Beste, ik kreeg vandaag een mail van “proximus” met de mededeling dat een factuur niet betaald werd. Waar ik aan twijfel of tegenspreek. Is het mailadres :
een scam?
Bedankt op voorhand voor uw antwoord.
Beste, ik kreeg vandaag een mail van “proximus” met de mededeling dat een factuur niet betaald werd. Waar ik aan twijfel of tegenspreek. Is het mailadres :
een scam?
Bedankt op voorhand voor uw antwoord.
Word opgelet hoor. bedankt.
Dat doe ik ook zo want je moet toch eens vlug een kijkje nemen in de spam folder of er toch geen wel belangrijke mails ten onrechte er in toegekomen zijn.
Ik verwijder de aangemaakte regels want het heeft geen zin.
ieder spammail kieper ik direct in de prullenbak.
dat is nog de beste oplossing.
Op den duur ben je bij manier van spreken full time bezig met regels opstellen , ik heb het al lang opgegeven….
Zelfs met een goede handleiding zal spam blijven komen, gewoon omdat enerzijds je mailadres gekend is, anderzijds de spammers creatief zijn en steeds andere variaties op afzender en/of onderwerp zullen gebruiken en naar je mailadres blijven sturen.
Zelf heb ik er korte metten mee gemaakt. We zijn ongeveer een maand volledig spamvrij door het Skynet mailadres van mijn vrouw (die dus alle spam op haar naam kreeg - zelf krijg ik tot nog toe niets) gewoon te verwijderen.
Dat is een harde maar doeltreffende maatregel, niet voor iedereen geschikt. Maar bij mij/ons lukt het zo omdat mijn Skynet adres nergens is gebruikt of gedeeld voor een klantenkaart of in te loggen bij een dienst.
Dat is juist.
wat meest frustrerend is, is dat ze de regels weten te ontwijken en toch binnen komen ofwel komt dit door de slechte instelling van hetgeen wij instellen.
Dus zou een juiste handleiding met uitleg welkom zijn.
Dat zal ook nooit stoppen maakt u maar geen illusies best ook altijd doorsturen naar verdacht@safeonweb.be.
het zou interessanter zijn mocht men eens doorgeven of deftig uitleggen hoe men juist de instellingen moet invullen en wat ze juist betekenen.
men lanceert iets of men brengt wijzigingen aan en we moeten zoeken hoe het dan in mekaar zit of goed te gebruiken.
Grtn
Klopt!
Een gebruiksaanwijzing zou ook handig zijn. Denk bijv. aan ingewikkelde regels zoals ALS … DOE… EN DOE… DAN …
Bijvoorbeeld ALS spam DAN zend naar safeonweb DAN delete spam
Ik heb nog niet ontdekt hoe ik dat programmeer.
het is inderdaad in de regelvoorwaarde dat ik de fout maakte.
Uw kritiek is terecht.
Indien het mailprogramma iets duidelijker was en in Nederlands had ik die fout misschien niet gemaakt.
Groeten,
Nog even aanvullen dat de blokkeerterm ook werkt als deel van een woord.
‘prox’ zal dus o.a. Proximus blokkeren maar ook proximity en alle andere variaties met “prox” in.
Sorry als ik kritisch over kom, maar het is mij toch onduidelijk wat je hebt gedaan.
Wanneer je de regel als Proximus omschrijft is er nog niks gebeurd.
Wanneer je daarentegen Proximus invult als spamregel (regelvoorwaarde) “afzender bevat’ of “inhoud bevat” blokkeer je inderdaad alles. Dat is ergens de logica zelve.
Hallo
even iets rechtzetten :
de mails die ik kreeg begonnen met “proximus”. (als afzenderadres)
Vermits dit het eerste woord was heb ik dit ingevuld in de balk “regel”
Meer naar beneden , onder de regelvoorwaarden, heb ik ook proximus gezet.
Ik denk dat daar de vergissing is gebeurd en ik daardoor geen enkel mailbericht nog binnenkreeg.
In het verkoopcenter heeft de collega , in samenspraak met iemand uit Brussel, de fout gevonden, wat inderdaad het woord “proximus” was die alle inkomende berichten blokkeerde.
Mogelijks bracht mijn uitleg wat verwarring maar sorry hiervoor.
Wanneer ik nu dergelijke , ongebruikelijk mailadres zie met “Proximus” zie is het onmiddellijk prullenbak.
Misschien zou de manier van blokkeren iets duidelijker moeten worden aangegeven.
met collegiale groeten,
jpdr.
Ik had bovenaan als regel Proximus gezet en dat zal de reden geweest zijn volgens de bediende in het verkooppunten.
Je mag dit ook aan Proximus zelf melden via dit formulier.
Inderdaad want daarom heb ik ook de vraag gesteld aan
Om alle misverstanden te voorkomen:
Bedoel je daarmee als je het phishing mailadres “bill.services@proximus.be” blokkeert ?
hallo,
deze nacht kreeg ik ook dergelijk bericht in naam van Proximus. betreft weeral phissing. heb het al doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be
beste manier voor uw facturen is betalen met domiciliering. ook krijgt u een mail met de factuur ter inzicht welke u kunt downloaden.
wat u niet mag doen is deze phissingmail blokkeren in uw mailprogramma want dan blokkeert u proximus en krijgt u geen echte mails van Proximus binnen.
Ik deed dat ook en kreeg 3 weken geen mails binnen. In de win kel zijn daar dan achter gekomen.
Ik kan het maar meedelen.
groeten
Jean Paul
De mail doorsturen aan verdacht@safeonweb.be !
en de url in de mail is http://tinyurl.com/betaalpage1
Wat kunnen we daar uit leren? Geen https? betaal in NL en page in E?
Alvast bedankt voor jullie reacties. De laatste dagen puilt mijn mailbox uit van spam hUbo en bPo st enzovoort. Niet te schatten.
PS: Best ook deze mail doorsturen aan verdacht@safeonweb.be
Inderdaad Proximus gaat geen tinyurl’s gebruiken want dit is juist bedoelt om het echte adres te verstoppen in feite.
TIP:
Eigenlijk zou het een goed idee zijn dat PX een lijst op hun site ergens zet waar de door hen gebruikte mailadressen staan die naar PX klanten kunnen verstuurd worden.
TIP:
Eigenlijk zou het een goed idee zijn dat PX een lijst op hun site ergens zet waar de door hen gebruikte mailadressen staan die naar PX klanten kunnen verstuurd worden.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.