Skip to main content
Vraag

onstabiele wifi bbox 3V+


Regelmatig lijken mijn toestellen verbonden te zijn met wifi en het signaal is ook voldoende sterk (ik heb een wifi booster) maar er lijkt geen data door te komen. Na een tijdje herstelt zich dit vanzelf en kan ik gewoon verder surfen of streamen. Het lijkt ook dat wanneer ik op het toestel wifi even aan en uitschakel, de verbinding weer werkt. Ik heb al meermaals zowel modem als booster gereset.

Waaraan kan dit liggen?

 

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • 33945 reacties
  • 7 mei 2020

kijk eens of op je bbox One SSID actief staat en als test kun je deze eens uitzetten om te zien of dit de reden is 

One SSID deactiveren:
Als je vermoedt dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug "One SSID" activeren net op de zelfde manier als voor het deactiveren.

Wifi booster wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
dan best wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem
Zie ook: "hebt u problemen met je wifi booster" (heropstarten synchroniseren resetten controlelampjes):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html


  • 0 reacties
  • 7 mei 2020

gertier
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 februari 2022

heb hetzelfde probleem, ook met uitgeschakelde SSID. Zie mijn berichten


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 18 februari 2022

@gertier zie antwoord op je andere post