Vraag

phishing?


Beste, ik kreeg vandaag een mail van “proximus” met de mededeling dat een factuur niet betaald werd. Waar ik aan twijfel of tegenspreek. Is het mailadres :

bill.services@proximus.be

een scam?

Bedankt op voorhand voor uw antwoord.

 


34 reacties

Reputatie 3
Badge +1

het zou interessanter zijn mocht men eens  doorgeven of deftig uitleggen hoe men juist de instellingen  moet invullen en wat ze juist betekenen.

men lanceert iets of men brengt wijzigingen aan en we moeten zoeken hoe het dan in mekaar zit  of goed te gebruiken.

Grtn 

En vandaag een nieuw fake mail met adres 

Service@proximus.com

Ze geven echt niet op. 

Dat zal ook nooit stoppen maakt u maar geen illusies best ook altijd doorsturen naar verdacht@safeonweb.be

Reputatie 3
Badge +1

Dat is juist.

wat meest frustrerend is, is dat ze de regels weten te ontwijken en toch binnen komen ofwel komt dit door de slechte instelling van hetgeen wij instellen.

Dus zou een juiste handleiding met uitleg welkom zijn.

Zelfs met een goede handleiding zal spam blijven komen, gewoon omdat enerzijds je mailadres gekend is, anderzijds de spammers creatief zijn en steeds andere variaties op afzender en/of onderwerp zullen gebruiken en naar je mailadres blijven sturen.

Zelf heb ik er korte metten mee gemaakt. We zijn ongeveer een maand volledig spamvrij door het Skynet mailadres van mijn vrouw (die dus alle spam op haar naam kreeg - zelf krijg ik tot nog toe niets) gewoon te verwijderen.

Dat is een harde maar doeltreffende maatregel, niet voor iedereen geschikt. Maar bij mij/ons lukt het zo omdat mijn Skynet adres nergens is gebruikt of gedeeld voor een klantenkaart of in te loggen bij een dienst.

 

Op den duur ben je bij manier van spreken full time bezig met regels opstellen , ik heb het al lang opgegeven….

Reputatie 3
Badge +1

Ik verwijder de aangemaakte regels want het heeft geen zin. 

ieder spammail kieper ik direct in de prullenbak.

dat is nog de beste oplossing.

Dat doe ik ook zo want je moet toch eens vlug een kijkje nemen in de spam folder of er toch geen wel belangrijke mails ten onrechte er in toegekomen zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Word opgelet hoor. bedankt.

Reageer