Vraag

Modem/router reset en kan niet inloggen


Reputatie 2

Hallo,

Voor de eerste keer in weken ik had weer vandaag (helaas) en spontaan bbox reset. Ik heb Internet opnieuw, maar ik kan niet meer inloggen op de bbox om bij voorbeeld SSID namen te veranderen.

Ook: snelheid super traag! Juist gemeten.

 

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
 

Bedankt.

 


17 reacties

als je de bbox reset kan je dan niet inloggen op de bbox als User met het User wachtwoord dat op de sticker van je bbox staat?

indien u over een Bbox van sagemcom beschikt kan je met het sagemtool 0.13 
meer te weten komen over je lijnsnelheid enz...
BBOX3 SAGEM TOOL 0.13 download (Proximuscloud)
daar dan inloggen als User en met User wachwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is.

Reputatie 2

Dag Martin, 

Ik kan zelf niet op de start pagina komen (192.168.1.1).

 

ook niet via deze link → Welcome Page ook niet in ander browser

Reputatie 2

Werkt niet, ook niet via  iOS toestellen.

Bericht:

“Communication error with the gateway”

Reputatie 7
Badge +3

@Pierre Menard

Heb je de bbox al gereset?

De standaardinstellingen van het wifi-netwerk herstellen | Proximus

 

Geert

Reputatie 2

@GeertC nog niet, mensen bezig, kan niet onderbreken.

 

Ook helaas, vandaag opnieuw onderbreking, alle lichten uit het modem, behalve power.

 

Een oude probleem dat terug komt, het is een nachtmerrie. Waarom opnieuw? We hebben hier absoluut niets verandert.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC nog niet, mensen bezig, kan niet onderbreken.

 

Ook helaas, vandaag opnieuw onderbreking, alle lichten uit het modem, behalve power.

 

Een oude probleem dat terug komt, het is een nachtmerrie. Waarom opnieuw? We hebben hier absoluut niets verandert.

 

 

 

 

 

De metingen van je internetaansluiting zijn goed, daarom zou ik adviseren om je modem toch eens te resetten. 

Aangezien de metingen goed zijn, is deze storing te wijten aan het toestel zelf.

 

Geert

Reputatie 2

@GeertC 

Dag Geert,

Gisteren avond heb ik gewoon de bbox3 v+ uit/10 seconden/aan gezet (toets achter, geen reset met pin, dat doe ik niet zo graag, veel werk om alle settings terug te zetten). Dit heeft onmiddellijk niet geholpen, ik kon nog altijd niet inloggen in de bbox via wifi en browser (rechtstreeks met kabel had ik niet getest).

MAAR...vandaag ik kan opnieuw zonder probleem inloggen. Wat was het probleem? Weet ik niet. Wat is overnacht gebeurd? Weet ik ook niet.

Snelheidstest ook OK.

Nu, laat ons hopen dat de spontaan heropstarten fenomeen komt niet terug.

Ik heb wel een vraag: is deze ‘conductor’ over welk andere spreken in dit forum uitgeschakeld in mijn systeem? Als niet, graag uitschakelen, blijkbaar deze ‘conductor’ is problematisch.

Alvast bedankt voor uw opvolging en advies.

 

 

 

 

De voorbije week had ik na een harde reset hetzelfde probleem. Op mijn mac kon ik niet inloggen op de modem. Ik kreeg ook de melding dat mijn internet niet was verbonden, terwijl dit toch in orde was.

Uiteindelijk heb ik kunnen inloggen via de windows labtop van mijn zoon. De instellingen op de modem zijn opnieuw ingesteld zoals ik het wil.

Inloggen via de mac lukt nog altijd niet! Maar blijkbaar gaat dit probleem zichzelf oplossen.

heb je al eens het wifi netwerk vergeten uitgevoerd op je Mac om dan opnieuw de inloggegevens in te vullen

Nog niet gedaan, maar dit is volgens mij ook niet nodig. Mijn mac is met een lan-kabel aan de modem verbonden. Toch bedankt voor de tip.

Ach ok vergeet het dan maar.

Als je in je tcp/ip instellingen van je Mac zelf de gegevens invult zoals
Ip adres= 192.168.1.128
subnetmask= 255.255.255.0
gateway = 192.168.1.1 
DNS Server:
IPv4: 195.238.2.22
           195.238.2.21

lukt het dan

Neen, lukt niet.

maar als je de instellingen van gateway enz… op je bbox veranderd hebt moet je natuurlijk ander waardes nemen dan deze ik hierboven opgegeven hebt, want dit zijn default instellingen op de bbox.

Op de modem had ik enkel de wifi op 5 GHz uitgezet i.v.m. het gebruikt van SONOS. Ik heb gemerkt dat als de 5 GHz aanstond mijn SONOS regelmatig uitviel. Vandaar dat ik die had uitgeschakeld.

Na de harde reset van de bbox staat de 5 GHz band standaard aan met de gekende SONOS-problemen tot gevolg.

Vermits ik op de bbox heb kunnen inloggen via een windows PC is dit probleem voor mij opgelost.

Blijft natuurlijk het feit dat ik (voorlopig) niet kan inloggen op de bbox vanop mijn iMac.

Inderdaad raar dat het met windows lukt en niet met de Mac.

Maar mss komen er hier nog anderen langs die dit probleem kennen en hebben kunnen oplossen.

Reageer