Vraag

Nieuwe Proximus Wifi

  • 23 January 2020
  • 39 reacties
  • 2447 Bekeken

Hallo,

 

Ik kreeg zonet een mail van proximus ivm de nieuwe proximus wifi en hoe deze te activeren.

Echter treedt er altijd direct een technische fout op als ik op de knop ‘verbeter mijn wifi’ druk.

Iemand enig idee wat er verkeerd loopt? 

 

Alvast bedankt.


This topic has been closed for comments

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Carl,

 

Bedoel je via de home optimizer applicatie of de public wifi (buitenshuis).

Reputatie 4
Badge +2

Idem hier, had reeds gepost in een ander topic, omschakelen naar slimme wifi werkt niet.

https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/de-nieuwe-slimme-wifi-van-proximus-49005/index2.html

Zopas een mail gekregen om de slimme wifi te activeren.

Het heeft me heel wat moeite gekost om mijn 2 internetradio’s te verbinden op 2.4 Ghz, als ik ga kijken in de Bbox interface zijn er geen verbindingen meer op 5 Ghz.

Maar dit is het resultaat:

 

Dag Carlke en Charlotte

 

Ik heb hetzelfde probleem.
Gaat over dit: 

 

Inderdaad, dat is em.

ter info 

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" (WAVE) activeren/deactiveren:
klik op de One SSSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID ingeschakeld of uitgeschakeld,

Reputatie 4
Badge +2

One SSID is uitgeschakeld op mijn Bbox, is dat het probleem ???

 

nee je kunt soms problemen hebben als die opstaat ik heb die ook moeten uitzetten, zo “smart” is het niet altijd :relaxed:

ter algemene info:

smart wifi == “One SSID” actief 

alleen als je om één of andere reden problemen ondervindt met wifi dan eens proberen door One SSID uit te zetten of je probleem hiermee verdwijnt.

 

Heb zonet Martin zijn uitleg gedaan, moet ik nu nog op die knop drukken ‘verbeter mijn wifi’?

als het niet werkt kun je het zelf instellen ook als je dit wilt als volgt:

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" (WAVE) activeren(/deactiveren):
klik op de One SSSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID == smart wifi  ingeschakeld.

Idd, heb ik zo gedaan!

Bedankt voor de oplossing.

het kan zijn dat je  toestellen die vroeger verbonden waren op de wifi-5.0-xxxx,
opnieuw moet verbinden met de 2.4 welke dan de ‘OneSSID’ is dus met  SSID wifi-2.4-xxxx die je in de lijst (internettoegang) van al je wifi signalen vindt, die op je toestel binnenkomen (ontvangen worden)

Reputatie 5
Badge +2

Ik weet niet aan wat het lag, maar ik had deze middag vanaf twee meer geen wifi dan wifi, mijn computer verloor steeds haar verbinding, soms lukte het me om verbinding te krijgen,

Om zes uur heb ik dan mijn modem laten herstarten en de problemen zijn voor het ogenblik blijkbaar opgelost.  De modem gaf wel een stabiel licht bij wifi, maar blijkbaar viel de wifi toch constant uit.

Zal wel niet te maken hebben met het item van hierboven maar je weet nooit, anders valt de wifi zelden uit.

Waren er anders problemen deze midddag?

dat kan wel eens voorvallen da de bbox moet herstarten zelf ook al heb je geen smart wifi actief staan op je bbox.

Dat kan bv er voor zorgen dat je op een ander wifi kanaal staat en het daardoor beter werkt zeker als je op wifi-2.4 staat. anders als je twijfelt eens smart wifi => One SSID uitzetten op je bbox om te zien of het daar iets mee te maken heeft. De uitleg hoe je dit doet staat op mijn tweede vorige post.

Reputatie 4
Badge +2

Sinds gisteren staat One SSID dus aan in mijn Bbox (Technicolor), maar ik zie alleen maar nadelen.

Mijn GSM (Motorola G4 plus) switch om de haverklap tussen 2.4 Ghz, 5.0 Ghz en Proximus public Wifi, dus af en toe heeft hij geen Wifi-verbinding en dus ook een variabele verbindingssnelheid.

 

ik heb dit ook met een Huawei en ook mijn laptop verliest soms even connectie en daarom heb ik One SSID terug uitgezet en nu geen problemen meer ondervonden, Proximus heeft gelukkig nog voorzien dat dit kan uitgezet worden!

Reputatie 4
Badge +2

Dus zo slim is die WIFI niet.

niet alle toestellen negotiëren op de manier waarop de bbox dit wilt...

Wat zou eigenlijk het voordeel moeten zijn van deze oplossing?

Moet ik mijn Wifi Bridge op het eerste verdiep nu ook syncen? Die had een compleet andere access point naam? (en had alleen een 5.0 band)

 

je moet inderdaad net als de wifi booster deze laten syncen op SSID wifi-2.4-xxxx ipv wifi-5.0-xxxx

voordeel is tijdens verplaatsen met een toestel er automatisch overgeschakeld word naar de 2.4 of 5.0 band voor de beste snelheid.

je kunt in geval van nood onoplosbare problemen altijd in o uitschakelen:

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" activeren(/deactiveren):
klik op de One SSSID  banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID == smart wifi  ingeschakeld(uitgeschakeld).

Het is me niet gelukt. Ik heb twee problemen.

  1. Mijn wifi Bridge boven geeft nog steeds zijn eigen SSID door. Ik heb op de BBOX-3 en op de WiFi Bridhge de WPS knop ingedrukt maar dat helpt niet.
  2. Ik heb geen sticker met username wachtwoord op mijn BBOX.

Mijn Wifi Bridge zit met een UTP kabel verbonenden en heeft een volledig ander SSID. Hij staat op “Acces Point” met het schuifje achteraan (Tweede van Boven) Station Access Point Repeater Auto.

Ik zou die graag ook op de ONE SSID zetten, maar ik kan niet in mijn BBOX, en ik vind de WiFi bridge ook niet rechtstreeks in mijn netwerk.  

heb je onderaan de bbox3 gekeken mss moet je de voet eerst eens lossen door hem een kwartslag te verdraaien om de sticker duidelijk te zien.

eens dat je bbox op one ssid overgeschakeld dan reset je beste de wifi bridge (zelfde ook al je wifi booster hebt) en synchroniseer hem dan ook weer opnieuw met de wps functie.

als je bbox maar één ssid = wifi-2.4-xxxx uitzend voor zowel de wifi band 5.0 als voor de 2.4 band dan ben je al zeker dat die op One ssid staat (= smartwifi)

Bedankt! Het is nu bijna gelukt. Dat met die WPS knopjes lukt me om de een of andere manier niet, maar ik ben nu wel in de bbox, en via die heb ik ook het IP adres van mijn Bridge te pakken gekregen en daar heb ik ook de username en password van. 

De WPS state staat daar op “Configured” maar de SSID is nog steeds degene van de Bridge zelf. Dus als ik naar boven loop switch ik nu van netwerk.

Ik kan de SSID naam aanpassen in de GUI van de bridge, maar ik heb nog niet ontdekt waar ik dan ook het wachtwoord gelijk kan maken met die van de BBOX. 

Ondertussen wel gevonden. Kan ik deze dus gewoon aanpassen aan die van de BBOX?

Bij Device Mode heb ik alleen de optie Access point en het het checkboxje voor “repeater” is gegrayed en kan ik dus niet aanvinken. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Bij Device Mode heb ik alleen de optie Access point en het het checkboxje voor “repeater” is gegrayed en kan ik dus niet aanvinken. 

Mijn Wifi Bridge zit met een UTP kabel verbonenden en heeft een volledig ander SSID. Hij staat op “Acces Point” met het schuifje achteraan (Tweede van Boven) Station Access Point Repeater Auto.

 

Ook niet bij schuifje in stand repeater (en zonder kabel)? Mogelijks gaat het zelfs in stand “auto” nee?

Ik heb nu gewoon de naam en het passwoord veranderd en dat lijkt vooralsnog prima te werken