Hallo,
ik woon Gent (Geitstraat) en heb een vaste lijn + internet (Internet Start).
Download speed momenteel is ± 58 Mbps, en upload speed ± 8 Mbps (soms ook 5 of even 10).
Vorig jaar met de lockdown is dit gedurende een aantal maanden verhoogd waarbij ik toen boven de 100 Mbps down en boven 20 Mbps up uitkwam, dus ik weet dat dit kan met mijn huidige installatie.
Ik wil voorlopig nog geen fiber, maar wel weer hogere snelheid via mijn VDSL setup (zoals vorig jaar). Dit zal dan allicht met een meerprijs zijn nu, maar dat is OK.
Maar blijkbaar bestaat Internet Comfort of Maxi niet langer (of ik vind het toch niet?).
Als ik een test doe hier: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html?v1=shorturl&v6=internetsnelheid#/input
dan kan ik 2 dingen kiezen:
- kies ik Internet Start dan zie ik:
Geadverteerde snelheid: tot 120 Mbps download - tot 20 Mbps upload
Maximumsnelheid: 106 Mbps download - 9,1 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid: De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack. - kies ik Internet Maxi dan zie ik:
Geadverteerde snelheid: tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload
Maximumsnelheid: 210 Mbps download - 23,7 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid: De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus
Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
Vraag: kan ik op dit moment nog omschakelen naar een andere abonnementsformule met hogere snelheid (zonder fiber) zodat ik weer minstens 100 Mbps down en 20 Mbps up haal?
Thanks!