Stijn vergote  zou eigenlijk uit zekerheid eens moeten als test er voor zorgen dat dat alle andere apparaten geen verbinding meer maken met de bbox en zo zou je weten of het aan één van de apparaten ligt of niet, als het aan de v7 zou liggen (als @Stijn vergote deze heeft) en je laat die terug verbinding maken met de bbox en dan pas krijg je spikes, ja dan weet je direct of dit de dader is.


Reageer