Skip to main content
Vraag

Outlook Android


Forum|alt.badge.img+1
Hallo, ik probeer al de hele tijd mijn Proximus e-mail in te stellen, maar ik krijg constant fout meldingen smtp niet automatisch herkend.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

29 reacties

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1004 reacties
  • 26 maart 2018
Welk toestel en welk OS gebruik je juist? Ik denk dat je best de mail account eens volledig verwijderd en opnieuw aanmaakt, zo kan je die dan ook opnieuw instellen. Groeten, Samuel

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • 31 maart 2018
Ok laat het ons maar weten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 31 maart 2018
Ik zal eens proberen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • 31 maart 2018
Jeroen, ik kan me vergissen maar ik zie dat er na de imap en smtp server :993 en :587 staat, helpt het als je dat verwijdert? MVG, Wim

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 30 maart 2018
Ok, heb je de mailaccount intussen al eens volledig verwijderd en opnieuw ingesteld? Wat bedoel je juist met Android "tweede of derde" versie? De laatste 3.x versie is intussen immers van begin 2011. Is het OS (en het mailprogramma) volledig up to date - en zoals M_016 al aangaf, nog compatibel?

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 254 reacties
  • 19 maart 2018
Hoe bedoel je juist, kan je niets doen nadat het ingesteld is? Of kan je het niet instellen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 19 maart 2018
Ja maar dat kan ik er niets mee doen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 254 reacties
  • 19 maart 2018
Heb je de handleiding via onze website al gevolgd? Daar kan je zien wat je waar moet invullen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp#/

  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 april 2021

Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen :grin:
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail

Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.

Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 11 januari 2021

@frankw Dit is een instelling in je outlook. Je mails vertrekken op dit ogenblik niet automatisch als u op verzenden drukt, maar blijven dan inderdaad nog hangen in het postvak uit. Uw outlook zal maar na een bepaalde tijd de mails allemaal samen versturen, vandaar de vertraging. Je kan dit aanpassen in de instellingen. Je vindt hier de info daarover. 


AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 9 augustus 2021

@adoewa Wij bieden geen hulp of ondersteuning voor problemen met outlook of andere e-mailadressen dat niet tot Proximus behoren. Groetjes, Antonella


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 7 januari 2021

dag, 15 min voor een lege mail lijkt me wel veel :smirk:

mail blijft in de postvak uit staan


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 7 januari 2021

Hier vind je al de instellingen die nodig zijn voor je mailapp.

Een kleine vertraging is wel mogelijk bij mail. Kan je wel eens nakijken of je mail wel onmiddellijk verstuurd  wordt? Zit hij dan in bij je verstuurde items of blijft hij in je postvak uit zitten ? 


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 6 januari 2021

dag, ik kan de naam en de poort vd inkomende en uitgaande veranderen, deze is standaard skynet.be ipv de huidige proximus.be

dien ik ook mijn gebruikersnaam en paswoord in te vullen ?

probleem is dat mijn mails uiteindelijk wel verstuurd worden maar een lege mail naar mijn eigen mailadre sturen duurt 15 min ook als ik constant refresh op mijn smartphone


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 6 januari 2021
frankw schreef:

dag, ik heb hetzelfde probleem

in de outlook app kun je niet apart je poort, beveiliging ,… kiezen

outllok vult je smtp server automatisch in gevolgd door : poortnr

bij mij ook is mijn Skynet adres zonder problem te gebruiken op een andere email app


kan je de instelling aanpassen eenmaal de account is aangemaakt ?


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 6 januari 2021

dag, ik heb hetzelfde probleem

in de outlook app kun je niet apart je poort, beveiliging ,… kiezen

outllok vult je smtp server automatisch in gevolgd door : poortnr

bij mij ook is mijn Skynet adres zonder problem te gebruiken op een andere email app


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 6 april 2021
fa225670 schreef:

Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen :grin:
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail

Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.

Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.

hi @fa225670 bedankt om ons dit te melden, ik geef het hier ook nog door


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 9 augustus 2021

Ik heb ook deze problemen met Outlook for android.

Met Bluemail werkt het wel perfect…

 

Koen


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4420 reacties
  • 18 maart 2018
Ik zie dat u blijkbaar problemen blijft hebben. Over welk toestel gaat het?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 30 maart 2018
Zoals u op de foto kan zien, is dat er vakje is waar je IMAP gebruikersnaam kan in vullen. Ook zo bij SMTP. Dat begrijp ik niet goed. Eerlijk gezegd ik geen fan een Iphone

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4420 reacties
  • 29 maart 2018
& Ik zie ingoogle play dat MS Outlook app Android minstens versie 4.1 vraagt, beschikt u toestel hierover (of is een upgrade eventueel mogelijk)? Ik vermoed dat de toestellen van 5/6 jaar geleden van het type Android 4 waren, correct?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4420 reacties
  • 29 maart 2018
Op asus.com vind ik onderstaande - om e-mail in te stellen - terug, misschien helpt, misschien helpt het niet, wel de Px en niet de US info gebruiken
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1011235/

Als u het exacte type geeft/kunt geven, kan misschien meer en/of betere info teruggevonden worden

En help u hier al op Asus support gekeken of hulp gezocht (laatste firmware geïnstalleerd?)
https://www.asus.com/NL/support/

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 29 maart 2018
PS ik ben zelf naar Proximus center geweest. Daar wilden ze niet helpen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 29 maart 2018
Het is een Android tweede of derde versie, Het is een ASUS tablet 5 a 6 jaar oud.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 24 maart 2018

Zoals u op de foto kan zien, is dat geavanceerde instellingen.