Vraag

Opkuis/vereenvoudiging e-mail account & aliases in myproximus

  • 25 September 2023
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

Besten,
Naar aanleiding van de e-mail van PX met onderwerp "Bescherm vandaag nog je e-mail ..." heb ik eea geherconfigureerd, opgekuist en nagekeken ivm met mijn e-mail bij Proximus. Ook via webmail wat ik anders nooit gebruik. ik stuit op een paar problemen.

Bij webmail heb ik vastgesteld dat mijn mail account nog steeds gelinkt is met mijn oude Belgacom? Proximus? account type <fa8*****@skynet.be>. 


Ik heb getracht om dat via "myproximus" te vereenvoudigen maar ik loop, sinds lang, steeds tegen een foutcode aan. En nu nog steeds. Ik kan ook niets veranderen in mijn settings. Ik vind dat vreemd. 
Zo bvb de e-mail alias die PX gebruikt voor de communicatie is <p*******@skynet.be> maar eigenlijk zou ik, overal doorheen, mijn alias <w****.v*****@skynet.be> of zelfs <w****.v*****@proximus.be> als officieel mail adres willen. Ik kan dit schijnbaar niet aanpassen? Vooral omdat dit een afgeschermd adres is voor al mijn communicatie met de overheid! ("afgeschermd" omdat ik voor alle andere internet brol geen skynet adressen gebruik maar gmail, yahoo, wol of anderen)
Is de reden daarvoor dat de voorgestelde vereenvoudiging ook een account omvat voor mijn Pay&Go kaart? Een account die ik eigenlijk nooit aangemaakt heb? 
De reden daarvoor is dat de uitleg die op de Proximus bladzijden staat zo obscuur is dat het erger is dan raketwetenschappen. Aanmaken en dan je intuïtie achterna en zie wat er gebeurt? Ik vind dat bijzonder zwak in digitale tijden. 
Kan er hier iemand van de medewerkers of anderen enig inzicht verschaffen aub? Ik wil dit graag opgekuist hebben! Opgeruimd staat netjes! 
TIA

EDIT: Op myproximus staat er nu, naargelang de wind waait of men de pagina vernieuwd ofwel “alles is in orde” of “Ga voor vereenvoudiging” (cfr e-mail) allez jongens ! een beetje serieus he zeg! 

EDIT2: Maar GVD wat een rattennest? Ik heb naar aanleiding van al de IMAP perikelen, noodgedwongen, mijn e-mail wachtwoord veranderd verleden week! Nu staat er op mijn e-mail bladzijde “VERKEERD WACHTWOORD” in ‘t ROOD! .. ah ja natuurlijk !! daar staat nog steeds mijn oude <fa8*****> account wachtwoord! Natuurlijk is dat verkeerd! de boel is intern gewoon niet aangepast geweest! Belachelijk!

Leuke bijkomstigheid? Geen flauw idee waar dat te wijzigen valt … in “persoonlijke gegevens” maar die zijn niet direct te vinden? 


9 reacties

je kunt alleen mail aliassen zelf aanmaken en als je bv een oude alias wilt veranderen van naam moet je hem eerst wissen (indien je mail aliassen opgebruikt zijn en geen bijkomende met nieuwe naam kunt aanmaken) dan direct een nieuwe aanmaken. Maar een nieuwe alias aanmaken voor @skynet dit kun je niet zelf alleen nieuwe alias voor @proximus kan je zelf aanmaken.

Al heb ik hier wel al gelezen dat er van PX uit ook wel een @skynet aangemaakt worden ipv de oude @skynet mail adres, als je dat wenst. (of ze dit maar onder bepaalde voorwaarden doen dat weet ik echter niet)

Een e-mailadres aanmaken | Proximus

Sorry, maar dat is compleet irrelevant voor mijn probleem. Ik heb trouwens gisteren nog een alias aangemaakt @proximus.be maar ik schiet daar geen donder mee op. Het default PX communicatie e-mail adres blijft staan op de verkeerde alias en mijn account blijft gewoon staan op fa8***** , niks geen “vereenvoudiging” whatsoever! Die optie blijft maar fouten spuwen … “probeer later eens opnieuw …” Bagger!

Reputatie 7
Badge +3

@Regulus 

ik stel vast dat je twee aliassen hebt één eindigend op @skynet en de andere op @proximus. De mailaccount is fa8*****@skynet.be

wanneer je inlogt op de webmail en bovenaan rechts klikt op ‘instellingen’ en vervolgens op ‘profiel’, zie je dan fa8*****@skynet.be staan?

 

Geert

@Regulus

ik stel vast dat je twee aliassen hebt één eindigend op @skynet en de andere op @proximus. De mailaccount is fa8*****@skynet.be

wanneer je inlogt op de webmail en bovenaan rechts klikt op ‘instellingen’ en vervolgens op ‘profiel’, zie je dan fa8*****@skynet.be staan?

 

Geert

Beste, dank u om hier naar te kijken. 
Het zou proximus toch al moeten opgevallen zijn wat een zooi die accounts zijn? Niets klopt en niets is vlot aan te passen!
Ik heb zelf eea uitgeprobeerd om enige orde op zaken te krijgen maar de boel geraakt méér en méér in de knoop.

Ik heb eerst een nieuw passwoord voor e-mail aangemaakt om mijn stokoude Belgacom passwoord te vervangen. Dan heb ik twee van de e-mail amliassen met <@skynet.be> adres verwijderd om het default communicatieadres, zijnde <p*****@skynet.be> te kelderen en er <w*****.v*****@skynet.be> in de plaats te krijgen. Dat is na veel hangen en wurgen uiteindelijk gelukt. Ik heb dan meteen twee nieuwe aliassen aangemaakt, helaas onder <@proximus.be> om mijn email verkeer niet volledig te verstoren.
Als ik nu inlog op WEBMAIL dan staat er wel degelijk "Welkom W*** V****" en niet meer "fa8*****@skynet".
Ga ik echter naar mijn profiel dan staat daar als communicatie e-mail .... jawel <p*****@skynet.be>, een alias die dus al een week niet meer bestaat ... 
sja ...

Er valt nog een hoop te zeggen over mijn eigenlijke proximus account als dusdanig en de manier van inloggen want die is dus op geen enkele logische manier verbonden met mijn e-mail account tenzij Proximus een buitenaardse soort logica gebruikt ... ergo dat rammelt aan alle kanten maar daar ga ik een nieuwe draad voor starten. 

BTW ik had (en heb) ondertussen een complete bloemlezing aan "adressen" in de stijl van <w****.v******@skynet.be> en allemaal met een ander passwoord en een andere functie. Mijn passwoord manager slaat compleet tilt! Ik kan die dus niets meer updaten voor Proximus. Heb al moeten overschakelen naar <@proximus.be> om er nog enige orde en lijn in te krijgen! Apocalyptisch!
TIA 

Reputatie 7
Badge +3

@Regulus 

Hierover kunnen we het best met jou eens telefonisch contact opnemen om dit uit te klaren.

Kunnen we jou bereiken op het telefoonnummer dat op je profiel vermeld staat?

 

Geert

 

@Regulus

Hierover kunnen we het best met jou eens telefonisch contact opnemen om dit uit te klaren.

Kunnen we jou bereiken op het telefoonnummer dat op je profiel vermeld staat?

 

Geert

 

OK, graag op de vaste lijn 023********* en door iemand met de dossierkennis … 😉

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Je probleem met je mailbox hebben we ondertussen opgelost. 

Voor je Pay&Go ga je inderdaad een extra account in My Proximus moeten aanmaken. Hoe je dat op de juiste manier doet vind je hier 

Kudos to HadewychT … problemen snel en efficient opgelost! Beste dank, u verdient een bloemetje! 😄

Als het goed is mag het ook gezegd worden! 

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Dankjewel 😀 Altijd fijn om te horen

Reageer