Skip to main content
Vraag

One SSID uitschakelen

Hey hey

Proximus heeft mijn bboxv3 gereset omdat er problemen zijn met de DSL.

Echter wil ik nu mijn instellingen terug zetten. Dit is al voor een groot deel gelukt. Alleen wil ik nu de One SSID uitzetten zodat ik en een Wifi-2.4 en een Wifi-5.0 heb. Maar ik zie nergens deze optie staan.
Zie foto’s 

Heb ook zelf al een reboot gedaan, maar geen resultaat.

Bijkomende vraag: Mocht ik de Wifi 6E internet box aanschaffen. Is dit dan de volledige vervangen van de BBoxv3, en kan ik dus zowel Wifi als tv kijken?

Gr John

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • 34070 reacties
  • 14 juni 2025

Als op “One SSID” klikt krijg je dan de optie niet te zien om die uit te zetten?
indien niet doe dan eens eerst een reset van de bbox 

De internet box wifi 6(E) zijn volledige vervangers voor bbox3/bbox3v+

→ Meer info omtrent de internet box  wifi6/internetbox+ wifi6E

• Apprentice
  • 7 reacties
  • 14 juni 2025
Martin schreef:

Als op “One SSID” klikt krijg je dan de optie niet te zien om die uit te zetten?
indien niet doe dan eens eerst een reset van de bbox 

De internet box wifi 6(E) zijn volledige vervangers voor bbox3/bbox3v+

→ Meer info omtrent de internet box  wifi6/internetbox+ wifi6E

Beste, Nee dat zie je in de afbeelding. Dit zie je als ik er op klik:

Martin
  • 34070 reacties
  • 14 juni 2025

@johnny123 heb je op [ OK ]geklikt ?

• Apprentice
  • 7 reacties
  • 14 juni 2025
Martin schreef:

@johnny123 heb je op [ OK ]geklikt ?

Ja en dan gebeurd er niets

Martin
  • 34070 reacties
  • 14 juni 2025

@johnny123 Ik meen mij te herinneren dat dit in het verleden hier nog vermeld is geweest, dat het niet kon veranderd worden. En na een reset van de bbox lukt het dan ook niet? (want kan zijn dat een reboot niet voldoende is)

NB: mss hangt het af van welk merk je bbox3 is, ene van Sagemcom ofwel ene van Technicolor;  te herkennen respectievelijk dat de gele ethernet poorten die bij Sagemcom twee per twee bij elkaar staan en bij Technicolor staan ze alle vier bij elkaar.

Ik had een tijdje geleden de Sagemcom bbox3v+ en daar was het wel mogelijk de SSID uit te zetten.

• Apprentice
  • 7 reacties
  • 14 juni 2025
Martin schreef:

@johnny123 Ik meen mij te herinneren dat dit in het verleden hier nog vermeld is geweest, dat het niet kon veranderd worden. En na een reset van de bbox lukt het dan ook niet? (want kan zijn dat een reboot niet voldoende is)

NB: mss hangt het af van welk merk je bbox3 is, ene van Sagemcom ofwel ene van Technicolor;  te herkennen respectievelijk dat de gele ethernet poorten die bij Sagemcom twee per twee bij elkaar staan en bij Technicolor staan ze alle vier bij elkaar.

Ik had een tijdje geleden de Sagemcom bbox3v+ en daar was het wel mogelijk de SSID uit te zetten.

Voor dat proximus hem had gereset was het wel zo ingesteld. Dus vind het beetje frappant dat het nu niet meer kan.

Martin
  • 34070 reacties
  • 14 juni 2025

Heb je nu een technicolor? en heb je hem zelf al gereset? 

na een reset zal One SSID aan staan maar mss kan je hem dan uitzetten, als je het niet probeert ga je het ook niet weten!

En anders zal het afwachten worden tot de PX moderatoren hierop reageren.