Phising mail via Proximus.be

  • 9 July 2021
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik kreeg net een mail op mijn hotmail account zogezegd van bnp parisbas fortis en als provider proximus.be

Kunnen ze bij proximus deze persoon mss verwijderen?

Sommige mensen proberen alles om aan geld te komen.


5 reacties

Dat is volgens mij niet mogelijk en dan nog, aangezien die phishing mail op je hotmail account toegekomen is, zou bij hotmail deze mail moeten kunnen herkend geweest zijn als phishing om hem tegen te houden.

bij ons hier krijgen we van die gelikaardige ook langs verschillende mail accounts binnen zoals hotmail, gmail enz…

Phishing: wat is het en hoe het te melden? | Proximus

Nuttige links | Drupal (safeonweb.be)

best ook doorsturen naar verdacht@safeonweb.be

Reputatie 4
Badge +1

@Martin , ik weet wel hoe ik met zo’n mails moet omgaan en hotmail zet die ook bij ongewenste.

Maar proximus heeft ook ergens een verantwoordelijke taak om klanten die zo’n mails versturen te verwijderen of toch minstens een serieuze waarschuwing sturen vind ik.

Dat ze zo’n mails niet kunnen tegen houden begrijp ik best, maar via proximus zo’n mails versturen, daar kunnen ze wel iets aan doen.

@Peter62 kun je dan zien dat die echt via Proximus zelf verstuurd werden !? of is het een fake proximus mailadres?  in de aard van bv adm@proximus.be 

Reputatie 4
Badge +1

@Martin er staat idd @proximus.be

Is een Franstalige mail met logo van Fortis.

Ik heb hem ook doorgestuurd naar Fortis, dit doe ik altijd als ik zo’n mails krijg, ook van andere banken.

@Peter62 zo worden er inderdaad veel met fake mailadressen verstuurd, waar bekende firmanamen in voorkomen zoals hier proximus, met logo’s van banken en inderdaad daar doe je er ook goed aan van die naar die banken te sturen (al zijn die banken daar natuurlijk al lang van op de hoogte aangezien dit al lang bezig is)  en zeker ook versturen naar @safeonweb   

Reageer