Vraag

Oud modem vervangen

  • 6 October 2021
  • 4 reacties
  • 886 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nog altijd mijn oude modem hangen en hij werkt ook nog steeds maar wat me tegenhoudt om het nieuwe modem te gaan gebruiken is dat ik geen idee heb welke stekkertjes waarin moeten. De picto's zijn anders en de omschrijving kan ik geen wijs uit, ethernetkabels in geel en internet in blauw maar ik heb op de oude box pc 1 en 2 en TV 1 en 2 en een blauw dingetje, is die blauwe ingang dan ook internet en zijn pc en tv de ethernet plugjes? En maakt het dan nog uit welke ik waar in plug? Hoe het dan met de wifi verder moet ga ik wel uit komen, maar er staat nog een switchboard wat naar verschillende uitgangen in huis gaat voor vast internet wat ik liever niet allemaal overhoop werk


4 reacties

kijk mss eens naar deze video

→  Je b-box 2 modem door een nieuwe b-box 3 / b-box 3V+ vervangen - YouTube

→ Kabels van je b-box 3 modem controleren - YouTube

Reputatie 3
Badge +1

Ik zal ze eens goed bekijken, maar zie wel al dat er maar 1 ethernet stekkertje overgezet wordt in het filmpje, bij mij steken er in beide gele pc poortjes stekkertjes en ook nog 1 in TV1 maar hier wordt dus niet duidelijk of de volgorde dan nog wat uit maakt … 

Maar ik moet het denk ik eens rustig bekijken als ik de box-jes ook bij de hand heb

Reputatie 7
Badge +4

Neen de volgorde maakt niet uit :TV decoder & PC = gele LAN poorten Bbox3 

Ik zal ze eens goed bekijken, maar zie wel al dat er maar 1 ethernet stekkertje overgezet wordt in het filmpje, bij mij steken er in beide gele pc poortjes stekkertjes en ook nog 1 in TV1 maar hier wordt dus niet duidelijk of de volgorde dan nog wat uit maakt … 

Maar ik moet het denk ik eens rustig bekijken als ik de box-jes ook bij de hand heb

@Stefanie71 De vier gele LAN poorten achteraan de bbox decoder zijn identiek dus je steekt je ethernet netwerkkabel in deze gele poorten, waar van de vier speelt geen rol, kies je gewoon zelf waar je die wilt.

eigenlijk als je van de oude modem één losmaakt plug je hem in één van deze vier gele poorten van de nieuwe bbox.

Reageer