Skip to main content

Gisteren had ik een stroompanne, na de panne deed de modem het niet meer. Ik heb een Internet Box en het lampje “Broadband” is licht rood/roze.

Ik deed een restart, harde reset, checkte alle kabels… Conclusie: ik vermoed dat de het inschakelen van de stroom een kortsluiting heeft veroorzaakt.

Na telefonisch contact met Proximus is het beste wat ze kunnen doen, een technieker langs sturen ‘want dit zegt het systeem’. Volgens mij is de Internet Box gewoon stuk en moet die omgeruild worden.

Helaas moet ik nog wachten tot vrijdag voor iemand kan langs komen, vrij vervelend met thuiswerk, domotica, alarm, tv, vaste lijn… Is er geen enkele manier om sneller aan een nieuwe modem te geraken? (spaart mij een dag congé en spaart Proximus het bezoek van een technieker...)

@KStaelens Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of iets belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@Martin Gebeurd;)

@KStaelens 

Ik heb een dossier opgemaakt hiervoor (OFA 2080511) morgen wordt er een nieuwe modem bezorgd door bpost.

De defecte moet je binnen de 14 dagen binnenbrengen op een postkantoor samen met de stroomkabel. Je ontvangt per mail een barcode die je laat scannen in het postkantoor hiermee wordt er een gratis retoursticker afgeprint en wordt de defecte decoder teruggestuurd.

Ik heb de afspraak van 20/12 nog laten staan, stel dat het internet nog steeds niet werkt met een nieuwe modem kan de technicus alsnog een oplossing aanbieden.

Blijkt alles toch in orde te zijn met een nieuwe modem dan volstaat het om te bellen naar het nummer 080022800 en via het keuzemenu kan je dan de afspraak annuleren.

Geert

@GeertC 

omdat je hier nu het volgende aanhaalt “ binnenbrengen op een postkantoor samen met de stroomkabel “ zou dit toch beter moeten verwoord worden op de Proximus Site hier, (waar ik de flow voor een internet box gevolgd heb)
daar staat “ Stop je toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos “. Dus zullen de meesten toch niet denken dat de stroomkabel met net-addapter moet teruggestuurd worden!

@GeertC 

omdat je hier nu het volgende aanhaalt “ binnenbrengen op een postkantoor samen met de stroomkabel “ zou dit toch beter moeten verwoord worden op de Proximus Site hier, (waar ik de flow voor een internet box gevolgd heb)
daar staat “ Stop je toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos “. Dus zullen de meesten toch niet denken dat de stroomkabel met net-addapter moet teruggestuurd worden!

Ik begrijp dat dit inderdaad verwarrend kan overkomen, met accessoires wordt eerder de afstandsbediening bedoeld net als de netwerkkabel(UTP kabel) die ook aangesloten moet blijven.

Ik geef het in ieder geval door, zodat dit aangepast kan worden.

Bedankt om te laten weten!

Geert

@Martin 

Het werd bij deze aangepast,

nogmaals bedankt om ons hiervan op de hoogte gebracht te hebben.

Geert

@GeertC  jij ook bedankt om het te laten bijwerken.

Reageer