Vraag

onbereikbaarheid om storingen te melden

  • 4 February 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Deze morgen waren er werken in onze straat. Daardoor werkte er plots niets meer van proximus. En zonder internet kan je niet thuiswerken, noch lessen volgen… De modem opnieuw opgestart, gecheckt bij de buren, gecheckt bij de werklui,.. Niets hielp, dus Proximus moest verwittigd worden want de werken hadden normaal gezien niets met hen te maken. En niet alleen voor mij, maar voor heel de straat.

Gelukkig had ik 4G, en kon ik nog via mobiele data opzoeken hoe ik Proximus moet bereiken.

Probleem: via je smartphone kan je geen telefoonnummer van Proximus vinden, je wordt continu naar de app gestuurd.

Dan maar geprobeerd te chatten, maar ja die robot die trekt op niets. De melding “internet ligt plat in de Zaubeekstraat en Fazantstraat in Zulte” bleek “oei, te lang, kan het iets korter?”. Na een “nee”, kreeg ik enkele toetsen te zien, waar ik “technische storing” kon selecteren. Dan was het antwoord “ok, ik zorg iemand die je kan verder helpen”. 10 minuten later was die iemand nog steeds niet gevonden. 

Dus maar op een oude brochure nog een telefoonnummer van Belgacom gevonden (tja, mijn internet werkte niet, dus ik kon het niet opzoeken). Het bleek nog steeds dat nummer te zijn.

Eerst moet je bevestigen dat het wel effectief over je telefoonnummer gaat. OK, geen probleem.

Dan om een storing internet door te geven, krijg je een pak menu’s te horen. Het is de laatste keuze van het eerste menu, de laatste keuze van het tweede menu en de laatste keuze van het derde menu!!! Daarna moet je nog eens je telefoonnummer ingeven (je hebt toch al bevestigd dat het je telefoonnummer is????), en krijg je nog een menu en dan  krijg je “Ik verbind u door met de dienst in kwestie, blijf aan de lijn” en dan wordt direct de verbinding verbroken. Ik was ondertussen 4 minuten 20 seconden aan de lijn enkel en alleen om daar te geraken.

OK, ophangen kan gebeuren, is niet echt beleefd, maar kom…

Ik heb het 3 (drie!!!) keer geprobeerd, en er werd iedere keer opgehangen.

Dan een vierde keer geprobeerd en dan de keuze genomen dat mijn TV niet werkte (wat ook waar was, maar helemaal niet dringend was, ik wou werken!!!!). Daar krijg je nog een langere uitleg “dat problemen kunnen opgelost worden door de modem te herstarten. Of ik dit geprobeerd had? Druk 1 voor als je het geprobeerd hebt en het is niet gelukt, hang anders op.” (of zo iets). Natuurlijk had ik dat al geprobeerd! Een uur geleden al… Dan krijg je “onze technicus gaat nu een verificatie van je lijn uitvoeren. Dit kan enkele minuten uren. Onze excuses voor het ongemak. Blijf aub aan de lijn.” EN WEER WORDT ER OPGEHANGEN!!!! Nu na meer dan 5 minuten menu’s…

Toen ik klaar stond om weer te checken bij de buren, hoorde ik plots het pingen van mailtjes die binnenkwamen. Het was dus op één of andere geheimzinnige manier toch opgelost. Mijn bloeddruk kon weer zakken...

En toen ik vanavond een klachtenmail wou sturen over hoe fout het contacteren loopt, kan je weer geen mail sturen. Want je blijft maar hangen in FAQ’s. Het enige dat ik vond om iemand te contacteren is dit forum.

Ben benieuwd of ik ooit nog antwoord zal krijgen.

Misschien wordt dit zo maar automatisch verwijderd.

 

 


3 reacties

FYI: vanavond ga je mogelijks geen antwoord meer krijgen omdat in veel gevallen de achterliggende diensten moeten aangesproken kunnen worden voor info enz… maar morgen zullen de Prox forummedewerkers je wel kunnen te woord staan.

Reputatie 7
Badge +4

hi @Mieke Zulte onze excuses voor het ongemak data je ervaren hebt
Ik laat nagaan wat er misgelopen is met je oproepen naar ons
op basis van je uitleg lijkt je verbinding steeds opnieuw te verbreken na het einde van onze IVR, nog voor je een collega aan de lijn krijgt
Ik geef je opmerkingen over het keuzemenu ook door aangezien het niet de bedoeling is dat je 3maal je nr moet bevestigen

Toen je via je mobile ons nr wou opzoeken was je dan aan het zoeken op onze site of via een zoekmachine ?
ons 0800 22 800 zou normaal wel vermeld moeten worden

@jonathandr 

Danke voor de reactie.

Als je via google chrome op een smartphone zoekt naar hulp op de proximus.be - site, dan heb ik twee opties gevonden: “Waarmee kunnen we je helpen? Neem contact op met de klantendienst” en “contacteer ons”. Beiden openen de proximus-app die al geïnstalleerd is op mijn telefoon. De enige mogelijkheden die er daar in te vinden zijn bij “support” zijn “Vind hulp online” en “Chat met ons”.

En tja, online moet je niet echt zoeken om een algemene storing in 2 straten te verhelpen, dus heb ik die optie zelfs nooit geprobeerd. Ik moet nu eerlijk toegeven, ik heb vandaag eens het volledige menu doorlopen van “problemen met internet” en iedere keer gezegd dat het niet hielp wat jullie gaven als tip (wat ook het geval was), en helemaal op het einde kom ik dan toch aan het telefoonnummer. Maar ja, telefoneren hielp uiteindelijk ook niet :disappointed_relieved: .

En de optie “chat met ons” zou beter “chat met onze robot” heten, dan weet je onmiddellijk dat dat niet veel zal opleveren. Bij Bol.com is er ook een chatrobot, maar daar heb je heel vlug de mogelijkheid om met een persoon van vlees en bloed te chatten. En daar kan je ook mailen!

 

Oh ja, ik heb mijn nummer niet 3 keer moeten bevestigen in 1 oproep: 1 keer moest ik het bevestigen bij het begin van de oproep (gewoon op 1 drukken), en 1 keer moest ik het zelf intikken (af te sluiten met hekje) nadat ik aan het menu van de storingen geraakt was. Maar dat heb ik dus 4 keer gedaan in totaal...

Reageer