Outlook Android
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/welkom-bij-support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp#/
dag, ik heb hetzelfde probleem
in de outlook app kun je niet apart je poort, beveiliging ,… kiezen
outllok vult je smtp server automatisch in gevolgd door : poortnr
bij mij ook is mijn Skynet adres zonder problem te gebruiken op een andere email app
kan je de instelling aanpassen eenmaal de account is aangemaakt ?
dag, ik kan de naam en de poort vd inkomende en uitgaande veranderen, deze is standaard skynet.be ipv de huidige proximus.be
dien ik ook mijn gebruikersnaam en paswoord in te vullen ?
probleem is dat mijn mails uiteindelijk wel verstuurd worden maar een lege mail naar mijn eigen mailadre sturen duurt 15 min ook als ik constant refresh op mijn smartphone
Hier vind je al de instellingen die nodig zijn voor je mailapp.
Een kleine vertraging is wel mogelijk bij mail. Kan je wel eens nakijken of je mail wel onmiddellijk verstuurd wordt? Zit hij dan in bij je verstuurde items of blijft hij in je postvak uit zitten ?
dag, 15 min voor een lege mail lijkt me wel veel
mail blijft in de postvak uit staan
Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.
Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.
Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.
Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.
hi
wat zijn je mail program instellingen op dit toestel
=============
Server voor inkomende e-mail:
Adres: imap.proximus.be
Poort: 993
Beveiliging: SSL
Server voor uitgaande e-mail:
Adres: relay.proximus.be
Poort: 587
Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Voor zowel de inkomende als uitgaande server moet u uw volledige emailadres en het wachtwoord van uw mailbox ingeven.
====================
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1011235/
Als u het exacte type geeft/kunt geven, kan misschien meer en/of betere info teruggevonden worden
En help u hier al op Asus support gekeken of hulp gezocht (laatste firmware geïnstalleerd?)
https://www.asus.com/NL/support/
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.