Vraag

pc pingen met ipv6 vanop internet lukt niet

  • 6 February 2022
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Hello,

Met ipconfig ipv6 adres opgevraagd bij windows 10. 

Met https://ipv6-test.com/ en nog een paar websites publiek ipv6 van pc opgevraagd.

Beide komen overeen.

PC geselecteerd als DMZ op Bbox 3.

Norton security afgelegd op pc (disable smart firewall, disable auto-protect).

File en printer-sharing ligt aan.

En toch is het niet mogelijk om vanop internet pc te pingen met bekomen ipv6 adressen.

Blokkeert proximus deze dienst, poort, …? Is he absoluut nodig CGNAT af te schakelen? Is een andere instelling aan te passen?

Dank bij voorbaat.

 


3 reacties

ter info: dit is bij mij ook nog nooit gelukt

 

Martin,

 

dank voor snelle reactie.

 

bent u zeker dat in de screen shot die u heeft toegevoegd, het IP adres in de IPv4 Ping het publiek adres is van uw PC en niet van bvb. de CGNAS server, wanneer CGNAS niet gedestactiveerd is?

Bij gebruik van ipv4 ping kan ik geen netwerktrafiek detecteren die te wijten is aan de ping, ook wanneer ping volgens publiek netwerk testtool succesvol is. Heb ik over die trafiek heen gekeken?

Daarbij komt dat localisatie van het ipv4 adres een locatie oplevert die verdacht dicht bij de hoofdzetel van Proximus ligt en niet hetzelfde is als de locatie van het ipv6 adres wat veel correcter lijkt.

 

groet

 

 

 

ik heb even in de bbox interface gekeken → Onthaalpagina netwerkverbinding  bbox3 wat daar aangegeven wordt als ipv4 adres en dit is het het ipv4 adres die gepingd werd in mijn screenshot hierboven.

Reageer