Vraag

Nieuwe Proximus Wifi

  • 23 January 2020
  • 39 reacties
  • 2448 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

39 reacties

dat kan wel eens voorvallen da de bbox moet herstarten zelf ook al heb je geen smart wifi actief staan op je bbox.

Dat kan bv er voor zorgen dat je op een ander wifi kanaal staat en het daardoor beter werkt zeker als je op wifi-2.4 staat. anders als je twijfelt eens smart wifi => One SSID uitzetten op je bbox om te zien of het daar iets mee te maken heeft. De uitleg hoe je dit doet staat op mijn tweede vorige post.

Reputatie 5
Badge +2

Ik weet niet aan wat het lag, maar ik had deze middag vanaf twee meer geen wifi dan wifi, mijn computer verloor steeds haar verbinding, soms lukte het me om verbinding te krijgen,

Om zes uur heb ik dan mijn modem laten herstarten en de problemen zijn voor het ogenblik blijkbaar opgelost.  De modem gaf wel een stabiel licht bij wifi, maar blijkbaar viel de wifi toch constant uit.

Zal wel niet te maken hebben met het item van hierboven maar je weet nooit, anders valt de wifi zelden uit.

Waren er anders problemen deze midddag?

het kan zijn dat je  toestellen die vroeger verbonden waren op de wifi-5.0-xxxx,
opnieuw moet verbinden met de 2.4 welke dan de ‘OneSSID’ is dus met  SSID wifi-2.4-xxxx die je in de lijst (internettoegang) van al je wifi signalen vindt, die op je toestel binnenkomen (ontvangen worden)

Idd, heb ik zo gedaan!

Bedankt voor de oplossing.

als het niet werkt kun je het zelf instellen ook als je dit wilt als volgt:

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" (WAVE) activeren(/deactiveren):
klik op de One SSSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID == smart wifi  ingeschakeld.

Heb zonet Martin zijn uitleg gedaan, moet ik nu nog op die knop drukken ‘verbeter mijn wifi’?

ter algemene info:

smart wifi == “One SSID” actief 

alleen als je om één of andere reden problemen ondervindt met wifi dan eens proberen door One SSID uit te zetten of je probleem hiermee verdwijnt.

 

nee je kunt soms problemen hebben als die opstaat ik heb die ook moeten uitzetten, zo “smart” is het niet altijd :relaxed:

Reputatie 4
Badge +2

One SSID is uitgeschakeld op mijn Bbox, is dat het probleem ???

 

ter info 

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" (WAVE) activeren/deactiveren:
klik op de One SSSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID ingeschakeld of uitgeschakeld,

Inderdaad, dat is em.

Dag Carlke en Charlotte

 

Ik heb hetzelfde probleem.
Gaat over dit: 

 

Reputatie 4
Badge +2

Idem hier, had reeds gepost in een ander topic, omschakelen naar slimme wifi werkt niet.

https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/de-nieuwe-slimme-wifi-van-proximus-49005/index2.html

Zopas een mail gekregen om de slimme wifi te activeren.

Het heeft me heel wat moeite gekost om mijn 2 internetradio’s te verbinden op 2.4 Ghz, als ik ga kijken in de Bbox interface zijn er geen verbindingen meer op 5 Ghz.

Maar dit is het resultaat:

 

Reputatie 7
Badge +4

Carl,

 

Bedoel je via de home optimizer applicatie of de public wifi (buitenshuis).